דף הבית » תרופות סבתא » החידושים האחרונים בטיפול בבעיות באוזן, באף ובגרון

החידושים האחרונים בטיפול בבעיות באוזן, באף ובגרון

שמירה על בריאות האוזניים, האף והגרון

כשמדובר בבריאות הכללית שלנו, מעט אזורים בגוף חשובים לאזורים, האף והגרון.שמירה על אזורים אלה בריאים חיונית לשמיעה טובה, ריח, טעם ודיבור טוב.לרוע המזל, אנשים רבים סובלים מבעיות הקשורות לאזורים אלה שיכולים להיות בעלי השלכות חמורות אם לא יטפלו בהן כראוי.כדי להבטיח שהאוזניים, האף והגרון שלך יישארו בריאים, הנה כמה טיפים שכדאי לזכור.

הישאר לחות

אחד הדברים הטובים ביותר שאתה יכול לעשות עבור האוזניים, האף והגרון שלך הוא להישאר לחות.שתיית שפע נוזלים עוזרת לשמור על סיכה של גופך ויכולה לעזור להפחית את הדלקת באזורים אלה.זה גם עוזר לשטוף חיידקים, לכלוך ופסולת אחרת שיכולים לגרום לזיהומים ולבעיות אחרות.הקפד לשתות הרבה מים לאורך היום, ושקול גם להוסיף עוד פירות וירקות לתזונה שלך לצורך הידרציה נוספת.

הימנע מרעש מוגזם

חשיפה ממושכת לרעשים חזקים עלולה לגרום נזק קשה לאוזניך.אם אתה עובד או חי בסביבה רועשת, הקפד ללבוש אוזניים מגנות או אטמי אוזניים כדי להפחית את הסיכון לאובדן שמיעה.עליכם להימנע גם מאזינה למוזיקה רועשת דרך אוזניות, מכיוון שזה יכול לגרום נזק קבוע לשמיעה שלכם.

הימנע מאלרגנים

אנשים רבים סובלים מאלרגיות לחומרים כמו אבקה, אבק וטרף חיית מחמד.אלרגנים עלולים לגרום לדלקת באף ובגרון, מה שמוביל לתסמינים לא נוחים כמו התעטשות, שיעול ואף נזלת.כדי להפחית את הסיכון שלך לאלרגיות, הימנע מחשיפה לאלרגנים ידועים ושמור על נקיון הבית וסביבת העבודה.

נקה את האוזניים שלך

חשוב לשמור על ניקיון האוזניים, מכיוון שעוות אוזניים יכולה לצבור ולגרום לבעיות כמו אובדן שמיעה וזיהומים.עם זאת, חשוב לנקות את האוזניים כראוי כדי למנוע נזק.הימנע משימוש בספלי כותנה מכיוון שאלו יכולים לדחוף שעווה עוד יותר לאוזן, וגם להימנע מהכנסת כל דבר עמוק מדי לתעלת האוזן.במקום זאת, השתמש בבד לח כדי למחוק בעדינות שעווה מבחוץ של האוזניים.

טיפ: אם אתם חווים בעיות אוזניים, אף או גרון מתמשכים, חשוב לפנות לטיפול רפואי.התייעצות עם רופא יכולה לעזור בזיהוי כל סוגיות בסיסיות ולהבטיח שתקבל את הטיפול המתאים.

לטפל בזיהומים במהירות

זיהומים באוזניים, באף ובגרון עלולים להוביל לסיבוכים חמורים אם לא מטפלים בהם מייד.אם אתה מבחין בסימני זיהום, כגון כאב, רגישות, אדמומיות או שחרור, חשוב לפנות לטיפול רפואי.הרופא שלך יכול לרשום אנטיביוטיקה או תרופות אחרות כדי לעזור בטיפול בזיהום ולמנוע התפשטותו.

התרחק מטבק

עישון ושימוש בצורות טבק אחרות יכול להשפיע באופן רציני על האוזניים, האף והגרון שלך.עישון יכול להוביל לזיהומים, אלרגיות ולסיכון מוגבר לסרטן.זה יכול גם לגרום נזק לרקמות העדינות באזורים אלה, מה שמוביל לאובדן שמיעה, אובדן חוש הריח וקושי לדבר.לכן חשוב להימנע מכל צורות הטבק במידת האפשר.

שימוש נכון בתנוחה

הדרך בה אתה יושב ועומד יכולה להשפיע משמעותית על האוזניים, האף והגרון שלך.אם אתה מתרומם או מתרומם, זה יכול להוביל לגודש ולקשיי נשימה.לכן חשוב לתרגל תנוחה טובה כדי להבטיח כי אזורים אלה יישארו בריאים.הקפד לשבת ישר עם הכתפיים שלך לאחור והראש שלך מעט מוטה קדימה.

סיכום

האוזניים, האף והגרון חיוניות לבריאות טובה, וחשוב לנקוט צעדים כדי לשמור על אזורים אלה בריאים.להישאר לחות, להימנע מרעשים ואלרגנים רועשים, לנקות את האוזניים כראוי, לטפל בזיהומים במהירות, להימנע מטיבק, ותרגול תנוחה טובה יכול לעזור בשמירה על בריאות האוזניים, האף והגרון שלך.

טיפולים כירורגיים לבעיות ENT

כאשר תרופות וטיפולים אחרים שאינם פולשניים אינם פותרים בעיות ENT, יתכן שיהיה צורך בניתוח.ניתן להשתמש בניתוחים ENT לתיקון חריג מבניקשרים, הסר גידולים או פתח דרכי הנשימה המצטמצמות.ניתוחי ה- ENT הנפוצים ביותר כוללים:

  • myringotomy: myringotomy הוא הליך המשמש לניקוז נוזלים מהאוזן התיכונה, לעיתים קרובות לטיפול בזיהומים באוזן כרונית.זה כרוך ביצירת חתך קטן בעור התוף והכנסת צינור לניקוז הנוזל.
  • septoplasty: septoplasty הוא נוהל המשמש ליישרו של מחיצת האף, שלעתים קרובות עקומה בגלל טראומה או מום לידה.זה כרוך בביצוע חתך בספטום להסרה או סידור מחדש של רקמה מושפעת.
  • כריתת שקדים: כריתת שקדים היא הליך המשמש להסרת השקדים, הנמצאים בחלק האחורי של הגרון.לעתים קרובות הוא משמש לטיפול בזיהומים בגרון כרוני או להסרת גידולים.
  • כריתת אדנואיד: כריתת אדנואיד היא הליך המשמש להסרת האדנואידים, שנמצאים בחלק האחורי של הגרון.לעתים קרובות הוא משמש לטיפול בדלקות אוזניים כרוניות או להסרת גידולים.

ניתן לבצע ניתוחים לבעיות ENT בהרדמה כללית או בהרדמה מקומית, תלוי בהליך והעדפת המטופל.זמני ההחלמה ישתנו בהתאם לניתוח ובריאות המטופל.

טיפולים לבעיות קוליות ובליעה

לעתים קרובות ניתן לטפל בבעיות קוליות ובליעה בשינויים באורח החיים וטיפול בדיבור.שינויים באורח החיים עשויים לכלול הימנעות ממזונות או משקאות מסוימים שיכולים לגרות את הגרון או להגביל את השימוש במיתרי הקול כדי להפחית את המתח.טיפול בדיבור יכול לעזור למטופלים ללמוד נשימה נאותה וטכניקות ווקאליות לשיפור בהירות ומגרש הקול שלהם, כמו גם תרגילים כדי לסייע בחיזוק השרירים המשמשים בבליעה.

במקרים חמורים יותר, ניתוח עשוי להיות נחוץ לתיקון חריגות מבניות, להסיר גידולים או לפתוח את דרכי הנשימה הצמצמות.ניתן להשתמש בניתוח גם לטיפול בשיתוק חוט הקולי או ליקוי.

שאלות נפוצות: מהם ניתוחי ה- ENT הנפוצים ביותר?

הניתוחים הנפוצים ביותר ב- ENT כוללים myringotomy, septoplasty, כריתת שקדים וכריתת אדנואיד.MyRingotomy הוא הליך המשמש לניקוז נוזלים מהאוזן התיכונה, ספטופלסטיה משמשת ליישור מחיצת האף, כריתת שקדים משמשת להסרת השקדים, וכריתת אדנואיד משמשת להסרת האדנואידים.

מסקנה

הטיפול בבעיות באוזן, באף וגרון יכול להשתנות בהתאם לסוג הנושא ובחומרתו.טיפולים לא פולשניים כמו תרופות ושינויים באורח החיים עשויים להספיק למקרים קלים, בעוד שמקרים חמורים יותר עשויים לדרוש ניתוח.חשוב לפנות לטיפול רפואי אם אתה חווה בעיות ENT כלשהן, שכן טיפול מוקדם יכול לעזור במניעת סיבוכים נוספים.

לסיכום, טיפול בבעיות באוזן, באף וגרון יכול לכלול תרופות, שינויים באורח החיים, טיפול בדיבור וניתוחים.חשוב לפנות לייעוץ רפואי כדי להבטיח את הטיפול המתאים ביותר שניתן.

טיפול בבעיות באוזן, באף ובגרון יכול להיות מורכב ולדרוש טיפול מיוחד.חשוב להתייעץ עם רופא כדי להבטיח את הטיפול המתאים ביותר.

שאלות נפוצות: מה זה Otorhinolaryngology?

Otorhinolaryngology הוא התמחות רפואית העוסקת באבחון וטיפול במחלות והפרעות של האוזן, האף והגרון.זה ידוע גם בשם Otolaryngology או ENT.Otorhinolaryngologics מתמחים באבחון וטיפול במצבים כמו אובדן שמיעה, דלקות אוזניים, דלקות בסינוסים, דום נשימה בשינה והפרעות קוליות.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן