דף הבית » תרופות סבתא » מדריך הסובל מאלרגיה לניהול תסמינים עם תרופות לאלרגיה מרשם

מדריך הסובל מאלרגיה לניהול תסמינים עם תרופות לאלרגיה מרשם

סוגי תרופות לאלרגיה מרשם

תרופות לאלרגיה מרשם משמשות לטיפול באלרגיות ועוזרות להקל על תסמיני האלרגיה.תרופות לאלרגיה מגיעות בצורות שונות, והן זמינות הן בגרסאות ללא מרשם והן בגרסאות מרשם.תרופות לאלרגיה מרשם עשויות לכלול אנטיהיסטמינים, קורטיקוסטרואידים, דה -קונגסטנטים ושינויי לוקוטרין.

אנטיהיסטמינים

אנטיהיסטמינים הם הסוג הנפוץ ביותר של תרופות לאלרגיה מרשם.הם פועלים על ידי חסימת ההשפעות של היסטמין, חומר טבעי שמשוחרר על ידי הגוף במהלך תגובה אלרגית.תרופות אנטיהיסטמין נפוצות כוללות cetirizine, loratadine, fexofenadine ו- diphenhydramine.

Corticosteroids

סטרואידים הם תרופות המשמשות להפחתת דלקת ולדיכוי מערכת החיסון.לרוב נקבעים תרופות אלה לטיפול באלרגיות חמורות ואסטמה.קורטיקוסטרואידים נפוצים כוללים פרדניזון ובודסוניד.

Decongestants

Decongestants הם תרופות המשמשות להפחתת גודש באף הנגרמת על ידי אלרגיות.דמוקסטנטים נפוצים כוללים פסאודואפדרין, פנילפרין ואוקסימטאזולין.

שינויים בלוקוטרין

משתני לויקוטרין הם תרופות המשמשות להפחתת דלקת בדרכי הנשימה.תרופות אלה נקבעות לרוב לאנשים עם אסטמה ואלרגיות.משתני הלוקוטריין הנפוצים כוללים את מונטלוקסט וזפירוקסט.

תרופות לאלרגיה מרשם יכולות לעזור להקל על תסמיני האלרגיה ולשפר את איכות החיים הכללית.עם זאת, חשוב לזכור שלתרופות אלה יכולות להיות תופעות לוואי, ולכן חשוב לדבר עם הרופא שלך לפני שאתה נוטל תרופות מרשם.

טיפ ייחודי ומועיל: שוחח עם הרופא שלך אם אתה חווה תופעות לוואי תוך נטילת תרופות לאלרגיה מרשם.

סוגי תרופות לאלרגיה ושימושים

ניתן לסווג תרופות לאלרגיה לשלוש קטגוריות עיקריות: אנטיהיסטמינים, דה -אסטנטים וקורטיקוסטרואידים.אנטיהיסטמינים, כמו דיפנהידרמין, משמשים להפחתת גירוד, עיטוש ותסמינים אחרים של אלרגיות.Decongestants, כמו פנילפרין, פועלים להפחתת הגודש באף ובסינוסים.קורטיקוסטרואידים, כמו פרדניזון, משמשים להפחתת דלקת ונפיחות בגוף.

אנטיהיסטמינים

אנטיהיסטמינים הם הסוג הנפוץ ביותר של תרופות לאלרגיה מרשם.ניתן ליישם אותם דרך הפה או ליישם באופן אקטואלי כדי להפחית גירוד, עיטוש ותסמיני אלרגיה אחרים.הם פועלים על ידי חסימת ההשפעות של היסטמין, כימיקל שמשוחרר על ידי הגוף במהלך תגובה אלרגית.אנטיהיסטמינים נפוצים כוללים דיפנהידרמין, לוראטדין וקטיריזין.

Decongestants

דה -קונגסטנטים משמשים להפחתת גודש באף ובסינוסים.הם פועלים על ידי הכוונון כלי הדם במעברי האף, צמצום נפיחות ומאפשרים יותר אוויר לעבור דרכם.דמוקסטנטים נפוצים כוללים פנילפרין, פסאודואפדרין ואוקסימטאזולין.

Corticosteroids

קורטיקוסטרואידים משמשים להפחתת דלקת ונפיחות בגוף.הם פועלים על ידי דיכוי מערכת החיסון והפחתת ייצור חומרים הגורמים לדלקת.קורטיקוסטרואידים נפוצים כוללים פרדניזון, פלוטיקזון ובודסון.

תופעות לוואי של תרופות לאלרגיה מרשם

תרופות לאלרגיה מרשם יכולות לגרום למגוון תופעות לוואי, כולל נמנום, סחרחורת, פה יבש ומרגיז בטן.תופעות לוואי אחרות עשויות לכלול שינויים בלחץ הדם, בבעיות נשימה ושינויים בקצב הלב.חשוב לדבר עם רופא לפני שאתה נוטל תרופות לאלרגיה מרשם כדי לוודא שזה בטוח עבורך.

שאלות נפוצות

  • מהן תופעות הלוואי של תרופות לאלרגיה מרשם?
    תרופות לאלרגיה מרשם יכולות לגרום למגוון תופעות לוואי, כולל נמנום, סחרחורת, פה יבש ומרגיז בטן.תופעות לוואי אחרות עשויות לכלול שינויים בלחץ הדם, בבעיות סיום ושינויים בקצב הלב.

תרופות לאלרגיה מרשם יכולות להיות כלי מועיל בניהול אלרגיות, אך יש להשתמש בהן בזהירות.חשוב לדבר עם רופא לפני שאתה נוטל תרופות לאלרגיה מרשם כדי לוודא שזה בטוח עבורך.הקפד לעקוב אחר ההוראות על החבילה בזהירות ולקחת את התרופה כפי שנקבע. תרופות לאלרגיה מרשם יכולות לעזור להפחית את הסימפטומים ולשפר את איכות החיים, אך אין להשתמש בהן כתחליף להימנעות מאלרגניםו

לסיכום, תרופות לאלרגיה מרשם משמשות להפחתת תסמיני אלרגיה כמו גירוד, עיטוש וגודש.ניתן לסווג אותם לשלוש קטגוריות עיקריות: אנטיהיסטמינים, דה -אסטנטים וקורטיקוסטרואידים.תופעות לוואי שכיחות של תרופות אלה כוללות נמנום, סחרחורת, פה יבש ומרגיז בטן.חשוב לדבר עם רופא לפני שנטילת תרופות לאלרגיה מרשם כלשהן ולעקוב אחר ההוראות על החבילה בזהירות.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן