דף הבית » תרופות סבתא » תרופות סבתות מפתיעות לגירוד בפי הטבעת – מה שאתה צריך לדעת!

תרופות סבתות מפתיעות לגירוד בפי הטבעת – מה שאתה צריך לדעת!

מה גירוד בפי הטבעת?

גירוד בפי הטבעת, המכונה גם פרוריטוס אני, הוא מצב המאופיין בדחף לא נוח ומתמשך לשרוט את העור סביב פי הטבעת.בדרך כלל זה נגרם כתוצאה מגירויים בעור, אלרגיות או זיהומים, ויכול להיות לא נוח למדי.

גורמים שכיחים לגרד בפי הטבעת

הגורמים השכיחים ביותר לגרד בפי הטבעת כוללים:

  • תגובות אלרגיות לסבונים, חומרי ניקוי או מוצרי היגיינה
  • גירויים בעור מבגדים לחים או הדוקים
  • זיהומים פטרייתיים או שמרים
  • זיהומים טפיליים, כמו תולעי סיכה
  • פיסורים אנאליים או טחורים
  • תרופות או מזונות מסוימים
  • שלשול או עצירות
  • לחץ או חרדה

סבתות סבתות לגרד בפי הטבעת

למרבה המזל, ישנם מספר תרופות ביתיות יעילות שהועברו לאורך הדורות כדי לעזור להקל על הגירוד הקשור למצב זה.להלן כמה מהפופולריות ביותר:

  • שמן קוקוס: לשמן הקוקוס יש תכונות אנטי-בקטריאליות, אנטי-פטרייתיות ואנטי דלקתיות שיכולות לעזור להפחית את הגירוד והדלקת הקשורים לפראוריטוס ANI.פשוט מרחו כמות קטנה של שמן קוקוס על האזור המושפע מספר פעמים ביום לפי הצורך.
  • חומץ תפוחים: חומץ תפוחים הוא חומר טבעי אנטי פטרייתי ואנטי בקטריאלי שיכול לעזור להפחית גירוד ודלקת.מערבבים חלק אחד חומץ תפוחים עם שני חלקים מים ומרחים את התמיסה על האזור המושפע עם כדור כותנה מספר פעמים ביום.
  • שיבולת שועל: שיבולת שועל היא חומר אנטי פטרייתי ואנטי דלקתי קל שיכול לעזור להפחית גירוד ודלקת.לשימוש, פשוט מערבבים כוס שיבולת שועל קרקעית עם כוס מים חמים ומורחים את העיסה על האזור הפגוע.
  • אלוורה: אלוורה הוא חומר טבעי אנטי דלקתי ואנטי בקטריאלי שיכול לעזור להפחית גירוד ודלקת.לשימוש, פשוט החל כמות קטנה של ג’ל אלוורה על האזור המושפע מספר פעמים ביום לפי הצורך.
  • תה קמומיל: תה קמומיל הוא חומר טבעי אנטי דלקתי ואנטי בקטריאלי שיכול לעזור להפחית גירוד ודלקת.לשימוש, פשוט סבל שקית תה קמומילית במים חמים למשך חמש דקות ואז למרוח את שקית התה על האזור המושפע מספר פעמים ביום.

טיפ ייחודי ומועיל: כדי לעזור להפחית גירוד, דאג גם לשמור על האזור סביב פי הטבעת נקי ויבש, הימנע מבגדים הדוקים וסבונים ריחניים, ולקחת אמבטיה עם תערובת של מים חמים ומלח אפסום.

תרופות ביתיות מסורתיות לגירוד אנאלי

גירוד אנאלי הוא נושא שכיח, עם הרבה סיבות פוטנציאליות.למרבה המזל, ישנם מספר תרופות ביתיות מסורתיות שעשויות לספק הקלה.

חומץ תפוחים

חומץ סיידר תפוחים הוא אחד התרופות הפופולריות ביותר לגרד אנאלי.על פי ההערכה, יש להן תכונות אנטי דלקתיות ואנטי-מיקרוביאליות שעשויות לעזור להרגיע את האזור ולהפחית את אי הנוחות.ניתן להשתמש בו באמבט סיטז, שם הוא מתווסף לאמבט רדוד של מים חמים והאזור הפגוע שקוע במשך 15 עד 20 דקות.לחלופין, ניתן ליישם אותו ישירות על האזור כדחיסה.

אלוורה

אלוורה הוא צמח ששימש זה מכבר לתכונות הריפוי שלו.על פי ההערכה, יש לו יכולות אנטי דלקתיות וריפוי פצעים, העשויות לספק הקלה מגירוד אנאלי.אלוורה ניתן להשתמש באמבט סיטז, או שניתן ליישם את הג’ל מהצמח ישירות על העור.

סבתות סבתות לגרד אנאלי

בנוסף לתרופות הביתיות המסורתיות בגירוד אנאלי, ישנם מספר תרופות שהועברו מסבתות.ייתכן שאין סעדים אלה אין ראיות מדעיות התומכות ביעילותן, אך הן שימשו במשך דורות ועשויות לספק הקלה.

תה קמומיל

תה קמומיל שימש במשך מאות שנים לטיפול במגוון מחלות, כולל גירוד אנאלי.זההאמין שיש לו תכונות אנטי דלקתיות ואנטיבקטריאליות שעשויות לעזור להרגיע את האזור ולהפחית את אי הנוחות.כדי להשתמש כתרופה, תלול כמה שקיות תה קמומיליות במים חמים ומאפשרים להתקרר.לאחר הקירור, התה יכול לשמש כדחיסה או באמבט סיטז.

שמן זית

שמן זית משמש זה מכבר כתרופה ביתית לגירוד אנאלי.על פי ההערכה, יש להן תכונות אנטי דלקתיות ולחות שעשויות לעזור להרגיע את האזור ולהפחית את אי הנוחות.שמן זית יכול לשמש כדחיסה או באמבט סיטז.

שאלות נפוצות

מהם התרופות הביתיות הטובות ביותר לגרד אנאלי?

התרופות הביתיות הטובות ביותר לגירוד אנאלי הם חומץ תפוחים, אלוורה, תה קמומיל ושמן זית.לתרופות אלה יש תכונות אנטי דלקתיות ואנטי-מיקרוביאליות שעשויות לעזור להרגיע את האזור ולהפחית את אי הנוחות.

האם גירוד אנאלי מסוכן?

גירוד אנאלי יכול להיות לא נוח ומטריף, אך בדרך כלל אינו מסוכן.אם הגירוד חמור או נמשך למשך תקופה ממושכת, חשוב לפנות לרופא לקבוע את הגורם הבסיסי.

גירוד אנאלי הוא נושא שכיח, עם סיבות פוטנציאליות רבות.למרבה המזל, ישנם מספר תרופות ביתיות מסורתיות, כמו גם סעדים סבתא, שעשויים לספק הקלה.חומץ תפוחים, אלוורה, תה קמומיל ושמן זית, מאמינים כי הם בעלי תכונות אנטי דלקתיות ואנטי-מיקרוביאליות שעשויות לעזור להרגיע את האזור ולהפחית את אי הנוחות.עם זאת, אם הגירוד נמשך למשך תקופה ממושכת, חשוב לפנות לרופא לקבוע את הגורם הבסיסי. גירוד בפי הטבעת הוא מצב לא נוח ומטריף, אך בדרך כלל אינו מסוכן.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן