דף הבית » תרופות סבתא » טיפול בזיהום עיניים ויראלי מהפכני: מה שאתה צריך לדעת!

טיפול בזיהום עיניים ויראלי מהפכני: מה שאתה צריך לדעת!

מהי דלקת עיניים נגיפיות?

זיהום בעיניים נגיפיות הוא זיהום הנגרם על ידי נגיף.זיהומים אלה יכולים להשפיע על כל חלק בעין, כולל העפעפיים, הלחמית, הקרנית והזוגית.הם יכולים לגרום לאדמומיות, נפיחות, כאב וראייה מטושטשת.במקרים מסוימים הם יכולים גם להוביל לאובדן ראייה.דלקות עיניים נגיפיות הן בדרך כלל מדבקות וניתן להפיץ באמצעות מגע ישיר עם אדם נגוע, או באמצעות מגע עם חפצים או משטחים נגועים.

תסמינים שכיחים של דלקת עיניים נגיפיות

התסמינים השכיחים ביותר של זיהום בעיניים נגיפיות כוללים:

  • אדמומיות ונפיחות העין
  • כאב בעין
  • חזון מטושטש
  • קרע
  • רגישות לאור
  • עיניים מגרדות
  • קרום העפעפיים

אם לא מטופלים, זיהום בעיניים נגיפיות יכול להוביל לסיבוכים חמורים, כמו אובדן ראייה ואפילו עיוורון.

טיפול זיהום בעיניים נגיפיות

ניתן לטפל בדלקות עיניים נגיפיות בתרופות אנטי -ויראליות, כמו אציקלוביר, famciclovir ו- valacyclovir.תרופות אלה יכולות לעזור להפחית את הסימפטומים ולקצר את משך הזיהום.עם זאת, תרופות אנטי -ויראליות אינן יעילות כנגד כל סוגי דלקות העיניים הנגיפיות.במקרים מסוימים, טיפולים אחרים, כגון ניתוח, עשויים להיות נחוצים.

בנוסף לתרופות, ישנם כמה תרופות ביתיות שיכולות לעזור להקל על הסימפטומים של דלקת עיניים נגיפיות.אלו כוללים:

  • החלת קומפרס מגניב על העין המושפעת
  • שימוש בדמעות מלאכותיות כדי לשמן את העיניים
  • נטילת משככי כאבים, כמו איבופרופן או אצטמינופן
  • הימנעות משפשוף העיניים
  • הגבלת חשיפה לאבק, עשן ומגרים אחרים

חשוב לפנות לטיפול רפואי אם אתה חושד שיש לך זיהום בעיניים נגיפיות.חשוב גם לתרגל היגיינה טובה, כמו לשטוף את הידיים לעתים קרובות ולהימנע ממגע עם אנשים הסובלים ממחלה זיהומית.זה יכול לעזור במניעת התפשטות הזיהום.

טיפ ייחודי ומועיל: אם אתה לובש עדשות מגע, הקפד לנקות ולחטא אותן באופן קבוע ופעל לפי ההוראות המסופקות על ידי היצרן.לבישת עדשות מגע שאינן מנוקות כראוי וחיטוי יכולות להגביר את הסיכון שלך לפתח זיהום בעיניים.

אפשרויות טיפול נפוצות לזיהומי עיניים נגיפיות

דלקות עיניים נגיפיות יכולות להיות מאתגרות במיוחד לטיפול מכיוון שרוב האנטיביוטיקה אינן יעילות כנגד הנגיף.סוג הטיפול הנפוץ ביותר לסוג זה של זיהום הוא לחכות אותו ולתת למערכת החיסון של הגוף לטפל בזה.זה יכול לארוך מספר שבועות והנגיף עשוי לחזור לאחר הטיפול.במקרים מסוימים, ניתן לרשום תרופות אנטי -ויראליות כדי לסייע בהפחתת הסימפטומים ולקצר את משך הזיהום.ניתן לטפל גם בזיהומים בעיניים נגיפיות גם בטיפות עיניים או משחות מרשם.

מניעת דלקות עיניים נגיפיות

הדרך הטובה ביותר למנוע דלקות בעיניים נגיפיות היא לתרגל היגיינה טובה ולהימנע מלהגעת בעיניים בידיים שלך.עליכם גם ללבוש משקפי שמש או משקפי משקפיים בעת שחייה או עובדים בסביבות מאובקות או סוערות.בנוסף, חשוב להימנע משיתוף פריטים אישיים כמו מגבות, עדשות מגע ואיפור עיניים.אם יש לך דלקת עיניים, חשוב לקבל עזרה רפואית בהקדם האפשרי כדי להימנע ממנו להתפשט לאנשים אחרים.

ניקוי וחיטוי עדשות מגע

אם אתה לובש עדשות מגע, חשוב לתרגל היגיינה טובה בעת ניקוין.השתמש תמיד בתמיסת עדשת מגע טרי בעת ניקוי ואחסון העדשות שלך, ולעולם לא לעשות שימוש חוזר בפתרון ישן.בנוסף, חשוב לשטוף ולחטא את העדשות בתמיסת ניקוי לאחר כל שימוש.חשוב גם לעולם לא לישון בעדשות המגע שלך ולהחליף אותן על ידי רופא העיניים שלך.

טיפול באלרגיות עיניים

יש אנשים שעשויים גם לחוות אלרגיות לעין,אשר ניתן לטפל בהם עם טיפות או משחות אנטיהיסטמין ללא מרשם.בנוסף, חשוב להימנע מפעילות האלרגיות שלך, כמו אבק, אבקה, קשקוש לחיות מחמד ועשן.אם אתה חווה תסמינים שמתעכבים או מחמירים, חשוב לראות את הרופא שלך לקבלת תוכנית אבחון וטיפול נאותים.

שאלות נפוצות

  • מהן אפשרויות הטיפול הנפוצות ביותר לזיהומי עיניים נגיפיות?

    סוג הטיפול הנפוץ ביותר בזיהומי עיניים נגיפיות הוא לחכות אותו ולתת למערכת החיסון של הגוף לטפל בזה.במקרים מסוימים, ניתן לרשום תרופות אנטי -ויראליות כדי לסייע בהפחתת הסימפטומים ולקצר את משך הזיהום.ניתן לטפל גם בדלקות עיניים נגיפיות עם טיפות עיניים או משחות מרשם.

  • כיצד אוכל למנוע דלקת עיניים נגיפיות?

    הדרך הטובה ביותר למנוע דלקות בעיניים נגיפיות היא לתרגל היגיינה טובה ולהימנע מלהגעת בעיניים בידיים שלך.עליכם גם ללבוש משקפי שמש או משקפי משקפיים בעת שחייה או עובדים בסביבות מאובקות או סוערות.בנוסף, חשוב להימנע משיתוף פריטים אישיים כמו מגבות, עדשות מגע ואיפור עיניים.

דלקות עיניים נגיפיות יכולות להיות קשות לטיפול ויכולות לגרום לבעיות בריאותיות חמורות אם לא מטופלים.חשוב לתרגל היגיינה טובה כדי לסייע במניעת דלקות בעיניים נגיפיות ולקבל עזרה רפואית בהקדם האפשרי אם אתה חושב שאתה עשוי להיות זיהום.אם אתה לובש עדשות מגע, חשוב לתרגל היגיינה נאותה בעת ניקוי ומאחסן אותן.בנוסף, חשוב להימנע מפעילים של אלרגיות עיניים ולפנות לעזרה רפואית אם הסימפטומים מתעכבים או מחמירים.למידע נוסף על טיפול בדלקת עיניים נגיפיות, בקר בהגדרה זו של ויקיפדיה.

לסיכום, זיהומי עיניים נגיפיים יכולים להיות קשים לטיפול ויכולים לגרום לבעיות בריאותיות חמורות אם לא מטופלים.כדי לסייע במניעת דלקות עיניים נגיפיות, חשוב לתרגל היגיינה טובה, להימנע מלהגע בעיניים, ללבוש משקפי מגן ולהימנע משיתוף פריטים אישיים.בנוסף, חשוב לתרגל היגיינה נאותה בעת ניקוי ואחסון עדשות מגע, ולהימנע מפעילים של אלרגיות עיניים.אם הסימפטומים מתעכבים או מחמירים, חשוב לפנות לעזרה רפואית.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן