דף הבית » תרופות סבתא » את המאכלים המפתיעים שכדאי לאכול כדי להוריד את הכולסטרול: מה לאכול כדי לשמור על בריאות הרמות שלך

את המאכלים המפתיעים שכדאי לאכול כדי להוריד את הכולסטרול: מה לאכול כדי לשמור על בריאות הרמות שלך

כולסטרול: מה זה ולמה אני צריך לדאוג?

כולסטרול הוא חומר שעווה, דמוי שומן שנמצא בכל תאי הגוף.זהו חלק עיקרי מתזונה בריאה וממלא תפקיד חיוני בתפקודי הגוף הרגילים.עם זאת, יותר מדי כולסטרול יכול להוביל למספר בעיות בריאותיות חמורות, כולל מחלות לב, שבץ מוחי ולחץ דם גבוה.אכילת המזונות הנכונים יכולה לעזור לשמור על רמות הכולסטרול בבדיקה, כמו גם להפחית את הסיכון לפיתוח תנאים אלה.

מזונות שמורידים את הכולסטרול

אכילת תזונה בריאה ומאוזנת היא הדרך הטובה ביותר להפחית את הסיכון שלך לפתח כולסטרול גבוה.אכילת מזונות דלים בשומן רווי וכולסטרול, כמו פירות, ירקות ודגנים מלאים, היא חיונית.להלן כמה מאכלים אחרים שיכולים לעזור להוריד את הכולסטרול:

מזונות עשירים בסיבים

מזונות עשירים בסיבים, כמו שיבולת שועל, שעועית ותפוחים, הם מקורות מצוינים לסיבים מסיסים.סיבים מסיסים מסייעים להפחתת רמות הכולסטרול על ידי כריכה לכולסטרול בדרכי העיכול ומניעת ספיגתו לזרם הדם.

דגים

דגים, כמו סלמון, פורל ומקרל, עשירים בחומצות שומן אומגה 3, שהוכחו כמפחיתות את רמות הטריגליצרידים, צורה אחרת של כולסטרול.חומצות שומן אלה יכולות לעזור גם להפחתת הדלקת, הקשורה למחלות לב וכלי דם.

אגוזים וזרעים

אגוזים וזרעים, כמו שקדים, אגוזי מלך וזרעי פשתן, עשירים בשומנים בלתי רוויים, שיכולים לעזור להוריד את רמות הכולסטרול LDL (“רע”).הם גם מקורות טובים לסיבים וחלבון.

שמן זית

שמן זית הוא שומן בריא לב העשיר בשומנים חד-בלתי-רוויים.זה יכול לעזור להפחית את רמות הכולסטרול LDL, תוך הגדלת רמות הכולסטרול HDL (“טוב”).

טיפ ייחודי ומועיל

בנוסף לאכילת המזונות הנכונים, חשוב לזכור שבקרת המנות היא המפתח בכל הקשור להורדת רמות הכולסטרול.אכילת מנות קטנות יותר של מזון בריא יכולה לעזור להפחית את הכולסטרול מבלי להרגיש מקופחת.

ביצוע שינויים קטנים בתזונה שלך, כמו החלפת חמאה בשמן זית ואכילת מזונות עשירים בסיבים רבים יותר, יכולה לעבור דרך ארוכה בעזרה להוריד את הכולסטרול.על ידי ביצוע שינויים אלה, אתה יכול להפחית את הסיכון לפתח מצבים בריאותיים חמורים וליהנות מחיים בריאים ומאוזנים יותר.

מזונות סיבים גבוהים

אכילת מזונות עשירים בסיבים תזונתיים היא אחת הדרכים הטובות ביותר להוריד את הכולסטרול שלך.מזונות העשירים בסיבים תזונתיים כוללים פירות, ירקות, דגנים מלאים, קטניות, אגוזים וזרעים.מזונות אלה עשירים בסיבים מסיסים, המסייעים להפחתת ספיגת הכולסטרול במעיים.כמה מאכלים נהדרים בסיבים סיבים גבוהים שטוב להורדת הכולסטרול כוללים תפוחים, שיבולת שועל, שעועית, ארטישוק ואגוזים.אכילת מגוון של מזונות אלה על בסיס קבוע יכולה לעזור להוריד את רמות הכולסטרול שלך.

שומנים בריאים

כולל שומנים בריאים בתזונה שלך יכולה גם לעזור להוריד את רמות הכולסטרול.שומנים בריאים כוללים שומנים בלתי רוויים ורבים רב -בלתי -רוויים, שנמצאים במזונות כמו אבוקדו, שמן זית, אגוזים ודגים שומניים.סוגים אלה של שומנים עוזרים להפחית את כמות הכולסטרול הרע בגוף, תוך הגדלת כמות הכולסטרול הטוב.אכילת כמות מתונה של שומנים בריאים אלה בכל יום יכולה לעזור בשיפור רמות הכולסטרול שלך.

שומנים חד -רוויים

שומנים בלתי רוויים נמצאים במזונות כמו זיתים, אבוקדו, אגוזים, זרעים וכמה שמנים צמחיים.שומנים אלה עוזרים להוריד את הכולסטרול LDL, תוך הגדלת הכולסטרול HDL.אכילת כמות מתונה של שומנים חד -בלתי -רוויים בכל יום יכולה לעזור להפחית את רמות הכולסטרול שלך.

שומנים רב -בלתי -רוויים

שומנים רב -רוויים נמצאים במזונות כמו דגים, אגוזים ושמנים צמחיים.שומנים אלה עוזרים להפחתת הכולסטרול LDL, תוך הגדלת הכולסטרול HDL.אכילת כמות מתונה של שומנים רב בלתי רוויים בכל יום יכולה לעזור להפחית את רמות הכולסטרול שלך.

מזונות להימנע

בנוסף לאכילת FooDS שיכול לעזור להוריד את הכולסטרול, חשוב גם להימנע ממזונות מסוימים שיכולים להגדיל את רמות הכולסטרול שלך.יש להימנע ממזונות עשירים בשומנים רוויים, שומני טרנס וכולסטרול.מזונות אלה כוללים מזון מטוגן, בשרים מעובדים, מוצרי חלב מלא בשומן ומוצרי מאפה מעובדים.אכילת מזונות אלה על בסיס קבוע יכולה להגדיל את רמות הכולסטרול שלך, ולכן עדיף להימנע מהם.

סיכום

אכילת תזונה בריאה היא אחת הדרכים הטובות ביותר להוריד את רמות הכולסטרול שלך.אכילת מזונות עשירים בסיבים תזונתיים, כמו פירות, ירקות, דגנים מלאים, קטניות, אגוזים וזרעים, יכולה לעזור להפחית את ספיגת הכולסטרול במעיים.בנוסף, אכילת שומנים בריאים, כמו שומנים בלתי רוויים ורבים רב, יכולה לעזור להוריד את רמות הכולסטרול.לבסוף, חשוב להימנע ממזונות עשירים בשומנים רוויים, שומני טרנס וכולסטרול, כמו מזון מטוגן, בשרים מעובדים, מוצרי חלב מלא ושומן מלא ומוצרי מאפה מעובדים.

שאלות נפוצות

מה זה כולסטרול?

כולסטרול הוא סוג של שומן שנמצא בזרם הדם ובתאים בכל הגוף.זה חשוב לתפקודים גופניים רבים, אך יותר מדי כולסטרול יכול להגביר את הסיכון למחלות לב.

כיצד אוכל להוריד את רמות הכולסטרול שלי?

אכילת תזונה בריאה היא אחת הדרכים הטובות ביותר להוריד את רמות הכולסטרול שלך.אכילת מזונות עשירים בסיבים תזונתיים, כמו פירות, ירקות, דגנים מלאים, קטניות, אגוזים וזרעים, יכולה לעזור להפחית את ספיגת הכולסטרול במעיים.בנוסף, אכילת שומנים בריאים, כמו שומנים בלתי רוויים ורבים רב, יכולה לעזור להוריד את רמות הכולסטרול.לבסוף, חשוב להימנע ממזונות עשירים בשומנים רוויים, שומני טרנס וכולסטרול, כמו מזון מטוגן, בשרים מעובדים, מוצרי חלב מלא ושומן מלא ומוצרי מאפה מעובדים. wikipedia.org מספק מידע נוסף על כולסטרול וכיצד להוריד את רמות הכולסטרול.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן