דף הבית » תרופות סבתא » כיצד לטפל בדלקת חניכיים באופן טבעי: 6 תרופות ביתיות פשוטות להקלה מהירה

כיצד לטפל בדלקת חניכיים באופן טבעי: 6 תרופות ביתיות פשוטות להקלה מהירה

דלקת חניכיים, מצב דלקתי של החניכיים, היא בעיה שכיחה הפוגעת במיליוני אנשים.המצב נגרם בדרך כלל על ידי היגיינת דרך הפה לקויה, המאפשרת לחיידקים להצטבר בפה, מה שמוביל לדלקת של החניכיים.נותר ללא טיפול, דלקת חניכיים עלולה להוביל לדלקת חניכיים, זיהום חניכיים חמורים יותר העלול לגרום לאובדן שיניים.

למרבה המזל, קיימים מספר טיפולים טבעיים שיכולים לעזור בטיפול בדלקת חניכיים.להלן מספר טיפים שיעזרו לכם לטפל בדלקת חניכיים באופן טבעי.

שפר את היגיינת הפה שלך

היגיינת דרך הפה טובה היא הצעד הראשון בטיפול בדלקת חניכיים.צחצוח השיניים פעמיים ביום וחוט דנטלי מדי יום חיוני לשמירה על בריא החניכיים.שקול להשתמש במברשת שיניים חשמלית, מכיוון שאלו יכולים לעזור בהסרת לוחית בצורה יעילה יותר מאשר צחצוח ידני.עליכם להימנע גם מאכילת מזונות ומשקאות ממותקים, מכיוון שאלו יכולים לתרום להצטברות לוחית בפה.

השתמש אנטי -מיקרוביאלים טבעיים

אנטי -מיקרוביאלים טבעיים יכולים לעזור להרוג את החיידקים הגורמים לדלקת חניכיים.שמן עץ התה, למשל, הוכח כיעיל כנגד חיידקים הגורמים למחלות חניכיים.אתה יכול גם להשתמש באנטי -מיקרוביאלים טבעיים אחרים, כמו שמן ציפורן, Myrrh, אקליפטוס ושמן אורגנו.

שוטפים עם מי מלח

שטיפת הפה שלך בתמיסת מלח יכולה לעזור להפחית את הדלקת ולהרוג את החיידקים הגורמים לדלקת חניכיים.כדי ליצור תמיסת מלח, מערבבים כפית מלח אחת במים חמים ושלטו אותו סביב הפה שלך למשך 30 שניות.עשה זאת פעמיים ביום לקבלת התוצאות הטובות ביותר.

אכלו מזונות המקדמים את בריאות הפה

אכילת מזונות העשירים בנוגדי חמצון וויטמינים יכולה לעזור להפחית דלקת ולהגן על החניכיים שלך מפני זיהום.מזונות כמו תפוחים, גזר ותרד מועילים לבריאות הפה.עליכם גם לנסות לאכול מזונות עשירים בסידן, כמו מוצרי חלב וירקות עליים.

טיפ: השתמש במברשת שיניים רכה

כשאתה מצחצח את השיניים, חשוב להשתמש במברשת שיניים עם בריסט רך.מברשות שיניים עם קשיחות קשה עלולות לגרום נזק לחניכיים, מה שמוביל לדלקת נוספת.אם אתה משתמש במברשת שיניים חשמלית, הקפד להשתמש בהגדרה הרכה ביותר הזמינה.

על ידי ביצוע טיפים אלה, אתה יכול לטפל בדלקת חניכיים באופן טבעי ולהגן על החניכיים שלך מפני נזק נוסף.עם זאת, אם הסימפטומים שלך לא ישתפרו או מחמירים, אתה אמור לראות את רופא השיניים שלך להמשך טיפול.

שינויים תזונתיים

ביצוע שינויים תזונתיים הוא אחת הדרכים היעילות ביותר לטיפול בדלקת חניכיים באופן טבעי.אכילת תזונה בריאה ומאוזנת עם הרבה פירות וירקות טריים יכולה לעזור בחיזוק מערכת החיסון ולהפחתת דלקת.אכילת דיאטה דלה בסוכר ומזון מעובד יכולה גם לעזור להפחית את הרובד והחיידקים בפה.בנוסף, הימנעות ממזונות ומשקאות חומציים יכולה לעזור להפחית את הסיכון לדלקת חניכיים.

הוספת עשבי תיבול ותבלינים מסוימים לתזונה יכולה גם לעזור להפחית את הדלקת ולהילחם בזיהום.לדוגמה, ידוע כי כורכום, ג’ינג’ר ושום הם בעלי תכונות אנטי דלקתיות.בנוסף, אכילת מזונות עשירים בוויטמין C, כמו פירות הדרים, יכולה לעזור לחזק את החניכיים ולהפחית את הסיכון לדלקת חניכיים.

שמנים אתרים

ניתן להשתמש בשמנים אתרים לטיפול בדלקת חניכיים באופן טבעי.יש שמנים אתרים, כמו שמן עץ התה ושמן מנטה, יש תכונות אנטי-חיטוי ואנטי דלקתיות שיכולות לעזור להפחית את הדלקת ולהילחם בזיהום.לדוגמה, ידוע כי שמן עץ התה בעל תכונות אנטי-בקטריאליות, אנטי-פטרייתיות ואנטי דלקתיות.

כדי להשתמש בשמנים אתרים לטיפול בדלקת חניכיים, מערבבים כמה טיפות של השמן בשמן נשא, כמו שמן קוקוס, ואז לעסות אותו לחניכיים.זה יכול לעזור להפחית דלקת ולהילחם בזיהום.בנוסף, ניתן להשתמש בשמנים אתרים בשטיפת פה, משחת שיניים או גרגר.

תרופות ביתיות

ישנם גם כמה תרופות ביתיות שניתן להשתמש בהן לטיפול בדלקת חניכיים באופן טבעי.למשל, תערובת של סודה לשתייה ומים יכולה BE משמש כשטיפת פה כדי לעזור להפחית דלקת ולהילחם בחיידקים.בנוסף, מי מלח או מי חמצן יכולים לשמש שטיפת פה להפחתת דלקת ולהילחם בזיהום.

בנוסף, שמן עץ התה יכול לשמש שטיפת פה או להחיל ישירות על החניכיים.זה יכול לעזור להפחית דלקת ולהילחם בחיידקים.לבסוף, אלוורה יכולה לשמש שטיפת פה או להחיל ישירות על החניכיים כדי להפחית את הדלקת ולהילחם בחיידקים.

שאלות נפוצות

  • כיצד אוכל למנוע דלקת חניכיים?

    הדרך הטובה ביותר למנוע דלקת חניכיים היא לתרגל היגיינת דרך הפה טובה.זה כולל צחצוח וחוט דנטלי שיניים לפחות פעמיים ביום, באמצעות שטיפת פה אנטיספטי, והימנעות ממאכלים ומשקאות חומציים סוכרים וחומציים.בנוסף, בדיקות שיניים רגילות יכולות לעזור לתפוס סימנים של דלקת חניכיים בשלב מוקדם.

לסיכום, ניתן לטפל באופן טבעי בדלקת חניכיים על ידי ביצוע שינויים תזונתיים, שימוש בשמנים אתרים וניסיון תרופות ביתיות.אכילת תזונה בריאה ומאוזנת עם הרבה פירות וירקות טריים יכולה לעזור בחיזוק מערכת החיסון ולהפחתת דלקת.בנוסף, הוספת עשבי תיבול ותבלינים מסוימים לתזונה יכולה לעזור להפחית את הדלקת ולהילחם בזיהום.לבסוף, ניתן להשתמש בשמנים אתרים ותרופות ביתיות, כמו סודה לשתייה, מי מלח, מי חמצן, שמן עץ התה ואלוורה כדי להפחית דלקת ולחימה בחיידקים.על ידי ביצוע הצעדים הפשוטים הללו, אתה יכול לעזור בטיפול בדלקת חניכיים באופן טבעי.למידע נוסף על טיפול בדלקת חניכיים באופן טבעי בקר בוויקיפדיה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן