דף הבית » תרופות סבתא » הסיפור המדהים של סבתא בת 89 והמאבק שלה עם יתר של בלוטת התריס, והתרופות שהצילו את חייה

הסיפור המדהים של סבתא בת 89 והמאבק שלה עם יתר של בלוטת התריס, והתרופות שהצילו את חייה

מה זה יתר של בלוטת התריס?

יתר של בלוטת התריס הוא הפרעה אנדוקרינית המתרחשת כאשר בלוטת התריס מייצרת יותר מדי מההורמון תירוקסין.מצב זה יכול לגרום למגוון תסמינים, כולל עייפות, ירידה במשקל, פעימות לב מהירות, רעידות ועצבנות.זה יכול גם להוביל לסיבוכים חמורים, כמו אי ספיקת לב, זפקים ובעיות עיניים.

הגורם השכיח ביותר להיפר -בלוטת התריס הוא הפרעה אוטואימונית המכונה מחלת גרייבס.זה מתרחש כאשר מערכת החיסון של הגוף תוקפת בטעות את בלוטת התריס, וגורמת לו לייצר יותר מדי מההורמון תירוקסין.גורמים אחרים ליתר -בלוטת התריס כוללים את בלוטת התריס, נודולי בלוטת התריס, גידולים ותרופות מסוימות.

תרופות לסבתא ליתר בלוטת התריס

תרופות לסבתא הן תרופות מיושנות וזולות המשמשות לטיפול במגוון מצבים.הם יכולים להוות טיפול יעיל ליתר -בלוטת התריס, במיוחד אצל אנשים הסובלים מתסמינים קלים עד בינוניים.

התרופות הסבתות הנפוצות ביותר המשמשות לטיפול יתר של בלוטת התריס הן Propylthiouracil (PTU) ו- Methimazole (MMI).PTU פועל על ידי חסימת ייצור תירוקסין, ואילו MMI חוסם את המרת התירוקסין לטריודותירונין (T3).ניתן לקחת את שתי התרופות הללו דרך הפה, והם בדרך כלל נלקחים פעם או פעמיים ביום.

טיפים לנטילת תרופות לסבתא ליתר בלוטת התריס

• שוחח עם הרופא שלך על כל תרופות, תוספי מזון או עשבי תיבול שאתה נוטל, מכיוון שהם עשויים לתקשר עם התרופות לסבתא.

• קח את התרופות לסבתא בדיוק כמו שנקבע.אל תדלג על מינונים או קח יותר מהסכום המומלץ.

• עקוב אחר הסימפטומים שלך ודווח על כל שינוי לרופא שלך.

• הקפד לעמוד בקצב של פגישות הרופא ובדיקות הדם שלך.

• קח תרופות לסבתא עם מזון כדי להפחית את הסיכוי לתופעות לוואי.

• שתו הרבה נוזלים שיעזרו לשטוף את התרופות מהמערכת שלכם.

טיפ ייחודי ומועיל

אם אתה חווה תופעות לוואי מתרופות סבתות, דבר עם הרופא שלך על התאמת המינון שלך או מעבר לתרופות שונות.

יתר של בלוטת התריס תרופות סבתות הן תרופות המשמשות לטיפול בהפרעות בלוטת התריס, שהיא ייצור יתר של הורמונים מבלוטת התריס.הורמונים אלה מווסתים את חילוף החומרים של הגוף ויכולים לגרום למגוון תסמינים אם הם נעשים גבוהים מדי.תסמינים שכיחים של יתר בלוטת התריס כוללים תיאבון מוגבר, ירידה במשקל, עייפות, עצבנות, דפיקות לב, רעידות וחוסר סובלנות לחום.סימנים ותסמינים אחרים עשויים לכלול הזעה מוגברת, נשירת שיער, תנועות מעי תכופות וחריגות ווסת.

אבחנה של יתר של בלוטת התריס סבתא

האבחנה של יתר בלוטת התריס נעשית באמצעות שילוב של היסטוריה רפואית, בדיקה גופנית ובדיקות מעבדה.בדיקות המעבדה הנפוצות ביותר המשמשות לאבחון יתר של בלוטת התריס הן מבחן ה- TSH ובדיקת T4 בחינם.בדיקת ה- TSH מודדת את כמות ה- TSH בזרם הדם ומשמשת לקביעת אם בלוטת התריס פועלת כרגיל.מבחן ה- T4 החינמי מודד את כמות ה- T4 החופשית, שהיא הצורה הפעילה של הורמון בלוטת התריס, בדם.ניתן להשתמש בבדיקות אחרות, כמו בדיקת ספיגת T3 ובדיקות נוגדנים אוטומטיים של בלוטת התריס, כדי לסייע באבחון יתר של בלוטת התריס.

טיפול בתרופות סבתות של יתר של בלוטת התריס

מטרת הטיפול בהפרעות של בלוטת התריס היא להפחית את ייצור ההורמונים של בלוטת התריס, בין אם באמצעות תרופות או באמצעות ניתוח.תרופות סבתות של יתר של בלוטת התריס, כמו מתימזול ופרופילטיורציל, משמשות להפחתת ייצור הורמוני בלוטת התריס.תרופות אלה נלקחות בדרך כלל במשך שישה עד שתים עשרה חודשים וניתן להתאים אותן בהתאם לתגובת המטופל.טיפולים אחרים ליתר -בלוטת התריס כוללים טיפול ביוד רדיואקטיבי וניתוחים.

שאלות נפוצות בנושא יתר של בלוטת התרימות סבתות

  • מהן יתר של בלוטת התרימות סבתות? יתר של בלוטת התריס תרופות הן תרופות המשמשות לטיפול בהפרעות בלוטת התריס, שהיא ייצור יתר של הורמונים מה- Tבלוטת Hyroid.
  • מהם הסימפטומים של יתר בלוטת התריס? תסמינים שכיחים של יתר של בלוטת התריס כוללים תיאבון מוגבר, ירידה במשקל, עייפות, עצבנות, דפיקות לב, רעידות וחוסר סובלנות לחום.
  • כיצד מאבחן יתר של בלוטת התריס? יתר של בלוטת התריס מאובחן באמצעות שילוב של היסטוריה רפואית, בדיקה גופנית ובדיקות מעבדה, כמו בדיקת TSH ובדיקת T4 בחינם.
  • מהם הטיפול בטיפול יתר של בלוטת התריס? לטיפול יתר של בלוטת התריס כולל שימוש בתרופות, כמו יתר של בלוטת התריס, טיפול ביוד רדיואקטיבי וניתוח.

לסיכום, יתר של בלוטת התריס סבתא הן תרופות המשמשות לטיפול בהפרעות בלוטת התריס, מצב הנגרם כתוצאה מפניית יתר של הורמונים מבלוטת התריס.תסמינים של יתר של בלוטת התריס כוללים תיאבון מוגבר, ירידה במשקל, עייפות, עצבנות, דפיקות לב, רעידות וחוסר סובלנות לחום.אבחון יתר של בלוטת התריס נעשה באמצעות היסטוריה רפואית, בדיקה גופנית ובדיקות מעבדה.הטיפול בהפרעות בלוטת התריס כולל שימוש בתרופות, כגון יתר של בלוטת התריס בסבתא, טיפול ביוד רדיואקטיבי וניתוחים.יתר של בלוטת התריס הוא מצב רציני, וחשוב לדבר עם הרופא שלך אם אתה חושד שיש לך את זה. ניתן לנהל ביעילות יתר של בלוטת התריס באמצעות טיפול נכון.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן