דף הבית » תרופות סבתא » חוכמת סבתא: כיצד רפואת סבתא יכולה לעזור בטיפול באבני כיס המרה

חוכמת סבתא: כיצד רפואת סבתא יכולה לעזור בטיפול באבני כיס המרה

מהן אבני כיס המרה?

אבני כיס המרה, הידועות גם בשם cholelithiasis, הן מרבצי חומר מוקשה הנוצרים בתוך כיס המרה.בדרך כלל הם מורכבים ממלחי כולסטרול ומרה ויכולים לנוע בגודל מקוטר לקוטר של כמה סנטימטרים.אבני כיס המרה יכולות לחסום את זרימת המרה, ולגרום לכאב, דלקת וזיהום.למרות שהסיבה המדויקת לאבני כיס המרה אינה ידועה, יש סיכוי גבוה יותר להיווצר אם כיס המרה אינו מתפקד כראוי.

תרופת סבתא לאבני כיס המרה

ניתן לטפל באבני כיס המרה במגוון תרופות רפואיות וטבעיות.רפואת סבתא היא נוהג עתיק של שימוש בתרופות טבעיות לטיפול במחלות.להלן כמה טיפולים לרפואת סבתא לאבני כיס המרה:

1.תה צמחים

תה צמחים הוא תרופה ביתית פופולרית לאבני כיס המרה.הוא מכיל מגוון עשבי תיבול, כמו כורכום, שומר, ג’ינג’ר ובזיליקום קדוש, שיכולים לעזור בפירוק אבני המרה.חשוב לשתות תה זה מספר פעמים ביום על מנת לקבל את היתרונות המרביים.

2.חומץ תפוחים

חומץ תפוחים הוא עוד תרופה ביתית פופולרית לאבני כיס המרה.הוא מכיל פקטין, שעוזר להמיס את האבנים.כדי להשתמש בתרופה זו, מערבבים שתי כפות חומץ תפוחים בכוס מים חמים ושתו אותו על בטן ריקה.

3.חבילות שמן קיק

חבילות שמן קיק הן תרופה מיושנת לאבני כיס המרה.כדי להשתמש בתרופה זו, משרים בד כותנה בשמן קיק והניחו על הבטן.מכסים את הבד בכרית חימום או בקבוק מים חמים ומשאיר אותו דולק למשך 30 דקות.

4.מיץ לימון

מיץ לימון הוא תרופה טבעית שיכולה לעזור להמיס אבני מרה.הוא עשיר בוויטמין C, המסייע בפירוק האבנים.כדי להשתמש בתרופה זו, מערבבים מיץ של לימון אחד בכוס מים חמים ושתו אותו על בטן ריקה.

טיפ מועיל

חשוב להתייעץ עם הרופא שלך לפני שתנסה תרופות ביתיות לטיפול באבני כיס המרה.חלק מהתרופות הללו אולי לא מתאימות לכולם ואף יכלו להחמיר את המצב.

אבני כיס המרה המסורתיות סבתות סבתות

אבני כיס המרה יכולות להיות מצב כואב ומפריע, אך ישנם כמה תרופות מסורתיות שהועברו דרך דורות של סבתות שעשויות לספק הקלה.אמנם עדיף תמיד להתייעץ עם איש מקצוע רפואי לפני שתטפל במצב רפואי כלשהו, אך חלק מהתרופות המסורתיות הללו עשויות להועיל בניהול אבני כיס המרה.

תרופות צמחי מרפא

תרופות צמחיות הן סוג פופולרי של רפואה סבתא לטיפול באבני כיס המרה.עשבי תיבול כמו שורש שן הארי, ארטישוק וכורכום עשויים להועיל בהפיסת אבני מרה קטנות ובסיוע בהפחתת הדלקת.ניתן לצרוך עשבי תיבול אלה במגוון צורות, כמו תה צמחי מרפא, תמיסות או כמוסות.בנוסף, עשבי תיבול כמו ג’ינג’ר, נענע וקמומיל עשויים לעזור להפחית את הבחילות ותסמיני עיכול אחרים הקשורים לאבני כיס המרה.

שינויים תזונתיים

מומלצת דיאטה עשירה בסיבים דלים בשומן לאלה הסובלים מאבני כיס המרה.תזונה עשירה בסיבים עשירים מסייעת להפחתת רמות הכולסטרול ויכולה לסייע במניעת יצירת אבני מרה.בנוסף, מזונות עשירים בוויטמין C, כגון תפוזים ואשכוליות, עשויים לעזור להמיס אבני מרה.

רפואת סבתא מציעה גם להימנע ממזונות מסוימים שיכולים להחמיר אבני מרה, כמו אוכל מטוגן ומזון שמנוני.יש להימנע גם מאלכוהול וקפאין מכיוון שהם יכולים לעצבן את כיס המרה ולהחמיר את הסימפטומים.

אבני כיס המרה האלטרנטיביות רפואת סבתא

בנוסף לתרופות צמחיות ושינויים תזונתיים, ישנם מספר טיפולים אלטרנטיביים העשויים לספק הקלה מאבני כיס המרה.

דיקור סיני

דיקור סיני הוא צורה עתיקה של רפואה סינית הכרוכה בהכנסת מחטים קטנטנות לנקודות ספציפיות בגוף.על פי ההערכה, זה מעורר את Na של הגוףתהליך ריפוי טבעי ומפחית דלקת וכאב.מחקרים הראו כי דיקור סיני עשוי להועיל בטיפול באבני כיס המרה, אם כי יש צורך במחקר נוסף כדי לאשר ממצאים אלה.

יוגה

יוגה יכולה להיות סוג יעיל של תרופות לסבתא לאבני כיס המרה.יוגה עוזרת להפחתת לחץ, שיכול להיות גורם תורם לאבני כיס המרה.בנוסף, תנוחות יוגה ותרגילי נשימה יכולים לעזור להרפות את מערכת העיכול ולהפחית דלקת.

אבני כיס המרה נפוצות לרפואת סבתא

האם אבני כיס המרה תרופות לסבתא בטוחות?

כיס המרה אבנים רפואת סבתא נחשבת בדרך כלל לבטוחה, אם כי עדיף להתייעץ עם איש מקצוע רפואי לפני שתתחיל כל סוג של טיפול.כמה תרופות צמחיות עשויות לקיים אינטראקציה עם תרופות, ולכן חשוב לדון בכל טיפולים אצל הרופא שלך.

מה הטיפול הטוב ביותר באבני כיס המרה?

הטיפול הטוב ביותר באבני כיס המרה יהיה תלוי באדם ובחומרת המצב.ברוב המקרים, שילוב של שינויים תזונתיים, תרופות צמחים וטיפולים אלטרנטיביים עשוי להועיל.חשוב לדון בכל טיפולים אצל הרופא שלך.

לסיכום, לסיכום, אבני כיס המרה יכולות להיות מצב קשה וכואב, אך ישנם כמה תרופות מסורתיות של תרופות לסבתא שעשויות לעזור להפחית את הסימפטומים ולנהל את המצב.תרופות צמחיות, שינויים תזונתיים, דיקור סיני ויוגה יכולים כולם לעזור להפחתת דלקת וכאב.עם זאת, חשוב להתייעץ עם איש מקצוע רפואי לפני שתתחיל כל סוג של טיפול.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן