דף הבית » תרופות סבתא » נפרד מה- UTI עם התרופות ללא מרשם

נפרד מה- UTI עם התרופות ללא מרשם

הבנת דלקות בדרכי השתן

זיהום בדרכי השתן (UTI) הוא זיהום בכל חלק בדרכי השתן.דרכי השתן היא מערכת הגוף להסרת פסולת בצורה של שתן.UTIs נגרמים בדרך כלל על ידי חיידקים, כמו E. coli, ונכנסים לדרכי השתן דרך השופכה.תסמינים של UTI עשויים לכלול דחף תכוף ואינטנסיבי להשתין, כאב או תחושת שריפה בעת שתן, שתן מעונן או עקוב מדם ותחושת מחלה כוללת.

במקרים קלים ניתן לטפל ב- UTI בתרופות ללא מרשם (OTC).תרופות OTC זמינות בכמה צורות, כמו כדורים, נוזלים וקרמים אקטואליים.תרופות אלה זמינות בדרך כלל ללא מרשם וניתן לרכוש אותן ברוב בתי המרקחת והחנויות התרופות.

תרופות OTC לטיפול ב- UTIS

תרופות ל- OTC ל- UTI מחולקות בדרך כלל לשתי קטגוריות: אנטיביוטיקה ומקלטים כאבים.

אנטיביוטיקה

אנטיביוטיקה היא תרופות ההורגות חיידקים, והם צורת הטיפול היעילה ביותר ל- UTI.אנטיביוטיקה נפוצה של OTC המשמשת לטיפול ב- UTIs כוללים ניטרופורנטואין, sulfamethoxazole/trimethoprim ו- cephalexin.ניטרופורנטואין נלקח בדרך כלל כמינון יומי יחיד וזמין בצורת קפסולה ובנוזל.Sulfamethoxazole/Trimethoprim נלקח בדרך כלל כשתי מנות ביום וזמין כטבליה, מתלה וטבליה לעיסה.Cephalexin נלקח בדרך כלל כשתי מנות ביום וזמין כטבליה, קפסולה ומתלה.

משככי כאבים

משככי כאבים הם תרופות שמקלות על כאב ואי נוחות מ- UTI.משככי כאבים נפוצים של OTC המשמשים לטיפול ב- UTIs כוללים אצטמינופן, איבופרופן ופנזופירידין.אצטמינופן נלקח בדרך כלל כמינון יומי יחיד וזמין בטבליות, קפסולה וצורת נוזלים.איבופרופן נלקח בדרך כלל כשתי מנות ביום וזמין כטבליה, קפסולה ומתלה.פנזופירידין נלקח בדרך כלל כשתי מנות ביום וזמין כטבליה ונוזל.

טיפים לנטילת תרופות OTC

כאשר נוטלים תרופות ל- OTC עבור UTI, חשוב לעקוב אחר ההוראות על האריזה.בנוסף, להלן מספר טיפים שיעזרו להבטיח שהתרופות משמשות ביעילות:

  • בדוק תמיד עם הרופא או הרוקח שלך לפני נטילת תרופות OTC.
  • הקפד לעבור את מלוא התרופות כפי שנקבעו, גם אם הסימפטומים משתפרים לפני סיום מהלך התרופות.
  • שתו הרבה מים שיעזרו לשטוף את החיידקים.
  • הימנע משקאות קפאיים ואלכוהוליים.
  • הימנע משימוש בסרעפות ובקוטלי זרע, מכיוון שהם יכולים להגדיל את הסיכון ל- UTI.

חשוב גם לציין כי תרופות OTC אינן תחליף לטיפול רפואי.אם התסמינים נמשכים או מחמירים לאחר נטילת תרופות OTC, חשוב לפנות לטיפול רפואי.

טיפ ייחודי ומועיל

אם אתה נוטה ל- UTI, שקול ליטול תוספי חמוציות כל יום.תוספי חמוציות מכילים תרכובות שיכולות לסייע במניעת דבקות בקירות דרכי השתן ויכולים לעזור להפחית את הסיכון לזיהום.

טיפול ב- UTI עם תרופות ללא מרשם

דלקות בדרכי השתן (UTI) עלולות לגרום לתסמינים לא נוחים וכואבים, כמו תחושת צריבה תוך שתן או צורך דחוף להשתין.תרופות ללא מרשם הן דרך אחת לטפל ב- UTI.תרופות אלה יכולות לעזור להקל על הסימפטומים, אך הן אינן יכולות לרפא את הזיהום.חשוב לפנות לרופא אם הסימפטומים נמשכים או מחמירים.

סוגי תרופות ללא מרשם עבור UTIS

התרופות הנפוצות ביותר ללא מרשם המשמשות לטיפול ב- UTI הן אצטמינופן ואיבופרופן.אצטמינופן משמש להפחתת כאבים וחום, ואילו איבופרופן משמש להפחתת דלקת וכאב.ניתן ליישם תרופות אלה דרך הפה או ליישם באופן אקטואלי על האזור המושפע.

OTC משככי כאבים בשתן

משככיני כניסה לשתן של OTC משמשים גם ל- TREAt utis.תרופות אלה פועלות על ידי חסימת העברת אותות כאב למוח.בדרך כלל הם נלקחים דרך הפה ועשויים להיות זמינים גם בצורה נוזלית או תוספת.משככי כאבים בשתן של OTC נפוצים כוללים פנזופירידין, פירידיום וסטנדרט AZO.

תרופות צמחי מרפא

תרופות צמחי מרפא זמינות גם לטיפול ב- UTIS.תרופות אלה מכילות לרוב מרכיבים אנטיבקטריאליים ואנטי-דלקתיים טבעיים.עשבי תיבול נפוצים לטיפול ב- UTI כוללים Bearberry, Cranberry, Echinacea ו- Goldenseal.עשבי תיבול אלה נלקחים בדרך כלל בצורת קפסולה או נוזלית.

כיצד להשתמש בתרופות ללא מרשם עבור UTIS

בעת שימוש בתרופות ללא מרשם עבור UTI, חשוב לעקוב אחר ההוראות בתווית המוצר בזהירות.חשוב גם לשתות שפע נוזלים, כמו מים או מיץ חמוציות, כדי לעזור לשטוף את הזיהום.בנוסף, חשוב להשתמש בתרופות כמתוכנן ולא לחרוג מהמינון המומלץ.

שאלות נפוצות

  • מהן התרופות הנפוצות ביותר ללא מרשם המשמשות לטיפול ב- UTI? התרופות הנפוצות ביותר ללא מרשם המשמשות לטיפול ב- UTI הן אצטמינופן ואיבופרופן.משמשים גם משככי כאבים בשתן, כמו פנזופירידין, פירידיום וסטנדרט AZO,
  • האם יש תרופות צמחי מרפא עבור UTI? כן, יש כמה תרופות צמחיות שניתן להשתמש בהן לטיפול ב- UTI.עשבי תיבול נפוצים כוללים Bearberry, Cranberry, Echinacea ו- Goldenseal.

תרופות ללא מרשם יכולות להיות דרך מועילה להקל על תסמיני ה- UTI וניתן להשתמש בהן בשילוב עם טיפולים אחרים שנקבעו על ידי רופא.אמנם תרופות אלה יכולות לעזור להפחית את הסימפטומים, אך הן אינן יכולות לרפא את הזיהום ואין להשתמש בהן כתחליף לייעוץ רפואי.חשוב לדבר עם רופא אם התסמינים לא משתפרים או אם הם מחמירים. תרופות ללא מרשם יכולות להיות כלי שימושי בכלי שימושטיפול בזיהומים בדרכי השתן, אך חשוב להשתמש בהם בבטחה וכפי שמופנה.

לסיכום, לסיכום, תרופות ללא מרשם יכולות להיות דרך מועילה להפחתת תסמיני ה- UTI.חשוב להשתמש בתרופות אלה כמופנות ולדבר עם רופא אם הסימפטומים אינם משתפרים או מחמירים.ניתן להשתמש בתרופות צמחי מרפא ומשככי כאבים בשתן של OTC לטיפול ב- UTI.על ידי ביצוע הנחיות אלה ניתן למצוא הקלה מהתסמינים של UTI.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן