דף הבית » תרופות סבתא » הגורמים השכיחים ביותר לפטרייה בין אצבעות הרגליים – לבין מה לעשות בקשר לזה

הגורמים השכיחים ביותר לפטרייה בין אצבעות הרגליים – לבין מה לעשות בקשר לזה

מה זה פטרייה בין אצבעות הרגליים?

פטריה בין אצבעות הרגליים, המכונה גם טינאה פדיס, היא זיהום הנגרם על ידי סוג של פטרייה הנקראת דרמטופיטים.הפטרייה חיה בדרך כלל על פני העור, אך עלולה להיכנס לעור ולגרה את העור בין אצבעות הרגליים, מה שמוביל לדלקת ולגרד.זה נראה לרוב בסביבות חמות ולחות כמו חדרי הלבשה, בריכות שחייה ודוכני מקלחת.גורמי סיכון אחרים כוללים הזעה מוגזמת, לבישת חומרים צמודים וסינתטיים ומערכת חיסון מוחלשת.

תסמיני פטרייה בין אצבעות הרגליים

הסימפטום השכיח ביותר של פטרייה בין אצבעות הרגליים הוא גירוד.האזור עשוי להרגיש גם יבש, קשקשי וכואב.תסמינים אחרים יכולים לכלול אדמומיות, שריפה וריח חזק ולא נעים.במקרים חמורים, הפטרייה עלולה לגרום לשלפוחיות, כיבים, וציפורניים עבות וצבעוניות.

טיפול בפטריות בין אצבעות הרגליים

טיפול בפטריות בין אצבעות הרגליים כרוך בדרך כלל בשימוש בקרם, אבקה או ריסוס נגד פטריות.הרופא שלך עשוי לרשום גם תרופה נגד פטריות דרך הפה.במקרים חמורים מאוד, יתכן והרופא יצטרך להסיר בניתוח את העור הנגוע.

בנוסף לטיפולים רפואיים, ישנם מספר צעדים שתוכלו לנקוט בבית כדי לעזור לטפל ולמנוע פטרייה בין אצבעות הרגליים.חשוב לשמור על האזור נקי ויבש.ללבוש גרביים נקיות, רופפות, ואוויר את הרגליים בכל הזדמנות אפשרית.הימנע מללבוש חומרים סינטטיים צמודים והימנע מהליכה יחפה באזורים ציבוריים.הקפד להחליף את הגרביים באופן קבוע כדי לשמור על כפות הרגליים יבשות וקרירות.

טיפ ייחודי ומועיל

כדי לסייע במניעת פטריות בין אצבעות הרגליים, נסה להשרות את כפות הרגליים בתערובת של מים וחומץ תפוחים.החומץ עוזר להרוג את הפטרייה וגם עוזר לשמור על כפות הרגליים יבשות.משרים את כפות הרגליים למשך 15 דקות, פעם ביום, למשך שבוע.

על ידי ביצוע טיפים אלה ונקיטת הצעדים הנדרשים לטיפול ולמניעת פטריות בין אצבעות הרגליים, אתה יכול לשמור על כפות הרגליים בריאות ונטולות זיהום.

אפשרויות הטיפול בפטריות בין אצבעות הרגליים

הטיפול בפטריות בין אצבעות הרגליים תלוי בגורם ובחומרת הזיהום.ניתן לטפל במקרים קלים של זיהום פטרייתי עם משחות ומשחות נגד פטריות ללא מרשם.במקרים חמורים יותר, רופא רשאי לרשום תרופות נגד פטריות דרך הפה.

בעת טיפול בזיהום פטרייתי, חשוב לשמור על האזור המושפע נקי ויבש.לבוש גרבי כותנה נושמים מומלץ לשמור על כפות הרגליים יבשות.לאחר מקלחת או שחייה, עדיף לייבש את הרגליים, במיוחד בין אצבעות הרגליים, עם מגבת נקייה.

חשוב גם לתרגל היגיינה טובה כדי למנוע את התפשטות הזיהום.זה כולל שטיפת כפות הרגליים עם סבון ומים, לבוש גרביים נקיים והימנעות משיתוף בגדים, נעליים או מגבות עם אחרים.

תרופות ביתיות לפטרייה בין אצבעות הרגליים

בנוסף לתרופות ללא מרשם ומרשם, ישנם מספר תרופות ביתיות שניתן להשתמש בהן לטיפול בפטריות בין אצבעות הרגליים.

חומץ תפוחים הוא תרופה ביתית אחת שניתן להשתמש בה לטיפול בפטריות בין אצבעות הרגליים.כדי להשתמש בחומץ תפוחים, מערבבים כמות שווה של מים מזוקקים וחומץ תפוחים.משרים כדור כותנה בתערובת ומורחים אותו על האזור הפגוע למשך 20 דקות.

תרופה ביתית נוספת לפטרייה בין אצבעות הרגליים היא סודה לשתייה.כדי להשתמש בסודה לשתייה, מערבבים כף אחת של סודה לשתייה עם כף מים אחת כדי ליצור משחה.החל את העיסה על האזור הפגוע ונתן לו לשבת 20 דקות לפני שטיפתו.

שמן עץ התה הוא תרופה ביתית נוספת שניתן להשתמש בה לטיפול בפטריות בין אצבעות הרגליים.כדי להשתמש בשמן עץ התה, מערבבים שמן עץ תה חלק אחד עם ארבעה חלקים מים.משרים כדור כותנה בתערובת ומורחים אותו על האזור הפגוע למשך 20 דקות.

מניעת פטרייה בין אצבעות הרגליים

הדרך הטובה ביותר למנוע פטרייה בין אצבעות הרגליים היא לתרגל היגיינה טובה.זה כולל שטיפת כפות הרגליים עם סבון ומים, לבוש גרביים נקיים והימנעות משיתוף בגדים, נעליים,או מגבות עם אחרים.

חשוב גם לשמור על כפות הרגליים יבשות, במיוחד בין אצבעות הרגליים.לבוש גרבי כותנה נושמים מומלץ לשמור על כפות הרגליים יבשות.לאחר מקלחת או שחייה, עדיף לייבש את הרגליים, במיוחד בין אצבעות הרגליים, עם מגבת נקייה.

חשוב גם להימנע מהליכה יחפה באזורים ציבוריים, כמו חדרי ארונות או בריכות שחייה, מכיוון שהדבר מגביר את הסיכון לזיהום.

שאלות נפוצות

  • מהי הדרך הטובה ביותר למנוע פטרייה בין אצבעות הרגליים?
    הדרך הטובה ביותר למנוע פטרייה בין אצבעות הרגליים היא לתרגל היגיינה טובה.זה כולל שטיפת כפות הרגליים עם סבון ומים, לבוש גרביים נקיים והימנעות משיתוף בגדים, נעליים או מגבות עם אחרים.חשוב גם לשמור על כפות הרגליים יבשות, במיוחד בין אצבעות הרגליים.
  • מהם כמה תרופות ביתיות לפטרייה בין אצבעות הרגליים?
    כמה תרופות ביתיות לפטרייה בין אצבעות הרגליים כוללות חומץ תפוחים, סודה לשתייה ושמן עץ התה.כדי להשתמש בחומץ תפוחים, מערבבים כמות שווה של מים מזוקקים וחומץ תפוחים.כדי להשתמש בסודה לשתייה, מערבבים כף אחת של סודה לשתייה עם כף מים אחת כדי ליצור משחה.כדי להשתמש בשמן עץ התה, מערבבים שמן עץ תה חלק אחד עם ארבעה חלקים מים.

פטריה בין אצבעות הרגליים היא מצב נפוץ ולעתים קרובות לא נוח שניתן לטפל בהם בתרופות ללא מרשם ובמרשם מרשם, כמו גם בתרופות ביתיות.הדרך הטובה ביותר למנוע התפשטות של זיהום פטרייתי היא לתרגל היגיינה טובה ולשמור על כפות הרגליים יבשות.על ידי ביצוע טיפים אלה, ניתן למזער את הסיכון לפתח פטריות בין בהונות. פטרייה בין בהונות היא תנאי שניתן לנהל בזהירות ותשומת לב נאותים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן