דף הבית » תרופות סבתא » סבתא יודעת הכי טוב – התרופה שלה לברכיים נפוחות וכואבות

סבתא יודעת הכי טוב – התרופה שלה לברכיים נפוחות וכואבות

מה גורם לברך הנפוחה והכואבת של סבתא?

הברך של סבתא עשויה להיות נפוחה וכואבת מסיבות שונות ומגוונות.זה יכול להיות סימן למצב רפואי חמור יותר כמו דלקת פרקים, בורסיטיס או קרע במניסקוס.זה יכול להיות גם תוצאה של הזדקנות, פציעה או הליך רפואי.כדי לקבוע את הגורם הבסיסי לכאב ולנפיחות, עדיף לפנות לרופא לאבחון נכון.

טיפול בכאבי הברך של סבתא ונפיחות

לאחר שאובחנה סבתא כמצב הגורם לכאבי הברך והנפיחות שלה, הרופא ימליץ על טיפולים על בסיס הגורם הבסיסי למצב.להלן כמה מהטיפולים הנפוצים ביותר בברך נפוחה וכואבת:

טיפולים לא כירורגיים

  • מנוחה: מנוחה של הברך היא הצעד החשוב ביותר לביטול כאב ונפיחות.סבתא צריכה להימנע מפעילויות שמניחות לחץ על ברכה, כמו ריצה או קפיצה.
  • קרח: החלת קרח על הברך יכולה להפחית נפיחות וכאב.סבתא צריכה למרוח קומפרס קר או חבילת קרח על ברך במשך 15 דקות בכל שעה במשך 24 השעות הראשונות.
  • דחיסה: דחיסת הברך עם תחבושת אלסטית או סד יכולה לעזור להפחית את הכאב והנפיחות.וודא שהתחבושת או הסד אינם צמודים מדי.
  • הגבהה: הרמת הברך יכולה להפחית נפיחות על ידי שמירת הנוזל מלהתמודד במפרק.סבתא צריכה לשמור על ברכה מוגבהת מעל לבה בכל הזדמנות אפשרית.
    • טיפולים כירורגיים

      אם מצבה של סבתא חמור יותר, הרופא שלה עשוי להמליץ על ניתוח לתיקון הנזק בברכה.כמה מהנהלים הכירורגיים הנפוצים ביותר המשמשים לטיפול בברך נפוחה וכואבת כוללים:

      • ארתרוסקופיה: נוהל זה משמש לניקוי המפרק, הסרת כל חתיכות עצם או סחוס רופפות.
      • Meniscectomy: נוהל זה משמש להסרת חלק מהמיניסקוס, הסחוס שמרופד את מפרק הברך.
      • תיקון גידים: נוהל זה משמש לתיקון או החלפת גידים פגומים, רצועות הרקמה הקשות המחברות שרירים לעצם.
      • החלפת מפרקים: נוהל זה משמש להחלפת המפרק כולו במלאכותי.

      התרופות הביתיות של סבתא לברך נפוחה וכואבת

      בנוסף לטיפולים המומלצים על ידי הרופא שלה, סבתא עשויה למצוא הקלה מסוימת מהברך הנפוחה והכואבת שלה עם כמה תרופות ביתיות פשוטות.להלן כמה מהתרופות המסייעות ביותר להקלה על כאבי ברכיים ונפיחות:

      • אמבטיות מלח אפסום: השרייה באמבט מלח אפסום יכולה לעזור להפחית נפיחות ודלקת.סבתא צריכה להוסיף שתי כוסות מלח אפסום לאמבטיה חמה ולהשרות את ברך במשך 15 עד 20 דקות.
      • חומץ תפוחים: החלת חומץ תפוחים על הברך יכולה לעזור להפחית דלקת וכאב.סבתא צריכה לערבב חלק אחד של חומץ תפוחים עם שני חלקים מים ולהחיל אותו על ברך עם כרית כותנה.
      • פלפל קאיין: החלת משחה העשויה מפלפל קאיין יכולה לעזור להפחית נפיחות וכאב.סבתא צריכה לערבב כפית אחת של פלפל קאיין עם כפית מים חמים ולהחיל אותה על ברכה.
      • כורכום: החלת משחה העשויה מכורכום יכולה לעזור להפחית דלקת וכאב.סבתא צריכה לערבב כפית כורכום אחת עם כפית מים חמים ולהחיל אותה על ברכה.

      טיפ

      טיפ: סבתא צריכה תמיד להתייעץ עם הרופא שלה לפני שתנסה תרופות ביתיות כלשהן.יתכן וכמה סעדים לא מתאימים למצב שלה.

      7 דרכים אחרות להקל על ברכיים נפוחות וכואבות

      בעוד שהתרופה של הסבתא היא אחת התרופות הפופולריות ביותר לברכיים נפוחות וכואבות, ישנן שיטות אחרות שיכולות לספק הקלה.להלן שבעה טיפולים אלטרנטיביים שעשויים להועיל:

      1.טיפול בחום

      שימוש בטיפול בחום, כגון רפידות חימום או חבילות חמות, יכול לעזור להפחית דלקת וכאב בברך.עם זאת, יש להשתמש בטיפול בחום בזהירות, ולעולם אסור להשתמש בו ב-N אזור שכבר נפוח, אדום או מודלק.טיפול בחום יכול להיעשות במרווחים קצרים של 10-15 דקות בכל פעם.

      2.טיפול קר

      טיפול קר, כמו שימוש בחבילות קרח, יכול להועיל גם לברכיים נפוחות וכואבות.יש להשתמש בטיפול קר לפרקי זמן של 15-20 דקות ויש לבצע מספר פעמים ביום.טיפול קר יכול לעזור להפחית דלקת וכאב.

      3.פעילות גופנית

      פעילות גופנית יכולה לעזור לחזק את השרירים סביב הברך ולהפחית את הכאב.תרגילים המתמקדים בחיזוק הארבע ראשי, האגרסינג והעגלים יכולים להועיל.פעילויות בעלות השפעה נמוכה כמו שחייה, רכיבה על אופניים ויוגה יכולות גם לעזור להקל על הכאב והדלקת.

      4.מתיחות

      מתיחה יכולה לעזור להפחית את המתח בשרירים סביב הברך ויכולה לעזור להקל על הכאב.יש לבצע מתיחות באופן קבוע, תוך התמקדות בארבע ראשי, האגרסינג והעגלים.חשוב להימתח לאט ובעדינות ולעולם לא להימתח עד כדי כאב.

      5.עיסוי

      העיסוי

      יכול להועיל לברכיים נפוחות וכואבות.עיסוי צריך להיעשות בעדינות וצריך להתמקד בשרירים סביב הברך.עיסוי יכול לעזור להפחית דלקת וכאב ויכול גם לעזור בשיפור טווח התנועה.

      6.סד

      סדוק יכול לעזור לספק תמיכה בברך ויכול לעזור להפחית את הכאב והדלקת.ישנם מגוון של פלטות זמינות וחשוב לדבר עם רופא או פיזיותרפיסט כדי למצוא את האפשרות הטובה ביותר עבור האדם.

      7.תרופות

      תרופות, כמו איבופרופן או אצטמינופן, יכולות להועיל גם לברכיים נפוחות וכואבות.חשוב לדבר עם רופא לפני נטילת תרופות כלשהן, מכיוון שתרופות מסוימות יכולות להיות בעלות תופעות לוואי.חשוב גם לקחת את התרופות לפי הוראות.

      סיכום

      התרופה של הסבתא היא אחד הטיפולים הפופולריים ביותר בברכיים נפוחות וכואבות.עם זאת, ישנן שיטות אחרות שיכולות להועיל, כמו חום וקור, פעילות גופנית, מתיחות, עיסוי, סד ותרופות.חשוב לדבר עם רופא או פיזיותרפיסט כדי למצוא את האפשרות הטובה ביותר עבור האדם.

      שאלות נפוצות

      מה הדרך הטובה ביותר להקל על ברכיים נפוחות וכואבות?

      הדרך הטובה ביותר להקל על ברכיים נפוחות וכואבות תלויה באדם ובסיבת הכאב.חשוב לדבר עם רופא או פיזיותרפיסט כדי למצוא את האפשרות הטובה ביותר עבור האדם.חלק מהטיפולים האפשריים כוללים טיפול בחום וקור, פעילות גופנית, מתיחות, עיסוי, סד ותרופות. ההגדרה של ויקיפדיה לגבי ברך נפוחה וכואבת עשויה לספק גם מידע שימושי.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן