דף הבית » תרופות סבתא » הקלת עצירות של סבתא לתינוק – התרופה הטובה ביותר עבור הקטנה שלך!

הקלת עצירות של סבתא לתינוק – התרופה הטובה ביותר עבור הקטנה שלך!

מה זה עצירות אצל תינוקות?

עצירות היא בעיה שכיחה אצל תינוקות, והיא יכולה להוות מקור לדאגה להורים ולמטפלים.זה מוגדר כמי שיש פחות משלוש תנועות מעיים בשבוע, עם צואה קשה, יבשה ולא נוחה.אמנם עצירות יכולה להיות לא נוחה ומתסכלת עבור תינוקות, אך בדרך כלל זו אינה בעיה רצינית וניתן לטפל בה בשינויים בתזונה ובאורח החיים.

מה גורם לעצירות אצל תינוקות?

ישנם כמה גורמים אפשריים לעצירות אצל תינוקות.הגורמים השכיחים כוללים:

  • דיאטה: תינוקות הניזונים פורמולה, ולא חלב אם, עשויים להיות מועדים יותר לעצירות.הסיבה לכך היא שהפורמולה קשה יותר לעיכול מאשר חלב אם ועלולה לגרום לצואה קשה יותר ויבשה יותר.
  • התייבשות: לא לשתות מספיק נוזלים יכולים להוביל לעצירות, מכיוון שהגוף לא יכול לייצר שרפרפים רכים ללא מספיק מים.
  • חוסר פעילות: תינוקות שלא מקבלים מספיק פעילות גופנית יכולים להיות עצירות.התנועה של מערכת העיכול חשובה לצואה רכה.
  • תרופות: תרופות מסוימות יכולות לגרום לעצירות כתופעת לוואי.

טיפול בעצירות אצל תינוקות עם תרופות לסבתא

תרופת סבתא היא מונח המשמש לתיאור תרופות ביתיות מסורתיות שהועברו לאורך דורות.רבים מהתרופות הללו בטוחים ויכולים להיות יעילים בטיפול בעצירות אצל תינוקות.

אחד התרופות הפופולריות ביותר הוא השימוש במיץ שזיפים.מיץ הגיזום גבוה בסיבים תזונתיים, המסייע לרכך צואה ולהקל על עצירות.מומלץ לתינוקות מעל גיל 6 חודשים ייתן גרם אחד של מיץ שזיפים פעמיים ביום עד להקל על העצירות.חשוב לוודא שמיץ הגיזום הוא 100% טבעי ולא ממותק, מכיוון שזנים ממותקים עלולים לגרום לטייבה.

תרופה פופולרית נוספת היא השימוש בפירות קיווי.פרי קיווי גבוה בסיבים תזונתיים ועוזר לעורר את מערכת העיכול.מומלץ לתינוקות מעל גיל 4 חודשים לפרי קיווי אחד ליום עד להקל על העצירות.

לבסוף, תינוקות יכולים ליהנות גם מנקוטת תוסף פרוביוטיקה.פרוביוטיקה הם חיידקים מועילים המסייעים לשמור על מערכת העיכול בריאה ומאוזנת.הם יכולים לעזור להפחית את העצירות על ידי הפיכת הצואה לרכה יותר וקל יותר לעבור.מומלץ לתינוקות מעל גיל 4 חודשים תוסף פרוביוטיקה פעם ביום עד להקל על העצירות.

טיפ ייחודי ומועיל: אם התינוק שלך עדיין מתקשה להעביר שרפרפים, נסה לתת להם אמבטיה חמה.המים החמים יכולים לעזור להרפות את השרירים ולהקל על התינוק לעבור שרפרפים.

טיפול בעצירות אצל תינוקות

תינוקות מועדים במיוחד לעצירות בגלל מערכות העיכול הלא בשלות שלהם והעובדה שהתזונה שלהם מוגבלת לרוב רק לחלב.החדשות הטובות הן כי בדרך כלל ניתן לטפל בעצירות בשינויים פשוטים באורח החיים ובתרופות ביתיות.השלב הראשון הוא לוודא שהתינוק מקבל מספיק נוזלים.תינוקות צריכים לשתות הרבה מים, כמו גם חלב אם או פורמולה.הגדלת צריכת הסיבים יכולה גם לעזור להמשיך בתנועה, ולכן ההורים צריכים לוודא שהתינוק שלהם יקבל הרבה פירות וירקות.

הגדל את הפעילות הגופנית

הגדלת כמות הפעילות הגופנית שהתינוק מקבל יכולה גם לעזור להקל על עצירות.פעילות גופנית קבועה תעזור לעורר את דרכי העיכול ולגרום לדברים לנוע.זה יכול לכלול זמן בטן ופעילויות אחרות המתאימות לגיל.

תוספי סיבים

אם התינוק לא מקבל מספיק סיבים בתזונה שלהם, הורים עשויים לרצות לשקול להוסיף תוסף סיבים.עם זאת, חשוב להתייעץ עם רופא לפני שתעניק לילדך כל סוג של תוסף.

מתי לראות רופא

ברוב המקרים, ניתן לטפל בקלות בבית.עם זאת, אם התינוק עדיין מתקשה לאחר שניסה את הסעדים הביתיים האלה, זהחשוב להתייעץ עם רופא.הרופא עשוי להמליץ על משלשל או תרופות אחרות שיעזרו להקל על הסימפטומים.

שאלות נפוצות

  • ש: מהם תסמיני עצירות אצל תינוקות?
  • א: הסימפטומים השכיחים ביותר של עצירות אצל תינוקות כוללים צואה קשה ויבשה, מתאמץ במהלך תנועת מעי וירידה בתיאבון.
  • ש: כיצד אוכל להתייחס לעצירות בתינוק שלי?
  • א: הדרך היעילה ביותר לטיפול בעצירות אצל תינוקות היא לוודא שהם מקבלים מספיק נוזלים וסיבים תזונתיים בתזונה שלהם, כמו גם להגדיל את הפעילות הגופנית שלהם.אם תרופות ביתיות אלה אינן עובדות, חשוב להתייעץ עם רופא.

לסיכום, עצירות היא בעיה שכיחה אצל תינוקות ולרוב ניתן לטפל בהן בשינויים פשוטים באורח החיים ובתרופות ביתיות.הגדלת נוזלים, סיבים ופעילות גופנית יכולים לעזור להקל על הסימפטומים.אם טיפולים אלה אינם עובדים, חשוב להתייעץ עם רופא.עצירות יכולה להיות לא נוחה ומציקה עבור תינוקות, ולכן חשוב לנקוט צעדים למניעה וטיפול במצב.

עצירות הוא מצב בו אדם מתקשה להעביר צואה, וכתוצאה מכך צואה קשה ויבשה, מתאמץ במהלך תנועת מעי,וירידה בתיאבון.זוהי בעיה שכיחה אצל תינוקות, במיוחד בגלל מערכות העיכול הלא בשלות שלהם והעובדה שהתזונה שלהם מוגבלת לרוב רק לחלב.למרבה המזל, בדרך כלל ניתן לטפל בעצירות בשינויים פשוטים באורח החיים ובתרופות ביתיות.הגדלת נוזלים, סיבים ופעילות גופנית יכולה לעזור להקל על הסימפטומים, ואם טיפולים אלה אינם עובדים, חשוב להתייעץ עם רופא.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן