דף הבית » תרופות סבתא » מדריך צעד אחר צעד לטיפול בדלקת חניכיים בבית: כיצד לטפל בדלקת חניכיים בבית

מדריך צעד אחר צעד לטיפול בדלקת חניכיים בבית: כיצד לטפל בדלקת חניכיים בבית

היגיינת שיניים חיונית לשמירה על בריאות הפה טובה.דלקת חניכיים היא דלקת של החניכיים שיכולים להיגרם על ידי חיידקים, פלאק או מגרים אחרים.אם לא מטופלים, דלקת חניכיים עלולה להוביל למצבים חמורים יותר כמו מחלה חניכיים.למרבה המזל, ישנן מספר דרכים לטיפול בדלקת חניכיים בבית.

צחצוח וחוט דנטלי באופן קבוע

צחצוח וחוט דנטלי באופן קבוע חיוניים למניעה וטיפול בדלקת חניכיים.מברישים לפחות פעמיים ביום, בעזרת מברשת שיניים עם בריסט רך ומשחת שיניים המכילה פלואוריד.הקפד לצחצח שיניים, לשון וחניכיים.חוט דנטלי לפחות פעם ביום כדי להסיר חלקיקי לוח ומזון שמצחצחים לבד אינם יכולים להגיע.

באמצעות שטיפת פה חיטוי

שימוש בשטיפת פה חיטוי יכול לעזור להפחית את החיידקים והרובד הגורמים לדלקת חניכיים.חפש שטיפת פה המכילה כלור -אקסידין, צטילפירידיניום כלוריד או כלוריד אבץ.לשטוף את שטיפת הפה בפה שלך למשך 30 שניות ואז לירוק אותו.

באמצעות שטיפה של מי חמצן

שימוש בשטיפה של מי חמצן יכול לעזור להפחית את הדלקת ולהפחית את הסיכון לדלקת חניכיים.מערבבים חלק אחד מי חמצן עם שלושה חלקים מים ושוטפים את התמיסה בפה למשך 30 שניות.לירוק אותו ושטוף את הפה שלך במים אחר כך.

  • טיפ: לקבלת הקלה נוספת, הוסף כמה טיפות שמן עץ התה לשטיפת מי החמצן שלך.לשמן עץ התה תכונות טבעיות אנטי-חיטוי ואנטי דלקתיות שיכולות לעזור להפחית תסמינים של דלקת חניכיים.

אכילת דיאטה מאוזנת

אכילת תזונה מאוזנת שמוטה בסוכר ועשירה בוויטמינים ובמינרלים יכולה לעזור להפחית את הסיכון לדלקת חניכיים.הימנע ממזון מעובד וחטיפים ממותקים, והתמקד באכילת תזונה העשירה בפירות, ירקות, דגנים מלאים וחלבונים רזים.

הפסקת עישון

עישון יכול להגביר את הסיכון לדלקת חניכיים ובעיות בריאות אוראליות אחרות.אם אתה מעשן, הפסקת היא אחת הדרכים הטובות ביותר להפחתת הסיכון שלך.רופא השיניים שלך יכול לעזור לך למצוא משאבים ותמיכה שיעזרו לך להיגמל.

ביקור אצל רופא השיניים באופן קבוע

ביקור אצל רופא השיניים באופן קבוע הוא המפתח למניעה וטיפול בדלקת חניכיים.רופא השיניים שלך יכול לבחון את הפה שלך ולספק עצות כיצד לשמור על היגיינת פה טובה.רופא השיניים שלך עשוי להמליץ גם על טיפולים נוספים, כמו קנה מידה ותכנון שורשים, כדי להפחית את תסמיני דלקת חניכיים.

טיפול בשיניים ובחניכיים חיוני לשמירה על בריאות הפה טובה.על ידי ביצוע העצות שלמעלה וביקור אצל רופא השיניים באופן קבוע, אתה יכול לעזור להפחית את הסיכון לדלקת חניכיים ולשמור על בריאות הפה שלך.

טיפולים ביתיים לדלקת חניכיים

דלקת חניכיים היא מחלת חניכיים הנגרמת על ידי חיידקים המצטברים סביב השיניים והחניכיים, מה שמוביל לדלקת ונפיחות.זה יכול להיגרם על ידי היגיינת דרך הפה לקויה ויכול להוביל לתנאים חמורים יותר אם לא מטופלים.למרבה המזל, ישנם מספר טיפולים ביתיים שיכולים לעזור בטיפול בדלקת חניכיים ולשפר את בריאות הפה שלך.

היגיינת אוראלית טובה

הצעד הראשון והחשוב ביותר בטיפול בדלקת חניכיים הוא לבסס שגרת היגיינה אוראלית טובה.המשמעות היא לצחצח שיניים לפחות פעמיים ביום ולהחמיץ לפחות פעם ביום.זה יסייע בהסרת רובד וחיידקים העלולים לגרום לדלקת חניכיים.בנוסף, חשוב להשתמש במברשת שיניים עם זיפים רכים כדי להימנע מלהביא גירוי נוסף לחניכיים.

שטיפת מי מלח

שטיפת מי מלח יכולה לעזור להפחית את הדלקת והנפיחות של החניכיים הנגרמים כתוצאה מדלקת חניכיים.כדי לשטוף מי מלח, מערבבים כפית מלח עם כוס מים חמים.לשטוף את מי המלח סביב הפה שלך למשך 30 שניות ואז לירוק אותם.יש לעשות זאת פעמיים עד שלוש ביום לקבלת התוצאות הטובות ביותר.

שמן עץ התה

בשמן עץ התה תכונות אנטיבקטריאליות ואנטי דלקתיות שיכולות לעזור להפחית את הסימפטומים של דלקת חניכיים.כדי להשתמש בשמן עץ התה לדלקת חניכיים, מערבבים שתיים או שלוש טיפות של שמן עץ התה בכוס מים חמים.לשטוף את הפיתרון אסביב הפה שלך למשך 30 שניות ואז לירוק אותו.יש לעשות זאת פעמיים עד שלוש ביום לקבלת התוצאות הטובות ביותר.

משיכת שמן

משיכת נפט היא נוהג עתיק שאומר כי הוא מסייע בהפחתת הדלקת ולהילחם בחיידקים.כדי לבצע משיכת שמן, קח כף אחת של שמן קוקוס ושחרר אותו סביב הפה שלך למשך 15 עד 20 דקות.ירק את השמן ושטוף את הפה שלך במים חמים.יש לעשות זאת פעמיים ביום לקבלת התוצאות הטובות ביותר.

מסקנה

דלקת חניכיים היא מחלת חניכיים שכיחה שניתן לטפל בה בהיגיינת דרך הפה טובה, שטיפות מי מלח, שמן עץ התה ומשיכת שמן.קביעת שגרת היגיינה אוראלית טובה ושימוש בתרופות טבעיות יכולה לעזור להפחית את הסימפטומים של דלקת חניכיים ולשפר את בריאות הפה הכללית שלך.

שאלות נפוצות

  • באיזו תדירות עלי לצחצח שיניים לטיפול בדלקת חניכיים? עליכם לצחצח שיניים לפחות פעמיים ביום ולחוט דנטלי לפחות פעם ביום.
  • האם משיכת שמן מסייעת בטיפול בדלקת חניכיים? כן, אומרים כי משיכת שמן מסייעת להפחתת דלקת ולהילחם בחיידקים הקשורים לדלקת חניכיים.

לסיכום, דלקת חניכיים היא מחלת חניכיים שכיחה שניתן לטפל בה בהיגיינת דרך הפה טובה, שטיפות מי מלח, שמן עץ התה ומשיכת שמן.טיפולים ביתיים אלה יכולים לעזור להפחית את הסימפטומים של דלקת חניכיים ולשפר את בריאות הפה הכללית שלך.כמו תמיד, חשוב לדבר עם הרופא שלך על כל חשש בריאותי.על פי ויקיפדיה , דלקת חניכיים היא הצורה הקלה ביותר של מחלה חניכיים ובדרך כלל ניתן להפוך אותה עם היגיינת אוראלית טובהו

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן