דף הבית » תרופות סבתא » ‘לחקור את התעלומה של היכן הכליות בגוף האדם?’

‘לחקור את התעלומה של היכן הכליות בגוף האדם?’

מיקום הכליות בגוף האדם

הכליות הן זוג איברים קטנים בצורת שעועית הממוקמים באזור הבטן העליון של גוף האדם.הם ממוקמים מאחורי חלל הבטן, ממש מתחת לכלוב הצלעות.הם ממוקמים משני צדי עמוד השדרה, אחד משמאל ואחד מימין.הכליה הימנית נמוכה מעט מהכליה השמאלית בגלל שהכבד בדרך.

מה עושים הכליות?

הכליות הן איברים חיוניים המסייעים לסנן מוצרי פסולת מהדם, לאזן את נוזלי הגוף ולווסת את לחץ הדם.הם גם מייצרים הורמונים המסייעים בשליטה על לחץ הדם, הופכים את תאי הדם האדומים ושומרים על עצמות חזקות.

טיפ ייחודי ומועיל

חשוב לשתות הרבה נוזלים כדי לשמור על בריאות הכליות שלך.מים הם הבחירה הטובה ביותר להידרציה, אך נוזלים אחרים כמו מיצי פירות, משקאות ספורט ותה צמחים יכולים גם הם לעזור.

מחלות כליות

מחלות כליות יכולות להיגרם כתוצאה מגנטיקה, זיהום או מצבים רפואיים אחרים כמו סוכרת ולחץ דם גבוה.תסמינים של מחלות כליות כוללים נפיחות של הקרסוליים, הרגליים והידיים;עייפות;ושתן מקציף או מריח רע.אם יש לך אחד מהתסמינים הללו, צור קשר עם הרופא שלך מייד.

מסקנה

הכליות הן איברים חיוניים בגוף האדם, והן ממלאות תפקיד חשוב בוויסות נוזלים, סינון מוצרי פסולת וייצור הורמונים.חשוב להישאר לחות ולהתבונן בסימנים של מחלות כליות.אם יש לך תסמינים כלשהם, צור קשר עם הרופא שלך מייד.

תפקוד כליה ואנטומיה

הכליות אחראיות לסינון הדם שלך והסרת פסולת ורעלים מגופך.הם ממוקמים בבטן התחתונה, קרוב לגב, משני צדי עמוד השדרה שלך.הכליות הן איברים בצורת שעועית, בערך בגודל אגרוף, במשקל של כ- 0.5 ק”ג כל אחד.כל כליה מכילה כמיליון נפרונים, שהם יחידות סינון קטנטנות שאחראיות על סינון הדם שלך.

לכליות יש מספר פונקציות חשובות.אחת העבודות העיקריות של הכליות היא להסיר מוצרי פסולת מהגוף.הם גם מייצרים הורמונים המסייעים בוויסות לחץ הדם וייצור תאי דם אדומים.הכליות גם עוזרות לשמור על איזון המים של הגוף ואיזון בסיס חומצה, והן מייצרות שתן כדי לעזור להיפטר מכל עודף מים או רעלים אחרים.

מחלות המשפיעות על הכליות

מחלת כליות

היא דאגה בריאותית קשה שיכולה להוביל לאי ספיקת כליות אם לא נותרו.מחלת כליות נגרמת על ידי מספר גורמים, כולל סוכרת, לחץ דם גבוה, גורמים תורשתיים ותרופות מסוימות.תסמינים של מחלת כליות כוללים נפיחות ברגליים וברגליים, עייפות, בחילה ואובדן תיאבון.

אם יש לך מחלת כליות, חשוב לקבל בדיקות קבועות עם הרופא שלך כדי לפקח על מצבך.טיפול במחלות כליות עשוי לכלול שינויים באורח החיים, כמו פעילות גופנית ותזונה בריאה, כמו גם תרופות לבקרת לחץ הדם ותסמינים אחרים.

השתלות כליה

אם הכליות נפגעות קשה, יתכן שיהיה צורך להשתלות בכליה.השתלת כליה כוללת החלפת כליה לא בריאה עם בריאה מתורם.ההשתלה נעשית בדרך כלל בניתוח, כאשר הכליה של התורם מונחת בגוף המטופל.יש לדכא את מערכת החיסון של מקבל ההשתלה כדי למנוע דחיית כליה התורמת.

שאלות נפוצות: מהם סימני האזהרה של מחלת כליות?

סימני האזהרה הנפוצים ביותר של מחלת כליות כוללים: נפיחות ברגליים וברגליים, עייפות, בחילה, אובדן תיאבון, שינויים במשתנה וכאב בגב התחתון.אם אתה חווה אחד מהתסמינים הללו, אתה אמור לפנות לרופא שלך בהקדם האפשרי לאבחון נכון.

לסיכום, הכליות הן איברים חשובים הממוקמים בבטן התחתונה, קרוב לגב, משני צדי עמוד השדרה שלך.הם אחראים ל- Fלהוציא את הדם שלך והסרת פסולת ורעלים מגופך, כמו גם לייצור הורמונים המסייעים בוויסות לחץ הדם וייצור תאי דם אדומים.מחלת כליות היא דאגה בריאותית קשה, ואם לא מטופלים עלולים להוביל לאי ספיקת כליות.אם הכליות נפגעות קשה, יתכן שיהיה צורך להשתלות בכליה.אם אתה חווה סימני אזהרה של מחלת כליות, חשוב לראות את הרופא שלך מייד.

איפה הכליות בגוף האדם?

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן