דף הבית » תרופות סבתא » ריפוי דרכה של סבתא: תרופות טבעיות לדלקת בפרק כף היד

ריפוי דרכה של סבתא: תרופות טבעיות לדלקת בפרק כף היד

מהי דלקת בפרק כף היד?

דלקת בפרק כף היד, הידועה גם בשם Tenosynovitis, היא מצב כואב המתרחש כאשר הגידים, הרצועות והשרירים בפרק כף היד נדלקים.זה יכול להיגרם כתוצאה משימוש יתר, תנועות חוזרות ונשנות, פציעה או דלקת פרקים.תסמינים של טנוסינוביטיס כוללים נפיחות, נוקשות, רגישות וירידה בטווח התנועה בפרק כף היד.אם לא מטופלים, זה יכול להוביל לסיבוכים נוספים כמו תסמונת התעלה הקרפלית.

טיפול בדלקת בפרק כף היד

ישנם מגוון טיפולים הזמינים לטנוסינוביטיס, החל מתרופות פשוטות בבית ועד טיפולים מיוחדים יותר.מנוחה של פרק כף היד והימנעות מפעילויות הגורמות לכאב הם הצעדים החשובים ביותר בטיפול במצב.טיפולים אחרים עשויים לכלול:

  • החלת חבילות קרות כדי להפחית נפיחות ודלקת
  • לובש סד או סד בפרק כף היד כדי להפחית את התנועה ולהגן על פרק כף היד
  • נטילת משככי כאבים ללא מרשם כמו איבופרופן
  • עוברת פיזיותרפיה לחיזוק פרק כף היד ושיפור טווח התנועה
  • הזרקת סטרואידים להפחתת דלקת
  • עוברים ניתוח לתיקון נזק לגיד או לרצועה

הרפואה של סבתא

במשך דורות רבים הסבתות שלנו הסתמכו על תרופות ביתיות לטיפול במגוון מחלות.לדלקת בפרק כף היד, סבתות רבות נשבעים על ידי תערובת פשוטה של חלקים שווים חומץ תפוחים ודבש.ניתן ליישם תערובת זו ישירות על שורש כף היד ולהשאיר אותה לשבת כרבע שעה.החומץ מסייע בהפחתת הדלקת, בעוד שהדבש עוזר להרגיע את האזור הכואב.

חשוב לציין כי תרופה זו אינה מומלצת לאנשים הסובלים מסוכרת, מכיוון שהדבש יכול לגרום לעלייה ברמות הגלוקוז בדם.בנוסף, אין להשתמש בו אם הדלקת נגרמת על ידי זיהום, מכיוון שהחומץ יכול להחמיר.עדיף תמיד להתייעץ עם הרופא שלך לפני שתשתמש בתרופות ביתיות כלשהן.

טיפ ייחודי ומועיל

טיפ מועיל אחד לניהול דלקת בפרק כף היד הוא להשתמש בסד או סד בפרק כף היד.לבישת הסד או הסד עוזרת להגן על פרק כף היד מפני פציעה נוספת ותומכת באזור הנגוע בזמן שהוא מרפא.עם זאת, חשוב לציין כי אין ללבוש את הסד או הסד למשך זמן רב מדי, מכיוון שזה יכול לגרום לקשיחות נוספת ואובדן טווח תנועה.

אפשרויות טיפול לדלקת בפרק כף היד

ניתן לטפל בדלקת בפרק כף היד במגוון שיטות בהתאם לגורם לדלקת.הטיפול יכול לכלול מנוחה, קרח, דחיסה וגובה (אורז) להפחתת נפיחות וכאב.ניתן לקחת תרופות אנטי דלקתיות ללא מרשם כמו איבופרופן ונפרוקסן גם כדי להפחית את הכאב והנפיחות.ניתן להשתמש בתרגילי פיזיותרפיה ותרגילים טיפוליים כדי לחזק את פרק כף היד ולהפחתת הכאב.במקרים חמורים יותר, ייתכן שיהיה צורך בזריקות סטרואידים או ניתוח.

הרפואה של סבתא לדלקת בפרק כף היד

בנוסף לטיפולים רפואיים מסורתיים, אנשים רבים פונים לתרופות ביתיות ו”תרופת סבתא “להקלה מדלקת בפרק כף היד.תרופות אלה יכולות לכלול שימוש בצמחי מרפא, שמנים אתרים ותרופות הומיאופתיות.כמה מהתרופות הבתים הפופולריות ביותר לדלקת בפרק כף היד כוללות:

כורכום

כורכום הוא עשב פופולרי המשמש לטיפול בדלקת בפרק כף היד.על פי ההערכה, הוא מפחית דלקת ומקל על הכאב.ניתן ליטול כורכום כתוסף או ליישם אקטואלית כעסק.

ג’ינג’ר

ג’ינג’ר הוא עוד עשב פופולרי המשמש לטיפול בדלקת בפרק כף היד.על פי ההערכה, הוא מפחית דלקת ומקל על הכאב.זנגביל יכול להילקח כתוסף או ליישם באופן אקטואלי כעסק.

פלפל קאיין

על פי ההערכה, פלפל קאיין מפחית את הדלקת ומקל על הכאב.ניתן ליישם את החומר הפעיל בפלפל קאיין, קפסאיצין, על האזור המושפע כדי לספק הקלה.

שמנים אתרים

ניתן להשתמש בשמנים אתרים כמו לבנדר, מנטה ואקליפטוס להפחתת דלקת ולהקל על הכאב.ניתן ליישם את השמנים באופן אקטואלי או לשאוף.

תרופות הומאופתיות

ניתן להשתמש בתרופות הומיאופתיות כמו ארניקה ובלדונה כדי להפחית את הדלקת ולהקל על הכאב.ניתן ליישם סעדים אלה דרך הפה או ליישם באופן אקטואלי.

הרפואה של סבתא לדלקת בפרק כף היד יכולה לספק הקלה מכאב ונפיחות, אך חשוב להתייעץ עם ספק שירותי בריאות לפני שתשתמש באחד מהטיפולים הללו.

סיכום

דלקת בפרק כף היד יכולה להיות מצב כואב ומתיש.ניתן להשתמש בטיפולים רפואיים מסורתיים כמו מנוחה, קרח, דחיסה וגובה, כמו גם תרופות ופיזיותרפיה, להפחתת דלקת ולהקל על הכאב.בנוסף, ניתן להשתמש בתרופות ביתיות ו”תרופה של סבתא “כמו כורכום, ג’ינג’ר, פלפל קאיין, שמנים אתרים ותרופות הומיאופתיות כדי להפחית דלקת ולהקל על הכאב.חשוב להתייעץ עם ספק שירותי בריאות לפני שתשתמש באחד מהטיפולים הללו.

שאלות נפוצות

מהי דלקת בפרק כף היד?

דלקת בפרק כף היד היא מצב הגורם לכאב ונפיחות בפרק כף היד.זה יכול להיגרם על ידי מגוון גורמים, כולל שימוש יתר, פציעה ומצבים רפואיים מסוימים.

כיצד מטפלים בדלקת בפרק כף היד?

ניתן לטפל בדלקת בפרק כף היד במגוון שיטות הכוללות מנוחה, קרח, דחיסה, גובה, תרופות, פיזיותרפיה, זריקות סטרואידים וניתוחים.בנוסף, ניתן להשתמש בתרופות ביתיות ו”תרופה של סבתא “כמו כורכום, ג’ינג’ר, פלפל קאיין, שמנים אתרים ותרופות הומיאופתיות כדי להפחית דלקת ולהקל על הכאב.חשוב להתייעץ עם ספק שירותי בריאות לפני שתשתמש באחד מהטיפולים הללו.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן