דף הבית » תרופות סבתא » סטרואידים להצלה: כיצד להפחית דלקת במיתרי הקול

סטרואידים להצלה: כיצד להפחית דלקת במיתרי הקול

מהי דלקת בחוט הקול?

דלקת בחוט הקול היא מונח רחב המשמש לתיאור כל סוג של דלקת המשפיע על מיתרי הקול.זה כולל דלקת גרון, פציעה פונוטראומטית, גושים של חוט ווקאלי ופוליפים של חוט ווקאלי.דלקת בחוט הקול יכולה להשפיע על אנשים בכל הגילאים ויכולה להיגרם על ידי מגוון גורמים, כולל גירויים סביבתיים, כמו עשן ואבק, כמו גם שימוש יתר בקול, כמו דיבור או שירה בקול רם מדי או יותר מדי זמן.טיפולים עשויים לכלול שינויים באורח החיים, תרופות, ובמקרים מסוימים ניתוחים.

טיפול בסטרואידים לדלקת חוט ווקאלי

אחד הטיפולים הנפוצים ביותר לדלקת בחוט הקול הוא השימוש בסטרואידים.סטרואידים הם תרופות אנטי דלקתיות חזקות שניתן ליטול דרך הפה, להזריק או לשאיפה.

בדרך כלל נקבעים סטרואידים דרך הפה לשימוש לטווח קצר ומגיעים בצורת גלולה.הם יכולים לעזור להפחית את הדלקת במיתרי הקול, אך הם יכולים גם לגרום לתופעות לוואי, כמו נסערת בקיבה, הפרעות שינה ועלייה במשקל.

סטרואידים שהוזרקו משמשים בדרך כלל לטיפול במקרים חמורים יותר של דלקת בחוט הקול, כמו דלקת גרון וגושים של חוט הקול.זריקות אלה ניתנות בדרך כלל ישירות למיתרי הקול ויכולים לספק הקלה מיידית מדלקת.עם זאת, הם יכולים גם לגרום לתופעות לוואי, כמו צרידות ושיתוק חוט ווקאלי זמני.

סטרואידים בשאיפה הם אפשרות נוספת לטיפול בדלקת בחוט הקולי.תרופות אלה משמשות בדרך כלל לטיפול במקרים קלים של דלקת בחוט הקול, כמו פגיעה פונוטראומטית.סטרואידים בשאיפה ניתנים בדרך כלל דרך Nebulizer ויכולים לעזור להפחית את הדלקת במיתרי הקול ללא תופעות הלוואי הקשורות לסטרואידים דרך הפה או המוזרקים.

טיפים לשימוש בטוח בסטרואידים לדלקת חוט ווקאלי

חשוב להשתמש בסטרואידים בבטחה בעת טיפול בדלקת בחוט הקול.להלן מספר טיפים שיעזרו להבטיח שימוש בטוח ויעיל בסטרואידים:

  • עקוב תמיד אחר הוראות הרופא שלך בעת שימוש בסטרואידים.
  • אל תיקח יותר סטרואידים מאשר שנקבעו.
  • הימנע משימוש בסטרואידים לאורך זמן רב מהמומלץ.
  • הימנע משימוש בסטרואידים אם אתה בהריון או מניקה.
  • הימנע משימוש בסטרואידים אם יש לך היסטוריה של מחלות לב, לחץ דם גבוה או שבץ מוחי.
  • הימנע משימוש בסטרואידים אם יש לך סוכרת או מחלת כליות.
  • עקוב מקרוב אחר רמות הסוכר בדם אם יש לך סוכרת.
  • שוחח עם הרופא שלך על כל תופעות לוואי אפשריות.
  • הימנע משימוש בסטרואידים אם יש לך אלרגיות או אם אתה נוטל תרופות אחרות.

בנוסף לעקוב אחר טיפים אלה, חשוב לדבר עם הרופא שלך על הצרכים האישיים שלך וכל הסיכונים הפוטנציאליים הכרוכים בשימוש בסטרואידים.בעזרת שימוש וניטור נאותים, סטרואידים יכולים להוות טיפול יעיל לדלקת בחוט הקול.

אפשרויות טיפול לדלקת במיתרי הקול

כאשר דלקת במיתרי הקול נגרמת כתוצאה מזיהום נגיפי או חיידקי, ניתן לרשום אנטיביוטיקה או תרופות אנטי -ויראליות.ניתן להשתמש גם בתרופות הנגדיות, כמו איבופרופן או אצטמינופן, להפחתת נפיחות וכאב.במקרים בהם דלקת חוט הקול נגרמת כתוצאה מאלרגיה, ניתן לרשום אנטיהיסטמינים כדי להפחית את התגובה האלרגית.

במקרים חמורים יותר של דלקת, ניתן לרשום תרופות לסטרואידים להפחתת דלקת ונפיחות.ניתן להעניק קורטיקוסטרואידים דרך הפה, כזרקה, או כקרם אקטואלי או משחה.ניתן להשתמש בקורטיקוסטרואידים גם לטיפול בנודולי חוט ווקאלי, פוליפים וציסטות.

גורמי סיכון לשימוש בקורטיקוסטרואידים

למרות שקורטיקוסטרואידים יכולים להיות יעילים להפחתת הדלקת במיתרי הקול, ישנם כמה סיכונים הקשורים לשימוש בהם.שימוש ארוך טווח בקורטיקוסטרואידים יכול להוביל לסיכון מוגבר לזיהום, אוסטאופורוזיס ומערכת החיסון המוחלשת.CorticosteroiDS יכול גם לגרום לדילול העור, רגישות מוגברת לזיהום וקטרקט.

אפשרויות טיפול אחרות

טיפולים אחרים לדלקת במיתרי הקול כוללים מנוחה קולית, לחות ושינויים באורח החיים.מנוחה קולית היא התרגול של להימנע מלדבר או להשתמש בקול במשך תקופה מסוימת.לרוב זה המנה הראשונה לטיפול בדלקת בחבל הקול.לחות כרוך בשימוש במכונת אדים בבית כדי להפחית את כמות האוויר היבש, מה שעלול להחמיר דלקת.

שינויים באורח החיים, כמו הפסקת עישון והימנעות מגירויים כמו אבק, עשן ואבקה, חשובים גם להפחתת הדלקת ובמניעת נזק נוסף למיתרי הקול.

שאלות נפוצות

  • ש: האם יש סיכונים הקשורים לשימוש בקורטיקוסטרואיד?
  • א: כן, שימוש ארוך טווח בקורטיקוסטרואידים יכול להוביל לסיכון מוגבר לזיהום, אוסטאופורוזיס ומערכת החיסון המוחלשת.קורטיקוסטרואידים יכולים גם לגרום לדילול העור, רגישות מוגברת לזיהום וקטרקט.

לסיכום, דלקת במיתרי הקול עלולה לגרום לאי נוחות וכאב ויש לטפל בה מייד.אפשרויות הטיפול לדלקת בחוט הקול כוללות אנטיביוטיקה או תרופות אנטי -ויראליות, ללא תרופות נגד, אנטיהיסטמינים, ובמקרים חמורים יותר, תרופות לסטרואידים.עם זאת, חשוב לציין כי ישנם סיכונים הקשורים לשימוש בקורטיקוסטרואידים.אפשרויות טיפול אחרות כוללות מנוחה קולית, לחות ושינויים באורח החיים.

ניתן לנהל דלקת במיתרי הקול באמצעות טיפול נכון ושינויי אורח חיים.למידע נוסף, הגדרת Wikipedia.org לגבי דלקת בסטרואידים של מיתרי הקול .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן