דף הבית » תרופות סבתא » האחרון בטיפול בשלשול אצל מבוגרים: מדריך מקיף

האחרון בטיפול בשלשול אצל מבוגרים: מדריך מקיף

מה זה שלשול?

שלשול הוא מצב המאופיין על ידי שרפרפים תכופים, רופפים ומימיים שיכולים להימשך מספר ימים למספר שבועות.זוהי אחת המחלות השכיחות ביותר בקרב מבוגרים ויכולה להיגרם על ידי מגוון גורמים, החל משינויי דיאטה ואורח חיים למחלות וזיהומים הנישאים במזון.שלשול יכול להיות קל ומטופל בקלות, או שהוא יכול להיות חמור ולהוביל להתייבשות ולסיבוכים בריאותיים אחרים.

טיפול בשלשול אצל מבוגרים

ניתן לטפל בשלשול במגוון תרופות, תלוי בסיבה ובחומרה.תרופות ללא מרשם כמו תרופות אנטי-גרועות עשויות לעזור להפחית את התדירות וחומרת הצואה הרופפת.ניתן לרשום אנטיביוטיקה לטיפול בזיהומים חיידקיים, ואילו תרופות אנטי דלקתיות עשויות לשמש לטיפול במצבים דלקתיים העלולים לגרום לשלשול.

חשוב לזכור כי יש להתאים את הטיפול בשלשול אצל מבוגרים לאדם ולגורם הבסיסי שלהם למצב.חשוב גם לזהות ולטפל בכל גורמים או גורמי סיכון הבסיסיים העלולים לתרום למצב, כמו תזונה לקויה, לחץ או חוסר פעילות גופנית.

שינויים בתזונה ואורח חיים לטיפול בשלשול

יחד עם תרופות, שינויים בתזונה ואורח חיים יכולים לעזור להפחית את תדירות השלשול וחומרתם של שלשול אצל מבוגרים.חלק מהשינויים הללו כוללים:

  • אכילת ארוחות קטנות יותר ותכופות יותר לאורך היום.
  • הימנעות ממזונות הידועים כגורמים לשלשול, כמו אוכל חריף או שומני.
  • הגדלת צריכת המים למניעת התייבשות.
  • קבלת פעילות גופנית קבועה כדי לעזור בשיפור העיכול.
  • הפחתת רמות הלחץ כדי לסייע בהפחתת הסיכון להתפתחות שלשול.

חשוב לדבר עם הרופא או ספק שירותי הבריאות לפני שתבצע שינויים משמעותיים בתזונה או בסגנון החיים שלך.

טיפ מועיל

אם אתה חווה שלשול, חשוב לוודא שאתה שותה שפע נוזלים כדי למנוע התייבשות.שתיית נוזלים צלולים כמו משקאות מים, מרק או החלפת אלקטרוליטים יכולה לעזור להחליף נוזלים ואלקטרוליטים שאבדו.מומלץ גם להימנע ממשקאות קפאיים ואלכוהוליים, שיכולים להתייבש את הגוף.

ניתן לטפל בשלשול בתרופות ללא מרשם כמו לופרמיד, Bismuth Subsalicylate וספיגות.לופרמיד היא תרופה אנטי -גרעינית המאטה את תנועת המעיים, ומאפשרת לגוף לספוג יותר נוזלים ואלקטרוליטים.Bismuth Subsalicylate הוא תרופה הנמצאת בדרך כלל בפפטו-ביסמול, שיכולה לעזור להפחית את תסמיני השלשול.סופגים, כמו פחם מופעל, עובדים על ידי ספיגת רעלים וגז במעיים ועוזרים להפחית את תדירות תנועות המעי.

תרופות מרשם עשויות להיות נחוצות למקרים חמורים של שלשול, כמו גם לטיפול במצבים בסיסיים כמו מחלות מעי דלקתיות (IBD).בדרך כלל נקבעים אנטיביוטיקה לטיפול בזיהומים חיידקיים וטפילים, ואילו ניתן לרשום קורטיקוסטרואידים להפחתת הדלקת.ניתן לרשום גם תרופות אנטי-קרקעיות ופרוביוטיקה כדי להפחית את תדירות תנועות המעי ולהחזיר את איזון החיידקים הבריאים במעיים.

שינויים בתזונה ואורח חיים לטיפול בשלשול בקרב מבוגרים

בנוסף לתרופות, ביצוע שינויים באורח החיים ותזונה יכול לעזור להפחית את תסמיני השלשול.שינויים אלה עשויים לכלול הימנעות ממזונות עשירים בשומן וסיבים, והפחתת כמות הקפאין והאלכוהול הנצרכים ושתיית שפע נוזלים.אכילת ארוחות קטנות יותר ותדירות יותר והימנעות ממוצרי חלב עשויה גם להועיל.

חשוב להישאר לחות בעת חווים שלשול, מכיוון שאובדן הנוזלים יכול להוביל להתייבשות.שתיית נוזלים המכילים אלקטרוליטים, כמו משקאות ספורט או מי קוקוס, יכולים לעזור להחליף את האלקטרוליטים שאבדו בגלל שלשול.בנוסף, הגדלת צריכת הסיבים על ידי אכילת דגנים מלאים, פירות וירקות יכולה לעזור להחזיר את איזון החיידקים הבריאים במעי.

תוספי מזון לטיפול בשלשול אצל מבוגרים

בנוסף לשינויים תזונתיים, נטילת תוספי מזון יכולה לעזור גם להפחתת תסמיני השלשול.פרוביוטיקה, שהם חיידקים חיים המועילים לבריאות הבטן, יכולה לעזור להחזיר את מאזן החיידקים הבריאים במעיים.חשוב לחפש פרוביוטיקה המכילים מגוון זני חיידקים, מכיוון שלזנים שונים יש השפעות שונות על הגוף.

אבץ הוא מינרל חיוני החשוב לבריאות החיסון, ולקיחתו בצורה תוספה יכולה לעזור להפחית את תסמיני השלשול.המינון היומי המומלץ של אבץ הוא 11 מ”ג לגברים ו -8 מ”ג לנשים, שניתן לקחת כתוסף או למצוא במזונות כמו צדפות, בקר ותרד.

מסקנה

שלשול יכול להיות מצב מתיש, אך ישנם מגוון טיפולים הזמינים לניהול הסימפטומים.תרופות ללא מרשם, תרופות מרשם, שינויים באורח החיים, שינויים תזונתיים ותוספי מזון יכולים לסייע בהפחתת תדירות תנועות המעי ולהחזיר את מאזן החיידקים הבריאים במעיים.חשוב לדבר עם איש מקצוע בתחום הבריאות כדי לקבוע את תוכנית הטיפול הטובה ביותר לצרכיו של כל אחד.

שאלות נפוצות

אילו תרופות משמשות לטיפול בשלשול?

תרופות ללא מרשם כמו לופרמיד, Bismuth Subsalicylate וספיגות יכולות לעזור להפחית את תסמיני השלשול.ניתן לרשום גם תרופות מרשם כמו אנטיביוטיקה, סטרואידים, תרופות נגד דו-קרקעיות ופרוביוטיקה.

אילו שינויים תזונתיים יכולים לעזור להפחית את תסמיני השלשול?

הימנעות ממזונות עשירים בשומן וסיבים תזונתיים, צמצום כמות הקפאין והאלכוהול הנצרכים, ושתיית שפע נוזלים יכולה לעזור להפחית את תסמיני השלשול.אכילת ארוחות קטנות יותר ותדירות יותר והימנעות ממוצרי חלב עשויה גם להועיל.בנוסף, הגדלת צריכת הסיבים על ידי אכילת דגנים מלאים, פירות וירקות יכולה לעזור להחזיר את איזון החיידקים הבריאים במעי.

האם יש תוספי מזון שיכולים לעזור להפחית את תסמיני השלשול?

כן, נטילת תוספי פרוביוטיקה ואבץ יכולה לעזור להפחית את תסמיני השלשול.פרוביוטיקה מכילה זני חיידקים מועילים שיכולים לעזור להחזיר את איזון החיידקים הבריאים במעיים, בעוד שאבץ הוא מינרל חיוני החשוב לבריאות החיסון.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן