דף הבית » תרופות סבתא » הפסק דלקת חניכיים בעקבותיה – גלה את היתרונות של תרופה טבעית!

הפסק דלקת חניכיים בעקבותיה – גלה את היתרונות של תרופה טבעית!

דלקת חניכיים: תרופה טבעית
דלקת חניכיים היא מצב שכיח הפוגע באנשים רבים.זה נגרם על ידי הצטברות של לוח על החניכיים והשיניים, מה שעלול להוביל לדלקת, אדמומיות ודימום של החניכיים.אמנם בדרך כלל דלקת חניכיים אינה מזיקה ובדרך כלל ניתן לטפל בה בהיגיינת שיניים טובה, אך ישנם גם כמה תרופות טבעיות שיכולות לעזור להפחית את הסימפטומים ולמנוע מחיית דלקת חניכיים.

מה זה דלקת חניכיים?

דלקת חניכיים היא דלקת של החניכיים הנגרמת על ידי הצטברות לוחית על השיניים והחניכיים.בדרך כלל זה ללא כאבים ולעתים קרובות מבחין לראשונה כאשר החניכיים הופכות לאדומות, נפוחות ומדממות בקלות.במקרים מסוימים, דלקת חניכיים עלולה להוביל למחלות חניכיים, מה שעלול לגרום נזק קשה לשיניים ולחניכיים.

מה גורם לדלקת חניכיים?

דלקת חניכיים נגרמת בדרך כלל כתוצאה מהיגיינת שיניים לקויה.לוח הוא סרט דביק הנוצר על השיניים כאשר מזון וחיידקים מתערבבים עם רוק.אם לוחית לא מוסרת על בסיס קבוע, היא יכולה להתקשות ולהקים אבנית, מה שעלול לעצבן את החניכיים ולגרום להם להיות מודלקים.היגיינת דרך הפה לקויה יכולה גם לגרום לדלקת חניכיים, שכן חיידקים יכולים להצטבר בפה ולעצבן את החניכיים.

תרופות טבעיות לדלקת חניכיים

ישנם מספר תרופות טבעיות שיכולות לעזור להפחית את הסימפטומים של דלקת חניכיים ולמנוע את החמרה.תרופות אלה כוללות:

  • צחצוח וחוט דנטלי שיניים פעמיים ביום כדי להסיר לוח וחיידקים.
  • שטיפת הפה שלך עם תמיסת מי מלח לאחר הברשה.
  • אכילת תזונה בריאה ומאוזנת והימנעות ממזון ממותק ומעובד.
  • שתיית הרבה מים כדי לשמור על הפה לחות.
  • שימוש בשטיפת פה טבעית המכילה עשבי תיבול כמו Echinacea, Goldenseal ו- Myrrh.
  • באמצעות משחת שיניים טבעית המכילה עשבי תיבול כמו שמן עץ התה, שמן ציפורן ושמן מנטה.
  • החלת משחה העשויה סודה לשתייה ומים על החניכיים כדי להפחית דלקת.
  • שימוש בשמן טבעי כמו שמן קוקוס כדי לעסות את החניכיים.

תרופות טבעיות אלה יכולות לעזור בהפחתת הדלקת ואודם של החניכיים ולעזור למנוע את חניכי הדלקת חניכיים.

בנוסף לתרופות הטבעיות הללו, חשוב לבקר את רופא השיניים שלך על בסיס קבוע לניקוי ובדיקה מקצועית.רופא השיניים שלך יכול לבדוק אם יש סימנים של דלקת חניכיים ויכול לספק לך עצות כיצד למנוע ולטפל בה.

טיפ

טיפ: הקפידו לצחצח ולחוט את השיניים לפחות פעמיים ביום להסרת רובד וחיידקים ולשמור על בריא החניכיים.

תרופות טבעיות לדלקת חניכיים

דלקת חניכיים היא דלקת בחניכיים הנגרמות על ידי חיידקים ברובד.אם לא מטופלים, זה יכול להוביל למחלות חניכיים ובסופו של דבר לאובדן שיניים.למרבה המזל, תרופות טבעיות יכולות לעזור לשמור על דלקת חניכיים בבדיקה ולהחזיר חניכיים בריאים.

משיכת שמן

משיכת שמן היא תרופה איורוודית עתיקה, ותרופה טבעית פופולרית לדלקת חניכיים.זה כרוך בהסתובבות כף שמן בפה עד 20 דקות.זה עוזר להסיר חיידקים ולהפחתת דלקת.שמן קוקוס ושומשום הם השמנים הנפוצים ביותר למשיכת שמן.

תה צמחי מרפא

תה צמחים יכול להועיל להפחתת תסמיני דלקת חניכיים.תה קמומיל וירוק מכילים שניהם תכונות אנטי דלקתיות ואנטיבקטריאליות.שתיית כוס תה צמחים לפני השינה או אחרי הארוחות יכולה לעזור להפחית את הדלקת ולשמור על בריא של חניכיים.

neem

נם הוא תרופה הודית מסורתית ששימשה במשך מאות שנים לטיפול במגוון מחלות, כולל דלקת חניכיים.עלי Neem מכילים תכונות חיטוי, שיכולות לעזור להפחית את הדלקת.כדי להשתמש ב- NEEM לדלקת חניכיים, תוכלו ללעוס עלי נם טריים או להכין משחה מתוך אבקת נים ומים.

שמן אקליפטוס

שמן אקליפטוס הוא תרופה טבעית פופולרית נוספת לדלקת חניכיים.לשמן תכונות אנטי-מיקרוביאליות ואנטי דלקתיות, שיכולות לעזור להפחית דלקתיון והורג חיידקים.כדי להשתמש בשמן אקליפטוס לדלקת חניכיים, אתה יכול להוסיף כמה טיפות לכוס מים חמים ולשטוף אותו בפה למשך מספר דקות.

כיצד למנוע דלקת חניכיים

דלקת חניכיים היא מצב שניתן למנוע.הדרך הטובה ביותר למנוע דלקת חניכיים היא לתרגל היגיינת דרך הפה טובה.הנה כמה עצות:

  • צחצח שיניים פעמיים ביום עם משחת שיניים פלואוריד.
  • חוט דנטלי מדי יום להסרת חלקיקי פלאק ומזון.
  • בקר ברופא השיניים שלך באופן קבוע לניקוי מקצועי.
  • שתו הרבה מים שיעזרו בהסרת חיידקים.
  • הימנע מאוכלים ומשקאות ממותקים.

על ידי ביצוע טיפים אלה, אתה יכול לעזור למנוע את התלקחות דלקת חניכיים.

שאלות נפוצות

האם תרופות טבעיות לדלקת חניכיים בטוחה?

כן, תרופות טבעיות לדלקת חניכיים הן בדרך כלל בטוחות לשימוש.עם זאת, חשוב לדבר עם רופא השיניים או הרופא שלך לפני שתנסה כל תרופה חדשה, במיוחד אם אתה בהריון או נוטל תרופות כלשהן.

באיזו תדירות עלי להשתמש בתרופות טבעיות לדלקת חניכיים?

תדירות השימוש תהיה תלויה בתרופה ובחומרת דלקת החניכיים שלך.לדוגמה, יש לבצע משיכת שמן פעם או פעמיים ביום, ואילו ניתן להשתמש בהדבקת Neem פעם או פעמיים בשבוע.דבר עם הרופא או רופא השיניים שלך לקבלת עצות ספציפיות.

לסיכום, דלקת חניכיים היא דלקת של החניכיים הנגרמים על ידי חיידקים ברובד.למרבה המזל, ישנם מספר תרופות טבעיות שיכולות לעזור להפחית את הדלקת ולהחזיר חניכיים בריאות.תרופות אלה נעות בין משיכת שמן ותה צמחים ועד שמן נים ושמן אקליפטוס.כדי למנוע דלקת חניכיים, חשוב לתרגל היגיינת דרך הפה טובה, כמו צחצוח וחוט דנטלי באופן קבוע ולבקר אצל רופא השיניים לצורך ניקוי מקצועי.חשוב גם לדבר עם הרופא או רופא השיניים שלך לפני שתנסה תרופות טבעיות כלשהן. דלקת חניכיים הוא מצב שניתן למנוע ולנהל עם הטיפול הנכון ושינויי אורח החיים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן