דף הבית » תרופות סבתא » התרופה של סבתא לזיהום בעיניים של התינוק: כיצד לטפל בה בבטחה וביעילות

התרופה של סבתא לזיהום בעיניים של התינוק: כיצד לטפל בה בבטחה וביעילות

מה זה זיהום עיניים אצל תינוקות?

זיהום עיניים אצל תינוקות הוא דאגה שכיחה בקרב הורים ומטפלים.זה מתרחש כאשר חיידקים, וירוסים או פטריות נכנסים לעין, וגורמים לגירוי, אדמומיות ופריקה.דלקות עיניים יכולות להיות חמורות, במיוחד אצל תינוקות וילדים קטנים, ויכולים להוביל לבעיות ראייה אם לא מטפלים בהן מייד ונכון.תסמינים של זיהום בעיניים יכולים לכלול אדמומיות, גירוד, קריעה, פריקה ונפיחות.

טיפולים לזיהומי עיניים אצל תינוקות

דלקות עיניים אצל תינוקות מטופלות בצורה הטובה ביותר באנטיביוטיקה או בתרופות אנטי -ויראליות, תלוי בגורם לזיהום.אם הזיהום נגרם על ידי חיידקים, ניתן לרשום אנטיביוטיקה כמו אריתרומיצין או סולפונאמיד.בזיהומים נגיפיים, ניתן לרשום תרופות אנטי -ויראליות כמו Acyclovir או Ganciclovir.

חשוב לציין כי כמה דלקות עיניים יכולות לפתור ללא טיפול, ולכן חשוב לדבר עם רופא לפני שתתחיל בטיפול כלשהו.בנוסף, ישנם טיפולים ביתיים שעשויים לעזור להקל על הסימפטומים של דלקות עיניים אצל תינוקות, כגון:

  • באמצעות קומפרס חם
  • החלת תמיסת מלח סטרילית
  • באמצעות דמעות מלאכותיות
  • ניקוי אזור העיניים בעזרת מטלית לחה
  • באמצעות מכשיר אדים כדי לשמור על האוויר לח

הרפואה של סבתא לזיהומי עיניים

הרפואה של סבתא לטיפול בזיהומי עיניים אצל תינוקות היא תרופה ביתית שהועברה במשך דורות.תרופה זו כוללת הצבת כמה טיפות חלב אם בעין הנגועה מספר פעמים ביום.נחשב לחלב אם מכיל נוגדנים שיכולים לעזור להילחם בזיהום.

חשוב לציין כי תרופה ביתית זו אינה מוכחת מדעית ואין להשתמש בה במקום הטיפול הרפואי.בנוסף, חשוב לציין שחלב אם יכול להכיל חיידקים, ולכן חשוב להשתמש בחלב אם סטרילי לצורך תרופה זו.

טיפים לטיפול בזיהומי עיניים אצל תינוקות

חשוב לנקוט צעדים למניעת דלקות עיניים אצל תינוקות, כמו שטיפת ידיים באופן קבוע והימנעות ממגע עם אנשים הסובלים מדלקות עיניים.בנוסף, חשוב לפנות לטיפול רפואי אם תינוק מפתח תסמינים של דלקת עיניים, כולל אדמומיות, פריקה או נפיחות.להלן טיפ מועיל לטיפול בזיהומי עיניים אצל תינוקות:

אם לתינוקך יש דלקת עיניים, חשוב לעקוב אחר הוראות הרופא בזהירות.אל תשתמש בתרופות ביתיות במקום תרופות שנקבעו, והקפידו לסיים את מהלך התרופות, גם אם התסמינים נפתרו.זה יעזור להבטיח כי הזיהום טופל במלואו.

אפשרויות טיפול לזיהומי עיניים אצל תינוקות

דלקות עיניים אצל תינוקות יכולות להיות חמורות מאוד, ולכן חשוב לפנות לטיפול רפואי בהקדם האפשרי.תלוי בסוג הזיהום, הטיפול עשוי לנוע בין תרופות ביתיות פשוטות למדדים אגרסיביים יותר.חלק מהטיפולים הנפוצים ביותר לזיהומי עיניים אצל תינוקות כוללים:

טיפות עיניים אנטיביוטיות

טיפות עיניים אנטיביוטיות נקבעות לרוב לטיפול בדלקת הלחמית של חיידקים ויראליים.טיפות עיניים ניתנות בדרך כלל מספר פעמים ביום, תלוי בחומרת הזיהום.אנטיביוטיקה נפוצה המשמשת בטיפות עיניים כוללות כלורמפניקול, ג’נטמיצין וחומצה פוסדית.

משחה אנטיביוטית

משחה אנטיביוטית היא אפשרות נוספת לטיפול בדלקת הלחמית חיידקית.משחה מיושמת סביב העין מספר פעמים ביום, או כמומלצת על ידי רופא.אנטיביוטיקה נפוצה המשמשת במשחה כוללת bacitracin, mupirocin ו- erythromycin.

Corticosteroids

ניתן להשתמש בקורטיקוסטרואידים להפחתת דלקת הנגרמת על ידי סוגים מסוימים של דלקות עיניים.טיפות עיניים או משחה המכילות קורטיקוסטרואידים ניתנות בדרך כלל מספר פעמים ביום למשך מספר ימים.

התרופות הביתיות של סבתא לדלקות עיניים

בנוסף לטיפולים רפואיים, ישנם גם מספר תרופות ביתיות שיכולותלשמש כדי לסייע בטיפול בדלקות עיניים אצל תינוקות.חשוב לציין כי יש להשתמש בתרופות אלה בנוסף לכל טיפול רפואי שנקבע על ידי רופא.כמה מהתרופות הביתיות הנפוצות ביותר כוללות:

  • קומפרסים חמים: החלת קומפרס חם ולח על העין הנגועה יכולה לעזור להפחית דלקת וכאב.
  • תמיסת מלח: ניתן להשתמש בתמיסת מלח כדי לשטוף כל פסולת או פריקה מהעין.
  • דבש: דבש שימש כאנטיספטי במשך מאות שנים ויכול לעזור להפחית דלקת ואי נוחות.
  • שקיות תה: שקיות תה יכולות לשמש כדחיסה חמה כדי לעזור להפחית את דלקת העיניים.
  • חלב אם: חלב אם יש תכונות טבעיות אנטי-חיטוי ואנטי דלקתיות וניתן להשתמש בו כדי לשטוף את העין.

חשוב לציין כי אין להשתמש בתרופות ביתיות כתחליף לטיפול רפואי.אם התסמינים נמשכים או מחמירים, עדיף לפנות לטיפול רפואי בהקדם האפשרי.

שאלות נפוצות

  • ש: מהם הטיפולים השכיחים ביותר לזיהומי עיניים אצל תינוקות?
  • א: הטיפולים השכיחים ביותר לזיהומי עיניים אצל תינוקות כוללים טיפות עיניים אנטיביוטיות, משחה אנטיביוטית וקורטיקוסטרואידים.

דלקות עיניים אצל תינוקות יכולות להיות חמורות ויש לטפל בהן בהקדם האפשרי.אמנם ניתן להשתמש בתרופות ביתיות כדי לסייע בהפחתת אי הנוחות, אך חשוב לפנות לטיפול רפואי ברגע שמופיעים תסמינים.דלקות עיניים יכולות לגרום למספר סיבוכים חמורים, ולכן חשוב לנקוט בכל אמצעי הזהירות הנדרשים.למידע נוסף על זיהומי עיניים אצל תינוקות, עיין ב דף Wikipedia בנושא.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן