דף הבית » תרופות סבתא » מה כדאי לדעת על Pseudomonas aeruginosa בשתן

מה כדאי לדעת על Pseudomonas aeruginosa בשתן

מה זה pseudomonas aeruginosa?

Pseudomonas aeruginosa הוא חיידק גרם שלילי, בצורת מוט, הנמצא בדרך כלל באדמה, במים ובסביבות לחות אחרות.זהו פתוגן אופורטוניסטי, כלומר הוא יכול לגרום למחלה אצל אנשים בריאים אחרת, ומהווה גורם עיקרי לזיהומים הקשורים לבריאות.בדרכי השתן, P. aeruginosa הוא גורם נדיר לזיהום ומתרחש בדרך כלל אצל אנשים חסרי פשרות או כאלה עם צנתרים או סטנטים מגורים.

pseudomonas aeruginosa בשתן

נוכחותו של P. aeruginosa בשתן היא סימן לזיהום ויש לטפל בה מייד.בדרך כלל זה מזוהה בתרבית שתן, שם הזיהו ונבדקים החיידקים לרגישות אנטיביוטית.הטיפול עשוי לכלול אנטיביוטיקה ומדדים תומכים אחרים.במקרים מסוימים, הזיהום עשוי לדרוש הסרה כירורגית של הרקמה הנגועה.

סימנים ותסמינים

הסימנים והתסמינים של P. aeruginosa בשתן עשויים לכלול שתן מעונן או עקוב מדם, כאב או צריבה במהלך שתן, חום וכאבי בטן.תסמינים אחרים עשויים לכלול עייפות, בחילה, הקאות ותדירות מוגברת של שתן.

אבחון

ניתן להשתמש במתן שתן לגילוי נוכחות של P. aeruginosa בשתן.בדיקות אחרות עשויות לכלול ספירת דם, תרבות שתן ובדיקות הדמיה כמו סריקת CT או אולטרסאונד.

טיפול

טיפול ב- P. aeruginosa בשתן כרוך בדרך כלל באנטיביוטיקה.האנטיביוטיקה הספציפית המשמשת תהיה תלויה בסוג הזיהום וברגישות האורגניזם.טיפולים תומכים אחרים עשויים לכלול נוזלים, מנוחה ושכבי כאבים.

טיפ ייחודי ומועיל

אם אתה חווה אחד מהתסמינים של דלקת בדרכי השתן, חשוב לראות את ספק שירותי הבריאות שלך לאבחון וטיפול.אל תנסה לטפל בעצמו בתרופות ללא מרשם שכן יתכן כי אלה לא יעילות כנגד P. aeruginosa.

pseudomonas aeruginosa: גורמים

Pseudomonas aeruginosa הוא סוג של חיידקים שנמצאים בדרך כלל בסביבה.זהו חיידק שלילי גרם, כלומר יש לו דופן תא שכבה כפול.חיידק זה נפוץ לרוב באדמה, במים ובצמחים.זהו גם גורם שכיח לזיהומים שנרכשו על ידי בית חולים, מכיוון שהוא עמיד בפני אנטיביוטיקה רבה.

Pseudomonas aeruginosa יכול להיכנס לגוף במספר דרכים.ניתן לשאוף אותו, לבלוע או לבוא במגע עם העור.הדרך הנפוצה ביותר אליו להיכנס לגוף היא דרך פצע.ההערכה היא כי עד 40% מהזיהומים שנרכשו בבית חולים נגרמים על ידי חיידקים אלה.

Pseudomonas aeruginosa הוא גם גורם שכיח לדלקות בדרכי השתן (UTI).זה יכול להיכנס לדרכי השתן דרך השופכה ולהתיישבות של שלפוחית השתן או הכליות.זה יכול להוביל ל- UTI, העלול לגרום לתסמינים כמו מתן שתן תכוף וכואב, כאבי בטן וחום.

pseudomonas aeruginosa: אבחון וטיפול

האבחנה של זיהום Pseudomonas aeruginosa נעשית בדרך כלל באמצעות תרבות שתן.בתרבות שתן, מדגם של שתן נלקח ומונח במדיום תרבות.זה מאפשר לחיידקים לצמוח וניתן להשתמש בהם כדי לזהות את סוג החיידקים הגורמים לזיהום.

טיפול בזיהום Pseudomonas aeruginosa כרוך בדרך כלל באנטיביוטיקה.חשוב לציין כי חיידק זה עמיד בפני אנטיביוטיקה רבים, ולכן סוג האנטיביוטיקה המשמשת יהיה תלוי בסוג הזיהום וברגישות של החיידקים.

מניעה

הדרך הטובה ביותר למנוע זיהום Pseudomonas aeruginosa היא לתרגל היגיינה טובה.זה כולל שטיפת ידיים באופן קבוע, הימנעות ממגע עם אדמה או מים שעשויים להכיל את החיידקים, והימנעות ממגע עם אנשים שעלולים להידבק.

חשוב גם לתרגל סקס בטוח ולשתות הרבה מים.שתיית מים רבים עוזרת לשטוף את החיידקים מדרכי השתן ויכולה לעזור במניעת UTI.

מסקנה

Pseudomonas aeruginosa הואסוג של חיידקים שנמצאים בדרך כלל בסביבה.זהו גורם שכיח לזיהומים שנרכשו על ידי בית חולים ויכול גם לגרום לזיהומים בדרכי השתן.חשוב לתרגל היגיינה טובה כדי למנוע התפשטות של חיידקים אלה ולפנות לעזרה רפואית אם מתרחשים תסמינים של זיהום.

שאלות נפוצות

מה זה pseudomonas aeruginosa?

Pseudomonas aeruginosa הוא סוג של חיידקים שנמצאים בדרך כלל בסביבה.זהו חיידק שלילי גרם, כלומר יש לו דופן תא שכבה כפול.חיידק זה נפוץ לרוב באדמה, במים ובצמחים.

כיצד מאבחנים Pseudomonas aeruginosa?

האבחנה של זיהום Pseudomonas aeruginosa נעשית בדרך כלל באמצעות תרבות שתן.בתרבות שתן, מדגם של שתן נלקח ומונח במדיום תרבות.זה מאפשר לחיידקים לצמוח וניתן להשתמש בהם כדי לזהות את סוג החיידקים הגורמים לזיהום.

סיכום

Pseudomonas aeruginosa הוא סוג של חיידקים שיכולים לגרום לזיהומים שנרכשו על ידי בית חולים וזיהומים בדרכי השתן.חשוב לתרגל היגיינה טובה כדי למנוע התפשטות של חיידקים אלה ולפנות לעזרה רפואית אם מתרחשים תסמינים של זיהום.אבחון נעשה בדרך כלל באמצעות תרבות שתן וטיפול בדרך כלל כרוך באנטיביוטיקה. Pseudomonas aeruginosa בשתן ניתן למנוע על ידי תרגול היגיינה טובה ולהימנע ממגע עם אנשים שיכולים להיות מגעים עם אנשים עם קשר עם קשר טוב עם קשר טוב עם קשר עם קשר עם קשר עם קשר עם מגע עם קשר טוב עם קשר עם <נגוע.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן