דף הבית » תרופות סבתא » התרופות הביתיות של סבתא לטיפול בפטרייה על הרגליים – סבתא יודעת הכי טוב!

התרופות הביתיות של סבתא לטיפול בפטרייה על הרגליים – סבתא יודעת הכי טוב!

פטרייה על הרגליים: הסעדים של סבתא

כשמדובר בטיפול בפטריות על הרגליים, אנשים רבים פונים לסבתותיהם לקבלת עצות.סבתות משתמשות במגוון תרופות ביתיות במשך מאות שנים כדי להתייחס לבעיה מציקה זו.במאמר זה נחקור כמה מהתרופות הנפוצות ביותר בהן משתמשים סבתות לטיפול בפטריות על הרגליים.

מה גורם לפטרייה על הרגליים?

פטרייה על הרגליים, המכונה גם כף רגלו של ספורטאי, יכולה להיגרם על ידי מגוון גורמים.הגורם השכיח ביותר הוא רטיבות ממושכת של כפות הרגליים, שיכולות להתרחש כאשר רגליים נחשפות ללחות למשך זמן ממושך.זה יכול לקרות אם אתה נועל נעליים צמודות מדי, או אם אתה נמצא בסביבה עם הרבה לחות, כמו בריכת שחייה או חדר ההלבשה.פטריה יכולה להיגרם גם כתוצאה מנעילה של אותן נעליים זמן רב מדי, או על ידי אי ייבוש כפות הרגליים ביסודיות לאחר מקלחת.

הסעדים של סבתא לפטרייה על הרגליים

סבתות משתמשות במגוון תרופות ביתיות לטיפול בפטריות בכפות הרגליים במשך מאות שנים.להלן כמה מהתרופות הנפוצות ביותר:

שום

לשום תכונות נגד פטריות, מה שהופך אותו לתרופה יעילה לטיפול בפטריות על הרגליים.כדי להשתמש בשום כתרופה ביתית, פשוט לרסק כמה שיני שום ומורחים אותם ישירות על האזור המושפע.השאירו את השום כעשר דקות ואז שוטפים במים חמים.

חומץ

חומץ הוא תרופה יעילה נוספת לטיפול בפטריות על הרגליים.כדי להשתמש בו, מערבבים חלקים שווים של חומץ לבן ומים חמים והספגו את כפות הרגליים בתמיסה למשך כ- 30 דקות.עשו זאת פעם ביום למשך מספר שבועות כדי לעזור להיפטר מהפטרייה.

סודה לשתייה

סודה לשתייה היא תרופה ביתית נפוצה נוספת לטיפול בפטריות על הרגליים.כדי להשתמש בו, מערבבים כף סודה לשתייה עם כמה טיפות מים כדי ליצור משחה.החל את העיסה על האזור המושפע והשאיר אותו כ -15 דקות.שוטפים במים חמים.

שמן עץ התה

שמן עץ התה הוא עוד תרופה אנטי -פטרייתית חזקה שיכולה לעזור להיפטר מפטריות על הרגליים.כדי להשתמש בו, מערבבים כמה טיפות שמן עץ התה עם שמן נשא, כמו שמן קוקוס.מרחו את התערובת על האזור הפגוע והשאירו אותה כ 20 דקות.שוטפים במים חמים.

שמנים אתרים

ניתן להשתמש במגוון שמנים אתרים לטיפול בפטריות על הרגליים.לבנדר, מנטה ושמן עץ התה הם כולם תרופות יעילות נגד פטריות.אתה יכול לערבב כמה טיפות של השמן האתרי עם שמן נשא, כמו שמן קוקוס, ולהחיל אותו על האזור המושפע.השאירו אותו כ 20 דקות ושטפו במים חמים.

טיפ מועיל

לא משנה באיזו תרופה ביתית תבחר להשתמש, חשוב לזכור לשמור על כפות הרגליים יבשות ככל האפשר.המשמעות היא ללבוש סנדלים או נעליים פתוחים במידת האפשר, ולייבש את הרגליים ביסודיות לאחר מקלחת או אמבטיה.פעולה זו יכולה לעזור במניעת החזרה של הפטרייה.

אפשרויות טיפול לפטרייה על הרגליים

פטרייה על הרגליים היא מצב שכיח שיכול לגרום לכאב, גירוד ודלקת.קשה לטפל בפטריות הגורמות למצב זה, ולכן חשוב לפנות לייעוץ רפואי.במקרים מסוימים ניתן להשתמש בשילוב של מוצרים ללא מרשם ותרופות ביתיות לטיפול במצב.להלן כמה מאפשרויות הטיפול לפטריות על הרגליים.

תרופות מרשם

הרופא שלך עשוי לרשום תרופה נגד פטריות לטיפול בפטריות על הרגליים.תרופות אלה זמינות בצורות אקטואליות וגם דרך הפה.תרופות אקטואליות מיושמות ישירות על העור, ואילו תרופות דרך הפה נלקחות דרך הפה.חלק מהתרופות הנפוצות נגד פטריות המשמשות הן טרבינאפין, מיקרונזול וקלוטרימזול.

תרופות ביתיות

בנוסף לתרופות מרשם, ישנם גם כמה תרופות ביתיות שעשויות לעזור לטיפול בפטריות על הרגליים.לדוגמה, השריית כפות הרגליים בחומץ או בשמן עץ התה יכולה לעזור להרוג את הפטרייה.תרופות ביתיות אחרות אניNCLUDE באמצעות שום, חומץ תפוחים או מלחי אפסום כדי לעזור לשמור על כפות הרגליים נקייה ויבשות.

הסעדים של סבתא לפטרייה על הרגליים

בנוסף לטיפולים מודרניים, יש אנשים שפונים גם לתרופות של סבתם לטיפול בפטריות על הרגליים.תרופות אלה משתמשים בדרך כלל במרכיבים הזמינים בבית, כולל סודה לשתייה, לימון וחומץ.

  • סודה לשתייה: ניתן להשתמש בסודה לשתייה כדי ליצור משחה שניתן ליישם על כפות הרגליים כדי לעזור לספוג עודף לחות ולהרוג פטריה.
  • לימון: מיץ לימון יכול לשמש כחיטוי טבעי כדי לסייע בטיפול בפטריות על הרגליים.
  • חומץ: ניתן להשתמש בחומץ כדי לעזור להרוג את הפטרייה ולהפחית את הגירוד והדלקת.

ניתן להשתמש בתרופות אלה לבד או בשילוב עם טיפולים אחרים.הסעדים של סבתא לפטרייה על הרגליים יכולים לספק הקלה עבור אנשים רבים, אך תמיד עדיף לדבר עם הרופא שלך לפני שתנסה את כל הסעדים האלה.

שאלות נפוצות

  • מהם תסמיני הפטרייה על הרגליים?
    התסמינים השכיחים ביותר של פטרייה על הרגליים הם מגרדים, שריפה ודלקת.
  • האם אוכל להשתמש בתרופות של סבתא לטיפול בפטרייה על הרגליים?
    כן, יש אנשים שמוצאים הקלה מהסעדים של סבתא, כמו סודה לשתייה, לימון וחומץ.עם זאת, עדיף תמיד לדבר עם הרופא שלך לפני שתנסה את כל הסעדים האלה.

פטרייה על הרגליים יכולה להיות מצב קשה לטיפול ויכול לגרום לכאב ואי נוחות.ניתן להשתמש בטיפולים מסורתיים, כגון תרופות מרשם ותרופות לבית, כדי לסייע בטיפול במצב.הסעדים של סבתא יכולים גם לספק הקלה עבור אנשים רבים, אם כי תמיד עדיף לדבר עם רופא לפני שתנסה אף אחד מהתרופות הללו.בעזרת הטיפול הנכון ניתן לנהל את הסימפטומים של פטרייה על הרגליים וניתן להביא את המצב תחת שליטה. פטריות על כפות הרגליים ניתן לטפל, אך חשוב לחפש רפואיעצה לפני שתנסה טיפולים חדשים.

לסיכום, פטרייה על הרגליים היא מצב שכיח שיכול לגרום לכאב, גירוד ודלקת.אמנם קיימים טיפולים רבים, כולל תרופות מרשם ותרופות לבית, יש אנשים שפונים גם לתרופות של סבתא להקלה.תרופות אלה משתמשים בדרך כלל במרכיבים הזמינים בבית, כולל סודה לשתייה, לימון וחומץ.תמיד עדיף לדבר עם הרופא שלך לפני שתנסה את כל הסעדים האלה.עם הטיפול הנכון, ניתן לנהל את הסימפטומים של פטרייה בכפות הרגליים וניתן להביא את המצב תחת שליטה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן