דף הבית » תרופות סבתא » הסעדים של סבתא לשיעול אצל תינוקות: הדרך הטבעית והבטוחה להקל על הסימפטומים

הסעדים של סבתא לשיעול אצל תינוקות: הדרך הטבעית והבטוחה להקל על הסימפטומים

משתעל בתינוקות: הסעדים של סבתא

שיעול הוא סימפטום שכיח שחווה תינוקות, וזה יכול להיות קשור להורים ולמטפלים.אמנם חשוב להתייעץ עם רופא ילדים כאשר תינוק משתעל, אך ישנם גם כמה תרופות ביתיות פשוטות שיכולות לעזור להרגיע את שיעול התינוק.להלן סקירה של כמה מהתרופות היעילות ביותר שאושרו על סבתא לשיעול אצל תינוקות.

סימנים ותסמינים של שיעול אצל תינוקות

חשוב להיות מודעים לסימנים ולתסמינים של שיעול אצל תינוקות, כך שתוכלו לזהות מתי תינוק משתעל.סימנים ותסמינים שכיחים כוללים:

  • שיעול מתמשך
  • צליל צפצופים או שורקים בעת נשימה
  • קוצר נשימה
  • נשימה מהירה
  • קושי נשימה
  • הידוק חזה או כאב
  • שיעול ריר
  • הקאות

אם התינוק שלך מציג אחד מהתסמינים הללו, חשוב לפנות לטיפול רפואי בהקדם האפשרי.

הסעדים של סבתא לשיעול אצל תינוקות

התרופות של סבתא שימשו במשך מאות שנים לטיפול בשיעול של התינוק.הם פשוטים, טבעיים ולעתים קרובות יעילים.להלן כמה מהתרופות הפופולריות ביותר שאושרו על סבתא:

  • דבש : לדבש יש תכונות נוגדות חמצון ואנטי-מיקרוביאליות שיכולות לעזור להרגיע את גרונו של התינוק.חשוב להעניק רק דבש לתינוקות בני שנה יותר משנה, מכיוון שהוא יכול לגרום לבוטוליזם אצל תינוקות צעירים יותר.
  • הידרציה : שמירהלהשתעל.חשוב לוודא שתינוקות שותים מספיק נוזלים.חלב אם או פורמולה הם האפשרות הטובה ביותר לתינוקות מתחת לגיל חצי שנה.
  • העלאת הראש : העלאת הראש יכולה לעזור לעזורתינוקות נושמים קלים יותר ומקלים עליהם להשתעל ריר.ניתן לעשות זאת על ידי הנחת כריות או שמיכות מתחת למזרן העריסה, או על ידי העלאת מזרן התינוק עם טריז.
  • שמן קיטור ואקליפטוס יכול לעזור לפתוח את דרכי הנשימה ולהפחית את השיעול.כדי להשתמש בתרופה זו, מלאו קערה במים חמים והוסיפו כמה טיפות שמן אקליפטוס.הניחו את הראש של התינוק מעל הקערה, הקפידו להרחיק את פניהם מהקיטור, וכסו את ראשם במגבת.
  • מזרק בורות מזרק הנורה יכול לעזור לשחרר ולהסיר ריר מגרונו של התינוק.כדי להשתמש במזרק נורה, מלאו אותו במים חמים או בתמיסת מלח והכניסו אותו בעדינות לפיו ואף התינוק.סחט בעדינות את הנורה כדי יניקה מהריר.

טיפ מועיל:

חשוב לוודא שחדר השינה של התינוק נשמר נקי ונקי מאבק וחיות מחמד.אלרגנים באוויר יכולים לעצבן את גרונו של התינוק ולריאות ולהחמיר את השיעול.דאג לשקוף ואבק באופן קבוע ולהשאיר חיות מחמד מחדר השינה.

הבנת שיעול אצל תינוקות

שיעול הוא רפלקס רגיל המסייע בפינוי דרכי הנשימה של גירויים או ריר.אצל תינוקות, שיעול או צפצופים יכולים להוות סימן להצטננות, לזיהום או לבעיה נשימתית אחרת.חשוב להבין את הגורמים לשיעול אצל תינוקות ומתי לפנות לטיפול רפואי.

הצטננות הם הגורם השכיח ביותר לשיעול אצל תינוקות.הצטננות נגרמת על ידי וירוסים ועוברים מאדם לאדם באמצעות מגע או דרך האוויר.הצטננות עלולה לגרום לתינוק להיות נזלת או מחניק, להתעטש ולפעמים שיעול.ברוב המקרים, הצטננות ייעלמה מעצמו ללא טיפול רפואי.

אסטמה היא גורם שכיח נוסף לשיעול אצל תינוקות.אסטמה היא מצב כרוני הגורם לדרכי הנשימה להתנודדL וצר, מקשה על האוויר לנוע אל תוך הריאות ומחוצה לה.תסמינים של אסטמה אצל תינוקות כוללים שיעול, צפצופים והידוק החזה.הטיפול באסטמה עשוי לכלול תרופות, שינויים באורח החיים והימנעות מפעילים.

במקרים מסוימים, שיעול אצל תינוקות יכול להיגרם על ידי GERD (מחלת ריפלוקס במערכת העיכול).GERD מתרחש כאשר חומצת הקיבה מגבה לוושט, וגורמת לצרבת ולתסמינים אחרים.אצל תינוקות, GERD יכול לגרום לירוק תכוף, שיעול וצפצופים.הטיפול ב- GERD עשוי לכלול שינויים ותרופות באורח החיים.

אלרגיות יכולות גם לגרום לשיעול אצל תינוקות.אלרגיות מתרחשות כאשר הגוף מגיב לאלרגן, כמו אבקה או קשקוש לחיות מחמד, על ידי שחרור היסטמינים.אצל תינוקות אלרגיות עלולות לגרום לשיעול, עיטוש ועיניים מגרדות.טיפול באלרגיות עשוי לכלול הימנעות מפעילים, תרופות ושינויים באורח החיים.

תרופות לסבתא לשיעול אצל תינוקות

כשמדובר בטיפול בשיעול אצל תינוקות, הורים רבים פונים לתרופות לסבתא להקלה.תרופות סבתות הן טבעיות, תרופות ביתיות ששימשו במשך דורות לטיפול במחלות נפוצות.אמנם סעדים אלה עשויים שלא לעבוד עבור כולם, אך לרוב הם יעילים בהקלה על תסמיני שיעול אצל תינוקות.

אחד מתרופות הסבתות הפופולריות ביותר לשיעול אצל תינוקות הוא אמבטיה מהבילה.אמבטיות מהבילות יכולות לעזור לשחרר ריר בדרכי הנשימה ולהקל על שיעול.כדי להכין אמבטיה מהבילה, מלאו את האמבט במים חמים והוסיפו כמה טיפות של אקליפטוס או שמן אתרי לבנדר.תן לתינוק לשבת באמבטיה במשך 10-15 דקות, וודא שהחדר חם.

האני הוא עוד תרופה סבתא פופולרית לשיעול אצל תינוקות.דבש הוא מדכא שיעול טבעי ויכול לעזור להרגיע את כאב הגרון.עם זאת, חשוב לעולם לא לתת דבש לתינוקות מתחת לגיל אחד.

ג’ינג’ר הוא עוד תרופה סבתא פופולרית לשיעול אצל תינוקות.לג’ינג’ר יש תכונות אנטי דלקתיות ונוגדות חמצון שיכולות לעזור להפחית את השיעול.להכנת תה ג’ינג’ר לתינוק, מערבבים כפית שורש ג’ינג’ר טרי מגורד עם כוס מים חמים.תן לזה תלול למשך 5 דקות, ואז מסננים וממתיקים במעט דבש.

שום הוא גם תרופה סבתא פופולרית לשיעול אצל תינוקות.לשום תכונות אנטיבקטריאליות ואנטי -ויראליות שיכולות לעזור להפחית את השיעול.להכנת סירופ שום, מערבבים חלקים שווים של מיץ שום, דבש ומים.תן 1 כפית מהסירופ לתינוקך 3 פעמים ביום.

מתי לפנות לטיפול רפואי

ניתן לטפל ברוב המקרים של שיעול אצל תינוקות בבית עם תרופות סבתות.עם זאת, אם התינוק שלך מתקשה לנשום, מתקשה לאכול או שיש לו חום, חשוב לפנות לטיפול רפואי.חשוב גם לפנות לטיפול רפואי אם השיעול נמשך יותר מכמה ימים.

שאלות נפוצות

  • מהן תרופות סבתא לשיעול אצל תינוקות?
    תרופות לסבתא לשיעול אצל תינוקות כוללות אמבטיות מהבילות, דבש, ג’ינג’ר וסירופ שום.
  • מתי עלי לפנות לטיפול רפואי לשיעול אצל תינוקות?
    עליכם לפנות לטיפול רפואי אם התינוק שלכם מתקשה לנשום, מתקשה לאכול, יש לו חום, או שהשיעול נמשך יותר מכמה ימים.

לסיכום, שיעול אצל תינוקות יכול להיגרם כתוצאה מהצטננות, אסטמה, גרד או אלרגיות.תרופות סבתות כמו אמבטיות מהבילות, דבש, ג’ינג’ר וסירופ שום יכולות לרוב להיות יעילות בהקלה על תסמינים.עם זאת, אם התינוק שלך מתקשה לנשום, מתקשה לאכול, יש לו חום, או שהשיעול נמשך יותר מכמה ימים, חשוב לפנות לטיפול רפואי.

Wikipedia.org

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן