דף הבית » תרופות סבתא » המזונות הטובים ביותר לאכול כשיש לך כולסטרול גבוה – מה לאכול כדי להוריד את רמות הכולסטרול שלך

המזונות הטובים ביותר לאכול כשיש לך כולסטרול גבוה – מה לאכול כדי להוריד את רמות הכולסטרול שלך

כולסטרול הוא חומר שעווה, דמוי שומן שנמצא בדם שלך.זה חשוב לתפקוד התאים שלך, אך יותר מדי כולסטרול בדם שלך יכול להגביר את הסיכון שלך למחלות לב ושבץ מוחי.אכילת תזונה בריאה יכולה לעזור להוריד את הכולסטרול שלך ולהפחית את הסיכון שלך לפתח בעיות בריאותיות חמורות.להלן כמה טיפים למה לאכול כשיש לך כולסטרול גבוה.

דגנים מלאים

דגנים מלאים הם בחירה מצוינת עבור אנשים עם כולסטרול גבוה.הם עשירים בסיבים תזונתיים, המסייעים להפחתת רמות הכולסטרול.דגנים מלאים מכילים גם ויטמינים B, המסייעים בהורדת הכולסטרול הרע, ומגנזיום, המסייע בהפחתת הדלקת ולשפר את בריאות הלב.בחר מוצרי דגנים מלאים כמו שיבולת שועל, קינואה, אורז חום ושעורה.

דגים שומניים

דגים שומניים כמו סלמון, מקרל ופורל עשירים בחומצות שומן אומגה 3, שיכולות לעזור להפחית את רמות הכולסטרול הרעות.לחומצות שומן אומגה 3 יש גם תכונות אנטי דלקתיות, המסייעות להפחתת הסיכון למחלות לב.שואפים לאכול דגים שומניים לפחות פעמיים בשבוע.

אגוזים וזרעים

אגוזים וזרעים הם מקור מצוין לשומנים בריאים וסיבים תזונתיים.הם עשירים גם בסטרולים צמחיים, אשר הוכחו כמפחיתים את רמות הכולסטרול הרעות.בחר אגוזים וזרעים לא מלוחים כמו שקדים, אגוזי מלך, זרעי חמניות וזרעי דלעת.

פירות וירקות

פירות וירקות עשירים בסיבים תזונתיים ונוגדי חמצון, שיכולים לעזור להוריד את רמות הכולסטרול.בחר מגוון פירות וירקות טריים וצבעוניים, כמו תפוחים, תפוזים, תרד וגזר.

שעועית

שעועית היא מקור נהדר לסיבים תזונתיים וחלבוני צמחים, שיכולים לעזור להפחית את רמות הכולסטרול.בחרו מגוון שעועית, כמו שעועית שחורה, שעועית פינטו ועדשים, ומטרתם לאכול אותן מספר פעמים בשבוע.

שמנים מבוססי צמחים

החלף שומנים לא בריאים כמו חמאה, שומן ושמן קוקוס בשמנים בריאים יותר על בסיס צמחי, כמו זית, קנולה ושמן חמניות.שמנים אלה עשירים בחומצות שומן חד -בלתי -רוויות ורביות, שיכולות לעזור להוריד את רמות הכולסטרול הרעות.

טיפ ייחודי ומועיל

בנוסף לאכילת תזונה בריאה, חשוב להיות פעיל פיזית.שואפים לקבל לפחות 30 דקות של פעילות גופנית בעצימות בינונית, כמו הליכה, רכיבה על אופניים או שחייה, לפחות חמישה ימים בשבוע.זה יעזור להוריד את רמות הכולסטרול שלך ולשפר את הבריאות הכללית שלך.

מהו כולסטרול גבוה?

כולסטרול גבוה הוא סוג של חומר שומני שיכול להצטבר בזרם הדם של גופך ולהוביל למגוון בעיות בריאות.בדרך כלל זה נגרם על ידי אורח חיים לא בריא, כמו אכילת יותר מדי שומן רווי, סובל מעודף משקל או לא להתאמן מספיק.כולסטרול גבוה עלול לגרום להתקשאות ולהיצרות של העורקים, ולהגדיל את הסיכון לשבץ מוחי, התקף לב ומחלות לב וכלי דם אחרות.

מה לאכול כשיש לך כולסטרול גבוה

כשמדובר בניהול כולסטרול גבוה, הדיאטה היא המפתח.אכילת המזונות הנכונים יכולה לעזור לך להוריד את רמות הכולסטרול שלך ולהפחית את הסיכון שלך לפתח בעיות בריאותיות חמורות.להלן מספר טיפים תזונתיים שיעזרו לכם לנהל כולסטרול גבוה.

אכל שומנים בריאים

אין להימנע לחלוטין משומנים כאשר יש לך כולסטרול גבוה.במקום זאת, התמקדו באכילת שומנים בריאים כמו שומנים בלתי רוויים ורב -בלתי רוויים.שומנים אלה נמצאים במזונות כמו שמן זית, אגוזים ואבוקדו.אכילת שומנים אלה יכולה לעזור להפחית את רמות הכולסטרול LDL (רע) ולהגדיל את רמות הכולסטרול HDL (טוב).

אכל דגנים מלאים

דגנים מלאים הם מקור נהדר לסיבים תזונתיים, המסייע בהורדת רמות הכולסטרול LDL.בחר לחמים מלאים, דגנים ופסטות במקום מוצרי תבואה מעודנים.מקורות טובים אחרים לסיבים תזונתיים כוללים פירות, ירקות וקטניות.

אכלו חומצות שומן אומגה 3

חומצות שומן אומגה 3 הן שומנים רב בלתי רוויים שיכולים לעזור להפחית את רמות הכולסטרול ולהפחית את הסיכון oF מחלות לב.מזונות עשירים בחומצות שומן אומגה 3 כוללות דגים שומניים כמו סלמון, מקרל וסרדינים, כמו גם זרעי פשתן, אגוזי מלך וזרעי צ’יה.

הימנע משומנים רוויים ושומני טרנס

שומנים רוויים ושומני טרנס הם שומנים לא בריאים שיכולים להעלות את רמות הכולסטרול שלך.שומנים אלה נמצאים במזונות מעובדים ומטוגנים, כמו צ’יפס, עוגיות ופיצוחים.הם נמצאים גם במוצרים מן החי כמו בשר אדום, חמאה ומוצרי חלב מלא בשומן.הימנעות מהשומנים הלא בריאים הללו יכולה לעזור להוריד את רמות הכולסטרול שלך.

הגבלת מזונות עשירים בכולסטרול

יש להגביל את מזונות הכולסטרול הגבוה.מזונות עשירים בכולסטרול כוללים ביצים, רכיכה ובשר איברים.אכילת מזונות אלה במתינות יכולה לעזור לך לנהל את רמות הכולסטרול שלך.

סיכום

כשמדובר בניהול כולסטרול גבוה, הדיאטה ממלאת תפקיד חשוב.אכילת המזונות הנכונים, כמו שומנים בריאים, דגנים מלאים וחומצות שומן אומגה 3, יכולה לעזור לך להוריד את רמות הכולסטרול שלך ולהפחית את הסיכון שלך לפתח בעיות בריאותיות חמורות.הימנעות משומנים לא בריאים והגבלת מזונות עשירים בכולסטרול יכולה גם לעזור לך לנהל את רמות הכולסטרול שלך.על ידי ביצוע טיפים תזונתיים אלה, אתה יכול לעזור לשמור על רמות הכולסטרול שלך בבדיקה ולשמור על אורח חיים בריא.

שאלות נפוצות

מהם כמה מקורות טובים לסיבים תזונתיים?

מקורות טובים לסיבים תזונתיים כוללים דגנים מלאים, פירות, ירקות, קטניות ואגוזים.

האם יש אוכלים שעלי להימנע מהם אם יש לי כולסטרול גבוה?

כן, עליכם להימנע ממזונות עשירים בשומנים רוויים ושומני טרנס, כמו מזון מעובד ומטוגן, בשר אדום, חמאה ומוצרי חלב מלא.עליכם גם להגביל מזונות עשירים בכולסטרול כמו ביצים, רכיכה ובשר איברים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן