דף הבית » תרופות סבתא » מה לדעת על גז בתינוקות כאשר העובר עובר: מדריך מקיף

מה לדעת על גז בתינוקות כאשר העובר עובר: מדריך מקיף

מהו גז בתינוקות כאשר העובר עובר?

גז אצל תינוקות כאשר עובר עובר הוא מצב בו תינוק חווה אי נוחות וכאב כתוצאה מהצטברות אוויר או גז מוגזמים במעי או בבטן.זה יכול להיגרם על ידי מגוון גורמים, כולל ספיגת חומרים מזינים, מזון לא מעוכל או אוויר נבלע.בדרך כלל זה נראה אצל תינוקות שנמצאים בגילאי שבועיים ל 6 חודשים ויכולים להיות די כואבים לתינוק.

תסמינים שכיחים של גז אצל תינוקות כאשר העובר עובר

גז אצל תינוקות כאשר עוברי עוברים יכולים לגרום למגוון תסמינים, כולל:

  • בכי מוגזם
  • נפיחות וכאב בבטן
  • קוליק וסירוגין לסירוגין
  • רעשים גרגרניים ורעמים בבטן
  • belching
  • חולף גז
  • הקאות

חשוב לציין כי תסמינים אלה עשויים להיגרם על ידי מצבים אחרים ואסור להשתמש בהם לאבחון גז אצל תינוקות כאשר העובר עובר מעצמם.אם קיימים אחד מהתסמינים הללו, חשוב לפנות לייעוץ רפואי מאיש מקצוע בתחום הבריאות.

גורמים לגז אצל תינוקות כאשר העובר עובר

הגורם השכיח ביותר לגז אצל תינוקות כאשר עובר עובר נובע מאוויר נבלע.תינוקות לעתים קרובות בולעים אוויר בזמן שהם מניקים או הזנת בקבוקים וזה יכול לגרום להצטברות גז במעיים או בבטן.סיבות אחרות יכולות לכלול:

  • ספיגת חומרים מזינים- זה יכול להיגרם על ידי מצבים רפואיים מסוימים או אלרגיות
  • לאכול מהר מדי או לא ללעוס אוכל כראוי
  • שתייה מבקבוק שלא מורכבת כראוי
  • שלשול או עצירות
  • להאכיל יותר מדי או מהר מדי

טיפול בגז בתינוקות כאשר העובר עובר

השלב הראשון בטיפול בגזים אצל תינוקות כאשר עובר העובר הוא לזהות ולהתייחס לגורם.אם הסיבה קשורה לאוויר נבלע, העצות הבאות יכולות להועיל:

  • וודא שהתינוק נצמד נכון במהלך ההנקה.
  • גדל את התינוק באופן קבוע לאורך כל האכלה.
  • הימנע מאכיל את התינוק מהר מדי.
  • הימנע מאכיל יותר מדי את התינוק.
  • שמור על התינוק זקוף בזמן האכלה.
  • בדוק שהבקבוק מורכב נכון.

במקרים מסוימים, הרופא עשוי להמליץ על תרופות או פרוביוטיקה ללא מרשם כדי לעזור להפחית גז אצל תינוקות כאשר עובר עובר.חשוב לדבר תמיד עם איש מקצוע בתחום הבריאות לפני שתתן תרופות לתינוק.

טיפ ייחודי ומועיל

אם התינוק שלך חווה גז בבטן או במעיים כאשר עובר עובר, חשוב לשמור עליהם זקופים לאחר האכלה.זה יכול לעזור במניעת כניסה של אוויר למערכת העיכול של התינוק ולעזור להפחית את כמות הגז במערכת שלהם.

גז בתינוקות כאשר עובר עובר נגרם בדרך כלל על ידי תזונת התינוק.תינוקות נוטים יותר להיות גאסי בעת צריכת מזון שקשה יותר לעיכול, כמו חלב פרה ונוסחאות מבוססות סויה.תינוקות מסוימים עשויים להיות רגישים יותר למזונות מסוימים מאשר לאחרים.גורמים פוטנציאליים אחרים לגז אצל תינוקות כוללים בליעת אוויר בזמן האכלה, תגובות לתוספי מזון מסוימים ותגובות לתרופות מסוימות.

גורמים תזונתיים

הגורם התזונתי השכיח ביותר לגז אצל תינוקות הוא חוסר סובלנות למזונות מסוימים.חלב פרה ונוסחאות מבוססות סויה הן האשמים הנפוצים ביותר, מכיוון שאלו יכולים להיות קשה יותר לעיכול מאשר חלב אם.תינוקות עשויים גם לחוות גז בעת צריכת מזונות בסיבים עתירי סיבים, כמו פירות וירקות, או כאשר הם צורכים יותר מדי מזונות מסוימים, כמו מוצרי חלב.במקרים אלה, חשוב לדבר עם הרופא של תינוקך כדי לקבוע אילו שינויים תזונתיים עשויים להיות נחוצים.

אוויר נבלן

גורם שכיח נוסף לגז אצל תינוקות הוא אוויר נבלע.תינוקות עשויים לבלוע אוויר במהלך האכלות, במיוחד אם הם מוזנים בבקבוקים.זה יכול לנבוע מ- POSI לא תקיןהתנגדות במהלך האכלות, או בגלל חותם לקוי על הבקבוק.אם התינוק שלך מאכיל בקבוקים, חשוב להבטיח שהפטמה ממוקמת נכון וכי החותם צמוד.

תגובות לתוספי מזון

תינוקות מסוימים עשויים להיות רגישים לתוספי אוכל מסוימים, כמו ממתיקים מלאכותיים, צבעים וחומרים משמרים.אם התינוק שלך חווה גז לאחר צריכת מזונות מסוימים, חשוב לדבר עם הרופא של התינוק שלך כדי לקבוע אם תוספי מזון עשויים להיות הגורם.

תגובות לתרופות

תרופות מסוימות יכולות לגרום לגז אצל תינוקות.אם התינוק שלך נוטל תרופה כלשהי, חשוב לדבר עם הרופא של התינוק שלך כדי להבטיח שהתרופות לא גורמות לגז.

טיפול בגזים בתינוקות כאשר העובר עובר

הטיפולים הנפוצים ביותר בגז אצל תינוקות כאשר עוברי העובר הם שינויים ותרופות תזונתיים.שינויים תזונתיים עשויים לכלול ביטול מזונות מסוימים מהתזונה של תינוקך או שינוי העיתוי וכמות ההאכלות.תרופות עשויות לכלול נוגדי חומצה ופרוביוטיקה.אם הרופא של התינוק שלך קובע תרופות, חשוב לעקוב אחר ההוראות בזהירות.

שינויים תזונתיים

אם התינוק שלך מתקשה לעכל במזונות מסוימים, חשוב לדבר עם הרופא של התינוק שלך על התאמת התזונה שלהם.זה עשוי לכלול ביטול מזונות מסוימים מהתזונה שלהם או שינוי העיתוי וכמות ההאכלות.לדוגמה, אם התינוק שלך מתקשה לעכל על חלב פרה או נוסחאות מבוססות סויה, הרופא של התינוק שלך עשוי להמליץ לעבור לפורמולה היפואלרגנית.

תרופות

אם לא מספיקים שינויים תזונתיים בכדי להקל על הגז של תינוקך, הרופא של התינוק שלך עשוי להמליץ על תרופות, כמו נוגדי חומצה ופרוביוטיקה.נוגדי חומצה יכולים לעזור להפחית את כמות חומצת הקיבה בבטן של תינוקך, מה שיכול לעזור להפחית את הגז.פרוביוטיקה יכולה לעזור להחזיר את איזון החיידקים הטובים במעיים של התינוק שלך, שיכולים גם לעזור להפחית את הגז.

סיכום

גז בתינוקות כאשר עובר עובר נגרם בדרך כלל על ידי תזונת התינוק.חלב פרה ונוסחאות מבוססות סויה הן האשמים הנפוצים ביותר, מכיוון שאלו יכולים להיות קשה יותר לעיכול מאשר חלב אם.גורמים פוטנציאליים אחרים לגז אצל תינוקות כוללים אוויר נבלע בזמן האכלה, תגובות לתוספי מזון מסוימים ותגובות לתרופות מסוימות.הטיפולים הנפוצים ביותר בגז אצל תינוקות כאשר עוברי העובר הם שינויים ותרופות תזונתיים.שינויים תזונתיים עשויים לכלול ביטול מזונות מסוימים מהתזונה של תינוקך או שינוי העיתוי וכמות ההאכלות.תרופות עשויות לכלול נוגדי חומצה ופרוביוטיקה.

שאלות נפוצות

מה גורם לגז בתינוקות כאשר עובר עובר?

גז בתינוקות כאשר עובר עובר נגרם בדרך כלל על ידי תזונת התינוק.חלב פרה ונוסחאות מבוססות סויה הן האשמים הנפוצים ביותר, מכיוון שאלו יכולים להיות קשה יותר לעיכול מאשר חלב אם.גורמים פוטנציאליים אחרים לגז אצל תינוקות כוללים אוויר נבלע בזמן האכלה, תגובות לתוספי מזון מסוימים ותגובות לתרופות מסוימות.

איך גז בתינוקות כאשר עובר עובר מטופלים?

הטיפולים הנפוצים ביותר בגז אצל תינוקות כאשר עוברי העובר הם שינויים ותרופות תזונתיים.שינויים תזונתיים עשויים לכלול ביטול מזונות מסוימים מהתזונה של תינוקך או שינוי העיתוי וכמות ההאכלות.תרופות עשויות לכלול נוגדי חומצה ופרוביוטיקה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן