דף הבית » תרופות סבתא » נפרד מפטרייה בין אצבעות הרגליים עם הטיפים הפשוטים האלה!

נפרד מפטרייה בין אצבעות הרגליים עם הטיפים הפשוטים האלה!

מה זה פטרייה בין אצבעות הרגליים?

פטריה בין אצבעות הרגליים, המכונה גם כף רגלו של ספורטאי, היא מצב שכיח המשפיע על העור על הרגליים.זה נגרם על ידי פטריה בשם Trichophyton Rubrum שמשגשג במקומות לחים וחמים כמו מקלחות, חדרי הלבשה ובריכות שחייה.הפטרייה מתפשטת בדרך כלל באמצעות קשר ישיר עם אדם או חפץ נגוע.

הסימפטום השכיח ביותר של פטרייה בין אצבעות הרגליים הוא גירוד.העור עשוי גם להיות אדום וקשקשי, והאזור שבין אצבעות הרגליים יכול להיות לח.אם לא מטופלים, המצב יכול להתפשט לחלקים אחרים בגוף, כמו הידיים, המפשעה והקרקפת.

טיפול בפטריות בין אצבעות הרגליים

ניתן לטפל בפטריה בין אצבעות הרגליים בתרופות נגד פטריות ללא מרשם כמו קרמים, תרסיסים ואבקות.יש ליישם תרופות אלה על האזור המושפע לפחות פעמיים ביום במשך שבועיים או עד שהסימפטומים נעלמו.אם המצב לא ישתפר, רופא רשאי לרשום תרופה נגד פטריות חזקה יותר.

חשוב לשמור על אצבעות הרגליים נקייה ויבשות, מכיוון שזה יעזור למנוע את התפשטות הפטרייה.ניתן לעשות זאת על ידי החלפת גרביים לעתים קרובות, שימוש באבקת כף רגל נגד פטריות והימנעות משיתוף נעליים או גרביים.

מניעת פטרייה בין אצבעות הרגליים

כדי לסייע במניעת התפשטות הפטרייה בין אצבעות הרגליים, חשוב לנעול נעליים או סנדלים כאשר באזורים ציבוריים כמו חדרי הלבשה, בריכות שחייה ומקלחות.יש לשנות את הנעליים ולשטוף אותו באופן קבוע, ויש לשנות את הגרביים לפחות פעם ביום.

חשוב גם לשמור על כפות הרגליים יבשות, שכן לחות יכולה לעודד את צמיחת הפטרייה.במידת האפשר, משדר נעליים וגרביים בשמש, והימנע מנעול נעליים הדוקות.

טיפ ייחודי ומועיל

בעת מקלחת, השתמש בתרסיס רגליים נגד פטריות.זה יעזור להפחית את הסיכון להפצת הזיהום לאזורים אחרים בגוף, כמו גם לסייע במניעת התפרצויות נוספות.

ביטול פטריות בין בהונות עם תרופות ביתיות

בהונות הן תחום נפוץ לפיתוח פטרייה, והדרך הטובה ביותר לטפל בזיהום זה היא לשמור על האזור נקי ויבש.להלן כמה תרופות ביתיות שיכולות לעזור בחיסול פטריות בין אצבעות הרגליים:

השריית הרגליים בתמיסה אנטי-פטרייתית

השריית כפות הרגליים בתמיסה אנטי פטרייתית יכולה לעזור להפחית את תסמיני הפטרייה בין אצבעות הרגליים.לשם כך, מערבבים כף אחת של חומץ תפוחים וכפית מלח ים בארבע כוסות מים חמים וספגו את כפות הרגליים למשך 20 דקות.זה יעזור להפחית את הדלקת והגירוד שנגרם על ידי הפטרייה.

שימוש בשמן עץ התה

שמן עץ התה ידוע בתכונותיו האנטי פטרייתיות וניתן להשתמש בו לטיפול בפטריות בין בהונות הרגליים.מערבבים כמה טיפות שמן עץ התה בכף שמן זית ואז מרחו את התערובת על האזור הפגוע.השאירו אותו למשך 15 דקות ואז שטפו אותו במים חמים.

שימוש בסודה לשתייה

לסודה לשתייה יש תכונות נגד פטריות וניתן להשתמש בהן לטיפול בפטריות בין אצבעות הרגליים.מערבבים שתי כפות סודה לשתייה בשתי כוסות מים חמים ומשרות את כפות הרגליים למשך 20 דקות.זה יעזור להפחית את הגירוד, הדלקת והאודם הנגרמים על ידי הפטרייה.

שימוש בשום

שום ידוע בתכונותיו נגד פטריות וניתן להשתמש בו לטיפול בפטריות בין בהונות הרגליים.מרסקים שן שום אחד ומערבבים אותו עם כף שמן זית.מרחו את התערובת על האזור הפגוע והשאירו אותה למשך 15 דקות.יש לשטוף אותו במים חמים ולחזור על התהליך פעמיים ביום.

מניעת פטרייה בין אצבעות הרגליים

ניתן למנוע פטרייה בין אצבעות הרגליים על ידי ביצוע כמה צעדים פשוטים.אלו כוללים:

  • לובש גרביים ונעליים נקיים ויבשים.
  • הימנעות מהנעלה צמודה.
  • ניקוי כפות הרגליים באופן קבוע ויסודיות.
  • שמירה על כפות הרגליים יבשות בכל עת.
  • הימנעות מהליכה יחפה במקומות ציבוריים.

צעדים אלה יסייעו במניעת צמיחת הפטרייה בין אצבעות הרגלייםD שמור על כפות הרגליים בריאות ונטולות מהזיהום.

שאלות נפוצות

  • מה פטריה בין אצבעות הרגליים? פטריה בין בהונות היא זיהום שכיח הנגרם על ידי סוג של פטרייה המכונה דרמטופיטים.בדרך כלל הוא מאופיין באדמומיות, גירוד וקנה מידה של העור בין אצבעות הרגליים.
  • כיצד אוכל להתייחס לפטרייה בין אצבעות הרגליים? הדרך הטובה ביותר לטפל בפטריות בין אצבעות הרגליים היא לשמור על האזור נקי ויבש.תרופות ביתיות כמו השריית כפות הרגליים בתמיסה אנטי פטרייתית, שימוש בשמן עץ התה, סודה לשתייה ושום יכולים גם לעזור להפחית את תסמיני הזיהום.

פטריה בין אצבעות הרגליים היא זיהום שכיח שניתן לטפל בתרופות ביתיות ולמנוע על ידי ביצוע כמה צעדים פשוטים.שמירה על כפות הרגליים נקייה ויבשה היא הדרך הטובה ביותר לעצור את צמיחת הפטרייה ולשמור על בריאות הרגליים. פטרייה בין אצבעות הרגליים , המכונה גם טינאה פדיס, היא זיהום הדורש טיפול נכון כדי למנוע התפשטות לחלקים אחריםשל הגוף.בעזרת תרופות ביתיות ומדדי מניעה, ניתן לנהל ולטפל בזיהום זה ביעילות.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן