דף הבית » תרופות סבתא » נפרד מפטריית הבוהן: טיפולים מוכחים לטיפול בפטריית הבוהן

נפרד מפטריית הבוהן: טיפולים מוכחים לטיפול בפטריית הבוהן

טיפול בציפורניים פטרייתי – סקירה כללית
פטריית ציפורניים, הידועה גם בשם Onychomycosis, היא בעיה שכיחה ברגל.זה יכול לגרום לשינוי צבע, עיבוי ופוררים של ציפורן הציפורניים.לרוב זה מצב קשה לטיפול, שכן הפטרייה גדלה עמוק מתחת לציפורן.עם זאת, קיימים טיפולים שיכולים לעזור להפחית את הפטרייה ולשפר את מראה ציפורניים.

תסמינים של פטריית ציפורניים

פטריית ציפורניים יכולה לגרום למספר תסמינים, כולל:

  • שינוי צבע הציפורניים, בדרך כלל צהוב או חום
  • עיבוי ופוררים של ציפורן הציפורניים
  • ריח רעב שמגיע מהציפורן
  • כאב ואי נוחות כאשר נועלים נעליים
  • הפרדת ציפורניים ממיטת הציפורן

גורמים לפטריית ציפורניים

פטריית ציפורניים נגרמת על ידי סוג של פטרייה המכונה דרמטופיט.פטרייה זו משגשגת בסביבות חמות ולחות.כמה גורמים נפוצים לפטריית ציפורניים כוללים:

  • לנעול נעליים צמודות מדי
  • הליכה יחפה במקומות ציבוריים כמו חדרי הלבשה, בריכות ומקלחות
  • יש מערכת חיסון מוחלשת
  • בעל מצב עור כמו פסוריאזיס או אקזמה

טיפול בפטריית ציפורניים

הטיפול בפטריית ציפורניים תלוי בסוג הזיהום ובחומרתו.טיפולים מסוימים כוללים:

  • תרופות אקטואליות נגד פטריות
  • תרופות נגד פטריות אוראליות
  • טיפול בלייזר
  • ניתוח

תרופות נוגדות פטריות מקומיות זמינות ללא מרשם ובמרשם.הם מיושמים ישירות על ציפורן הציפורן המושפעת וייתכן שיהיה צורך להשתמש בו במשך מספר שבועות לפני ביטול הפטרייה.תרופות נגד פטריות דרך הפה נלקחות דרך הפה והן יעילות יותר מתרופות אקטואליות, אך הן יכולות להיות בעלות תופעות לוואי חמורות.טיפול בלייזר משתמש באור כדי להרוג את הפטרייה ומשמש לעתים קרובות למקרים חמורים.לעיתים רחוקות יש צורך בניתוח ומשמש רק כמפלט אחרון.

טיפ מועיל למניעת פטריית ציפורניים הוא לשמור על כפות הרגליים נקייה ויבשות, ללבוש גרביים ונעליים נקייה, ולהימנע מהליכה יחפה במקומות ציבוריים.בנוסף, חשוב לקצץ את ציפורני הציפורניים שלך באופן קבוע ולהשתמש באבקה או ריסוס נגד פטריות כדי לעזור לשמור על כפות הרגליים והציפורניים הבריאות.

הבנת פטריית הבוהן

פטריית הבוהן, המכונה גם פטריית ציפורניים, היא זיהום פטרייתי הנגרם על ידי מגוון פטריות שונות.זה יכול להשפיע על ציפורני ציפורניים וגם על ציפורניים, אך זה נפוץ יותר בציפורניים.פטריית הבוהן עלולה לגרום לצבע ציפורניים לא צבעוניות, מעבות ושברירות, כמו גם כאב ואי נוחות.פטריית הבוהן מדבקת מאוד ויכולה להתפשט בקלות בקרב בני משפחה, חברים ועמיתים לעבודה.חשוב לטפל בשלב מוקדם של פטריית הבוהן כדי למנוע התפשטותה, מכיוון שהזיהום יכול לגרום לבעיות בריאותיות חמורות אם לא נותר לטפל בו.

אפשרויות טיפול לפטריית הבוהן

הטיפול היעיל ביותר בפטריית הבוהן הוא תרופות נגד פטריות.תרופות אלה זמינות ללא מרשם או לפי מרשם, וניתן ליישם אותן דרך הפה או להחיל ישירות על האזור המושפע.תרופות נגד פטריות דרך הפה הן בדרך כלל יעילות יותר מטיפולים אקטואליים, אך הן יכולות גם להיות בעלות תופעות לוואי חמורות יותר.טיפולים אקטואליים הם בדרך כלל יעילים פחות מתרופות דרך הפה, אך הם גם בטוחים וקלים יותר לשימוש.

בנוסף לתרופות נגד פטריות, ישנם גם מספר תרופות ביתיות בהן ניתן להשתמש בטיפול בפטריות הבוהן.אלה כוללים השריית האזור המושפע בשמן חומץ או עץ התה, החלת Vicks Vaporub על האזור, או למרוח משחות ומשחות ללא מרשם.למרות שסעדים ביתיים אלה עשויים שלא להיות יעילים כמו תרופות נגד פטריות, ניתן להשתמש בהן כדי לסייע בהפחתת התסמינים ולמנוע את התפשטות הפטרייה.

מניעת פטריית הבוהן

הדרך הטובה ביותר למנוע פטריית הבוהן היא לתרגל היגיינה טובה ולשמור על כפות הרגליים נקיות ויבשות.לנעול נעליים וגרביים נושמים, הימנע מהליכה יחפה באזורים ציבוריים ושמור על ציפורני הרגליים שלך חתוךונקי.חשוב גם לשמור על כפות הרגליים יבשות, מכיוון שהלחות יכולה להקל על הפטריות לשגשג.אם אתה מקבל פטרייה, חשוב להתייחס אליו בהקדם האפשרי כדי למנוע התפשטותה.

שאלות נפוצות

  • איך אני יודע אם יש לי פטריית הבוהן?
    תסמינים של פטריית הבוהן כוללים ציפורניים מעובות, לא צבעוניות ושבירות, כמו גם כאב ואי נוחות.אם אתה חושב שיש לך פטריית הבוהן, חשוב לפנות לרופא לאבחון וטיפול נכון.
  • מה הטיפול היעיל ביותר לפטריית הבוהן?
    הטיפול היעיל ביותר בפטריית הבוהן הוא תרופות נגד פטריות, שניתן ליישם דרך הפה או להחיל ישירות על האזור המושפע.טיפולים אקטואליים הם בדרך כלל יעילים פחות מתרופות דרך הפה, אך הם גם בטוחים וקלים יותר לשימוש.
  • כיצד אוכל למנוע פטריית הבוהן?
    הדרך הטובה ביותר למנוע פטריית הבוהן היא לתרגל היגיינה טובה ולשמור על כפות הרגליים נקיות ויבשות.לנעול נעליים וגרביים נושמים, הימנע מהליכה יחפה באזורים ציבוריים ושמור על ציפורני הרגליים שלך גזוזים ונקיים.חשוב גם לשמור על כפות הרגליים יבשות, מכיוון שהלחות יכולה להקל על הפטריות לשגשג.

לסיכום, פטריית הבוהן היא זיהום פטרייתי נפוץ אך ניתן למניעה בקלות.חשוב לטפל בשלב מוקדם של פטריית הבוהן כדי למנוע התפשטותה, מכיוון שהזיהום יכול לגרום לבעיות בריאותיות חמורות אם לא נותר לטפל בו.הטיפול היעיל ביותר בפטריית הבוהן הוא תרופות נגד פטריות, אך ישנם גם כמה תרופות ביתיות שניתן להשתמש בהן כדי לסייע בהפחתת התסמינים ולמנוע את התפשטות הפטרייה.הדרך הטובה ביותר למנוע פטריית הבוהן היא לתרגל היגיינה טובה ולשמור על כפות הרגליים נקיות ויבשות.למידע נוסף על פטריית הבוהן וטיפול בה, תוכלו לקרוא את הגדרת Wikipedia.org בנושא טיפול בפטריות הבוהן .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן