דף הבית » תרופות סבתא » המציאות הלא כל כך נלהבת של קילוף בין אצבעות הרגליים: כיצד להילחם בפטריות כפות רגליים

המציאות הלא כל כך נלהבת של קילוף בין אצבעות הרגליים: כיצד להילחם בפטריות כפות רגליים

קילוף עור בין בהונות: סיבות וטיפולים

העור בין בהונותיך יכול להיות אחד האזורים הרגישים ביותר בגופך, והוא יכול להיות נוטה לקילוף.אם אתה שם לב לקילוף עור בין בהונותיך, אתה עלול למצוא את עצמך תוהה מה הסיבה והדרך הטובה ביותר לטפל בו.במאמר זה נדון בסיבות הפוטנציאליות לקילוף עור בין בהונותיך, כמו גם בחלק מהטיפולים שיכולים לעזור לך להחזיר את עורך למצבו הרגיל.

מה גורם לקילוף עור בין בהונות?

כף הרגל של הספורטאי

אחד הגורמים השכיחים ביותר לקילוף עור בין בהונותיך הוא כף הרגל של הספורטאי.כף הרגל של הספורטאי היא זיהום פטרייתי שיכול לגרום לאדמומיות, גירוד וקילוף העור.זה נפוץ ביותר אצל אנשים שתוכרים אזורים ציבוריים עם הרבה אנשים, כמו חדרי כושר, חדרי הלבשה ובריכות שחייה.אם יש לך כף רגל של ספורטאי, הרופא שלך עשוי להמליץ על קרם נגד פטריות ללא מרשם או תרופה נגד פטריות מרשם.

תגובה אלרגית

גורם פוטנציאלי נוסף לקילוף עור בין בהונותיך הוא תגובה אלרגית.תגובות אלרגיות יכולות לגרום לאדמומיות, גירוד וקילוף העור.תגובות אלרגיות יכולות להיגרם על ידי מספר דברים, כולל צמחים, אבק ובדים מסוימים.אם אתה חושב שיש לך תגובה אלרגית, חשוב לראות את הרופא שלך לאבחן ולטפל בבעיה כראוי.

טיפול בעור קילוף בין בהונות

הדרך הטובה ביותר לטפל בעור קילוף בין בהונותיך תהיה תלויה בסיבה.עם זאת, ישנם כמה דברים שתוכלו לעשות כדי לעזור לעור לרפא ולמנוע גירוי נוסף:

  • שטפו את הרגליים מדי יום עם סבון ומים.
  • שמור על כפות הרגליים יבשות, במיוחד בין בהונותיך.
  • החל קרם לחות על הרגליים לאחר שטיפה וייבוש אותן.
  • הימנע מנעלי נעליים מתאימות.
  • ללבוש גרביים עשויים סיבים טבעיים, כמו כותנה או צמר.
  • שנה את הגרביים שלך מדי יום.
  • הימנע מהליכה יחפה באזורים ציבוריים, כמו חדרי ההלבשה ובריכות שחייה.

אם יש לך כף רגל של ספורטאי, הרופא שלך עשוי להמליץ על קרם נגד פטריות ללא מרשם או תרופה נגד פטריות מרשם.לתגובה אלרגית, הרופא שלך עשוי להמליץ על אנטיהיסטמין או קרם סטרואידים אקטואלי.

בנוסף לטיפולים שהוזכרו לעיל, ישנם כמה תרופות ביתיות שתוכלו לנסות לעזור להקל על הסימפטומים של קילוף עור בין בהונות הרגליים.קצה מועיל אחד הוא להשרות את כפות הרגליים בתערובת של מלח אפסום ומים חמים למשך 15 דקות ביום.זה יכול לעזור להרגיע את העור ולהפחתת דלקת.

גורמים נפוצים לקילוף בין אצבעות הרגליים

פילינג בין אצבעות הרגליים יכול להתרחש מסיבות שונות ומגוונות, כולל:

כף הרגל של הספורטאי

כף הרגל של הספורטאי היא גורם שכיח לקילוף בין אצבעות הרגליים.זה נגרם על ידי זיהום פטרייתי ובדרך כלל מגרד מאוד.התסמינים כוללים אדמומיות, קנה מידה, מתקלף ושלפוחית העור.בדרך כלל מטופלים בו בקרמים, תרסיסים או אבקות נגד פטריות.

תגובה אלרגית

תגובה אלרגית למשהו כמו אבקה, חומר ניקוי או סוג של בד עלולה לגרום לקליפה בין אצבעות הרגליים.תסמינים של תגובה אלרגית כוללים אדמומיות, גירוד, נפיחות ושלפוחית.ניתן לטפל בתגובות אלרגיות באמצעות אנטיהיסטמינים, קורטיקוסטרואידים או קרמים אקטואליים.

עור יבש

עור יבש עלול לגרום לקליפה בין אצבעות הרגליים.עור יבש נגרם כתוצאה מאי שתייה מספיק מים, נטילת מקלחות חמים או שימוש בסבונים קשים.התסמינים כוללים דליפה וגרד.טיפול בעור יבש כולל שתיית מים יותר, נטילת מקלחות פושרות ושימוש בסבונים קלים.

פסוריאזיס

פסוריאזיס הוא מצב עור כרוני שיכול לגרום לקליפה בין אצבעות הרגליים.תסמינים של פסוריאזיס כוללים טלאים אדומים, קשקשים על העור, גירוד ושריפה.אפשרויות הטיפול לפסוריאזיס כוללות קרמים אקטואליים, טיפול קל ותרופות דרך הפה.

מניעת קילוף בין אצבעות הרגליים

מניעת קילוף בין אצבעות הרגליים חשובות כמוזה יכול להיות לא נוח, מגרד וכואב.כדי למנוע קילוף בין אצבעות הרגליים, חשוב:

  • ללבוש גרביים ונעליים נשימה
  • שמור על כפות רגליים נקייה ויבשות
  • הימנע מהליכה יחפה במקומות ציבוריים
  • השתמש בסבונים קלים ובקרם לחות
  • החלף גרביים ונעליים באופן קבוע
  • הימנע משיתוף גרביים ונעליים

חשוב גם לתרגל היגיינה טובה ולשמור על כפות הרגליים נקייה ויבשות.בנוסף, אם פילינג בין אצבעות הרגליים נגרם כתוצאה מזיהום או תגובה אלרגית, חשוב לפנות לטיפול רפואי כדי למנוע את ההחמיר של המצב.

שאלות נפוצות

מה הדרך הטובה ביותר למנוע קילוף בין אצבעות הרגליים?

הדרך הטובה ביותר למנוע קילוף בין אצבעות הרגליים היא לתרגל היגיינה טובה, ללבוש גרביים ונעליים נושמים, לשמור על כפות רגליים נקייה ויבשות, להימנע מהליכה יחפה במקומות ציבוריים, להשתמש בסבונים וקים לחות עדינים, להחליף גרביים ונעליים באופן קבוע ולהימנע משיתוף גרבייםונעליים.

מהם הגורמים השכיחים לקלף בין אצבעות הרגליים?

הגורמים השכיחים לקילוף בין אצבעות הרגליים הם כף רגלו של אתלט, תגובה אלרגית, עור יבש ופסוריאזיס.

מסקנה

קילוף בין אצבעות הרגליים יכול להיות לא נוח, מגרד וכואב.זה יכול להיגרם מכף רגלו של ספורטאי, תגובה אלרגית, עור יבש או פסוריאזיס.כדי למנוע קילוף בין אצבעות הרגליים, חשוב לתרגל היגיינה טובה, ללבוש גרביים ונעליים נושמים, לשמור על כפות רגליים נקייה ויבשות, להימנע מהליכה יחפה במקומות ציבוריים, להשתמש בסבונים וקים לחות עדינים, להחליף גרביים ונעליים באופן קבוע, ולהימנע משיתוף גרביים וניתוחנעליים. תסמונת העור מתקלפת הוא מונח רפואי המשמש לתיאור פילינג בין אצבעות הרגליים לאזורים אחרים בגוף.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן