דף הבית » תרופות סבתא » לטפל בזיהום האצבע שלך ליד הציפורן: מדריך מקיף

לטפל בזיהום האצבע שלך ליד הציפורן: מדריך מקיף

מהי זיהום באצבעות ליד הציפורן?

זיהום אצבעות ליד הציפורן, הידוע גם בשם Paronychia, הוא זיהום ברקמה הרכה סביב הציפורן.זה בדרך כלל נגרם על ידי חיידקים, פטריות או וירוסים.זה מאופיין באדמומיות, נפיחות וכאב סביב הציפורן, שעשויים להיות מלווים בפריקה.במקרים מסוימים, אדם עשוי לחוות גם חום, צמרמורות ובלוטות לימפה נפוחות.

סימנים ותסמינים של דלקת אצבעות ליד הציפורן

הסימנים והתסמינים הנפוצים ביותר של זיהום באצבעות ליד הציפורן כוללים:

  • אדמומיות ונפיחות סביב הציפורן.
  • כאב ורגישות סביב הציפורן.
  • מוגלה או פריקה מסביב לציפורן.
  • חום, צמרמורות ובלוטות לימפה נפוחות.
  • ריח רע שמגיע מהאזור הנגוע.

אם אתה חווה אחד מהסימנים והתסמינים הללו, עליך לפנות לטיפול רפואי.

טיפולים לזיהום באצבעות ליד הציפורן

הטיפול בזיהום אצבעות ליד הציפורן תלוי בגורם ובחומרת הזיהום.ברוב המקרים, ניתן לטפל בזיהום בבית באמצעות אנטיביוטיקה או תרופות נגד פטריות.עם זאת, אם הזיהום חמור, הרופא שלך עשוי להמליץ על אשפוז ואנטיביוטיקה תוך ורידית.

תרופות ביתיות וטיפים לטיפול עצמי

ישנם מספר תרופות ביתיות וטיפים לטיפול עצמי שניתן להשתמש בהם לטיפול בזיהום באצבעות ליד הציפורן:

  • משרים את האצבע הנגועה במים חמים ומלח אפסום פעמיים או שלוש ביום למשך 10 עד 15 דקות.
  • החל קומפרס חם על האזור הנגוע למשך 10 עד 15 דקות שלוש או ארבע פעמים ביום.
  • קח תרופות נגד כאב ללא מרשם, כמו איבופרופן או אצטמינופן, כדי לעזור להקל על הכאב ולהפחתת נפיחות.
  • שמור על האזור הנגוע נקי ויבש.
  • הימנע מפעילויות שעלולות לעצבן עוד יותר את האזור הנגוע.

טיפ ייחודי ומועיל

חשוב לשמור על ציפורניים חתוכות ונקייה כדי לעזור למנוע זיהום באצבעות ליד הציפורן.השתמש בקובץ ציפורניים כדי להגיש בעדינות כל קצוות מחוספסים או משוננים.השתמש תמיד בקוצץ ציפורניים נקי וחותך את הציפורניים היישר.לבסוף, הקפידו לשטוף את הידיים ביסודיות לאחר נגיעה באזור הנגוע.

סימנים ותסמינים של זיהום אצבעות ליד הציפורן

זיהום אצבעות ליד הציפורן יכול לגרום למגוון תסמינים וסימנים, תלוי בסוג החומרה של הזיהום.באופן כללי, התסמינים השכיחים ביותר כוללים אדמומיות, חום, נפיחות, כאב וניקוז מוגלה מהאזור המושפע.במקרים מסוימים, האצבע עלולה להיות נוקשה ולא תנועה.תסמינים אחרים העשויים להיות קיימים כוללים גירוד, ריח רע או חום.

זיהום במיטת ציפורניים

זיהום במיטת ציפורניים הוא סוג שכיח של זיהום באצבעות ליד הציפורן.זיהום מסוג זה משפיע בדרך כלל על העור לאורך בסיס הציפורן, המכונה מיטת הציפורן.תסמינים של זיהום במיטת ציפורניים כוללים אדמומיות, נפיחות, כאבים ומסמר מעובה.במקרים חמורים, הציפורן עלולה להיות שבורה ולהישבר בקלות.

paronychia

Paronychia הוא סוג אחר של זיהום באצבעות ליד הציפורן.זיהום זה בדרך כלל משפיע על העור סביב הציפורן, וגורם לאדמיות, נפיחות וכאב.במקרים חמורים, מוגלה עשויה להיווצר מתחת לציפורן ולגרום לציפורן להיות שביר ולהישבר בקלות.

טיפול בזיהום אצבעות ליד הציפורן

הטיפול בזיהום אצבעות ליד הציפורן תלוי בסוג וחומרת הזיהום.ברוב המקרים, ניתן לטפל בזיהום באנטיביוטיקה.במקרים של זיהום קשה, יתכן שיהיה צורך בניתוח להסרת הרקמה הנגועה.

אנטיביוטיקה

אנטיביוטיקה היא הטיפול השכיח ביותר לזיהום באצבעות ליד הציפורן.תלוי בסוג וחומרת הזיהום, אנטיביוטיקה עשויה להיות ניתנת דרך הפה או באופן אקטואלי.בדרך כלל נקבעים אנטיביוטיקה דרך הפה לזיהומים חמורים יותר, ואילו בדרך כלל נקבעים אנטיביוטיקה אקטואלית לזיהומים מתונים יותר.

ניתוח

במקרים מסוימים, יתכן שיהיה צורך בניתוח כדי להסיר את הרקמה הנגועה.סוג הניתוח יהיה תלוי בסוג וחומרת הזיהום.במקרים מסוימים, הרקמה הנגועה עשויה להיות מוסרת באמצעות אזמל.במקרים אחרים, יתכן שיהיה צורך להסיר את הציפורן כולו.

מסקנה

זיהום אצבעות ליד הציפורן יכול לגרום למגוון תסמינים וסימנים, תלוי בסוג החומרה של הזיהום.באופן כללי, הטיפולים הנפוצים ביותר הם אנטיביוטיקה ובמקרים מסוימים יתכן שיהיה צורך בניתוח להסרת הרקמה הנגועה.חשוב לפנות לטיפול רפואי אם אתה חושד שיש לך דלקת אצבעות ליד הציפורן על מנת להימנע מסיבוכים נוספים.

שאלות נפוצות

מהם הסימפטומים של זיהום אצבעות ליד הציפורן?

התסמינים השכיחים ביותר של זיהום אצבעות ליד הציפורן כוללים אדמומיות, חום, נפיחות, כאבים וניקוז מוגלה מהאזור הנגוע.במקרים מסוימים, האצבע עלולה להיות נוקשה ולא תנועה.תסמינים אחרים העשויים להיות קיימים כוללים גירוד, ריח רע או חום.

מה הטיפול בזיהום אצבעות ליד הציפורן?

הטיפול בזיהום אצבעות ליד הציפורן תלוי בסוג וחומרת הזיהום.ברוב המקרים, ניתן לטפל בזיהום באנטיביוטיקה.במקרים של זיהום קשה, יתכן שיהיה צורך בניתוח להסרת הרקמה הנגועה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן