דף הבית » תרופות סבתא » ‘אל תתעלם מזיהום בדרכי השתן שלך: מדריך לגברים על UTI’

‘אל תתעלם מזיהום בדרכי השתן שלך: מדריך לגברים על UTI’

דלקות בדרכי השתן אצל גברים: גורמים ומניעה

דלקות בדרכי השתן (UTI) הן אחד הסוגים השכיחים ביותר של זיהומים אצל גברים.הם מופיעים כאשר חיידקים, וירוסים או אורגניזמים אחרים נכנסים לדרכי השתן, וגורמים לדלקת וכאב.UTIs יכול לגרום למגוון תסמינים, כולל תחושת צריבה כשאתה משתין, דחף תכוף להשתין, ושתן מעונן או עקוב מדם.במקרים מסוימים, UTIs יכולים להוביל לסיבוכים חמורים יותר, כמו נזק לכליות.

למרבה המזל, ישנם צעדים שתוכלו לנקוט בכדי להפחית את הסיכון שלכם לפתח UTI.הבנת הגורמים ל- UTI בגברים ולמידה כיצד למנוע אותם יכולה לעזור לשמור על בריאותך ונטולת UTI.

מה גורם ל- UTI אצל גברים?

UTIs מתרחשים כאשר חיידקים או סוג אחר של אורגניזם נכנסים לדרכי השתן.אצל גברים הגורם השכיח ביותר ל- UTI הוא התפשטות חיידקים מהפי הטבעת לשופכה.לעיתים קרובות זו תוצאה של הרגלי היגיינה לקויים, כמו אי -כישלון מחזית מקדימה לאחור לאחר השימוש בשירותים.

בנוסף, קיום זיהום המועבר במגע מיני, כמו כלמידיה או זיבה, יכול להגביר את הסיכון שלך לפתח UTI.הסיבה לכך היא שזיהומים אלה יכולים להתפשט מאיברי המין לשופכה.

מניעת UTI בגברים

הדרך הטובה ביותר למנוע UTI אצל גברים היא לתרגל היגיינה טובה.זה כולל שטיפת ידיים לפני ואחרי השימוש בשירותים, וניגוב מקדימה לאחור לאחר השימוש בשירותים.חשוב גם לתרגל מין בטוח, כולל שימוש בקונדומים והימנעות ממגע עם בני זוג בעלי זיהום מין.

בנוסף, חשוב לשתות הרבה נוזלים לאורך היום כדי לעזור לשטוף את דרכי השתן.זה כולל מים, כמו גם מיץ חמוציות לא ממותק ומיצי פירות אחרים לא ממותקים.

טיפ: הקפד לרוקן את שלפוחית השתן באופן קבוע

שתן באופן קבוע הוא צעד חשוב נוסף שתוכלו לנקוט כדי למנוע UTI.כשאתה מחזיק בשתן בשלפוחית השתן שלך זמן רב מדי, זה נותן לחיידקים יותר זמן להתרבות.לכן, הקפידו לרוקן את שלפוחית השתן ברגע שתרגישו את הדחף להשתין.זה יכול לעזור לשמור על בריא דרכי השתן שלך ולהפחית את הסיכון שלך לפתח זיהום.

טיפול בזיהום בדרכי השתן אצל גברים

ניתן לטפל בדלקות בדרכי השתן (UTI) אצל גברים באנטיביוטיקה.סוג האנטיביוטיקה המשמש תלוי בסוג החיידקים הגורמים לזיהום.אנטיביוטיקה נפוצה המשמשת לטיפול ב- UTI אצל גברים כוללים טרימתופרים-סולפמתוקסאזול, צפרופלוקסין, ניטרופורנטואין ואמוקסיצילין.במקרים מסוימים ניתן להשתמש בשילוב של אנטיביוטיקה.

אנטיביוטיקה

אנטיביוטיקה היא הטיפול העיקרי ב- UTI בגברים.הם פועלים על ידי הריגת החיידקים הגורמים לזיהום.תלוי בחומרת הזיהום, אנטיביוטיקה עשויה להילקח דרך הפה או תוך ורידי (דרך וריד).חשוב לקחת את התרופות כפי שנקבעו ולסיים את כל מהלך הטיפול, גם אם התסמינים משתפרים.

תרופות ביתיות

בנוסף לקיחת אנטיביוטיקה שנקבעה, ישנם כמה תרופות ביתיות שניתן להשתמש בהן כדי להקל על אי הנוחות של UTI אצל גברים.שתיית הרבה מים יכולה לעזור לשטוף חיידקים מדרכי השתן.מיץ חמוציות נחשב גם הוא מועיל בטיפול ב- UTI.נקיטת אמבטיה חמה או השריית אמבטיה חמה יכולה לעזור להקל על אי הנוחות ולהפחית את הדלקת בדרכי השתן.

מניעת זיהום בדרכי השתן אצל גברים

ישנם כמה צעדים שגברים יכולים לנקוט כדי להפחית את הסיכון שלהם לפתח זיהום בדרכי השתן.אלו כוללים:

  • שתיית הרבה מים לאורך היום כדי לשמור על דרכי השתן סמוקות.
  • משתנה כאשר הדחף מתעורר ולא מחזיק אותו פנימה.
  • תרגול היגיינה טובה, כמו ניגוב מקדימה לאחור לאחר השימוש בשירותים.
  • לבוש בגדים רופפים ותחתוני כותנה.
  • הימנעות מטיפה, שימוש בסבונים ריחניים או שימוש במוצרים אחרים שיכולים לעצבן את דרכי השתן.
  • הגבלת הסכוםשל אלכוהול וקפאין נצרכים.
  • לא לקיים יחסי מין לא מוגנים, מכיוון שזה יכול להגדיל את הסיכון להתכווצות של Uti.

חשוב גם לגברים עם UTIs חוזרים ונשנים לפנות לרופא לקבוע את הגורם הבסיסי ולמצוא את הטיפול הטוב ביותר למצבם הספציפי.

שאלות נפוצות

  • ש: מהי הדרך הטובה ביותר למנוע UTI אצל גברים?
    ת: הדרך הטובה ביותר למנוע UTI אצל גברים היא לתרגל היגיינה טובה, לשתות הרבה מים ולהימנע מפעילויות שיכולות לעצבן את דרכי השתן.
  • ש: אילו אנטיביוטיקה משמשים לטיפול ב- UTI אצל גברים?
    ת: אנטיביוטיקה נפוצה המשמשת לטיפול ב- UTI אצל גברים כוללים טרימתופרים-סולפמתוקסאזול, ציפרופלוקסין, ניטרופורנטואין ואמוקסיצילין.

לסיכום, ניתן לטפל בדלקות בדרכי השתן אצל גברים באנטיביוטיקה ובתרופות ביתיות.כדי להפחית את הסיכון לפתח UTI, גברים צריכים לתרגל היגיינה טובה, לשתות הרבה מים ולהימנע מפעילויות שיכולות לעצבן את דרכי השתן.עבור UTIs חוזרים ונשנים, גברים צריכים לפנות לרופא לאבחון וטיפול.שילוב השלבים לעיל יכול לעזור במניעה וטיפול ב- UTI אצל גברים. הגדרת Wikipedia.org על זיהום בדרכי השתן אצל גברים הוא גם מקור נהדר למידע נוסף.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן