דף הבית » תרופות סבתא » צרבת לא עוד: טיפים לטיפול בצרבת באופן טבעי וביעילות

צרבת לא עוד: טיפים לטיפול בצרבת באופן טבעי וביעילות

מה זה צרבת?

צרבת היא תחושת שריפה בחזה הנגרמת כתוצאה מרפלוקס חומצה, או מחדש של חומצת הקיבה.זה מתרחש כאשר הסוגר הוושט התחתון (LES) נרגע יותר מדי, ומאפשר לחומצת קיבה לנסוע במעלה הוושט, וגורם לתחושת שריפה בחזה.זה יכול להיות מלווה בתסמינים אחרים כמו כאבי חזה, שיעול, צרידות, בחילה והקאות.צרבת היא בעיה שכיחה וניתן לנהל אותה באמצעות שינויים באורח החיים, תרופות ללא מרשם או תרופות מרשם.

שינויים באורח החיים לטיפול בצרבת

ניתן לנהל צרבת באמצעות שינויים באורח החיים המפחיתים את כמות ריפלוקס החומצה בוושט.אלו כוללים:

  • הימנעות ממזונות המעוררים צרבת כמו אוכל מטוגן, פירות הדר, אוכל חריף ועגבניות.
  • אכילת ארוחות קטנות יותר בתדירות גבוהה יותר.
  • הימנעות משכיבה זמן קצר לאחר האכילה.
  • לא לובש בגדים הדוקים.
  • הימנעות מאלכוהול וטבק.

תרופות ללא מרשם לצרבת

ניתן להשתמש בתרופות ללא מרשם (OTC) לטיפול בצרבת.אלה כוללים נוגדי חומצה, חוסמי H2 ומעכבי משאבת פרוטון.

  • נוגדי חומצה פועלים על ידי ניטרול חומצת קיבה וזמינים בנוזל, טבליות, וצורות קפסולה.הדוגמאות כוללות טאונים, רוליידים ומאלוקס.
  • חוסמי H2 מצמצמים את כמות החומצה המיוצרת על ידי הקיבהויכול לספק הקלה עד 12 שעות.דוגמאות לכך כוללות Cimetidine (Tagamet HB), Famotidine (Pepcid AC) ו- Ranitidine (Zantac 75).
  • מעכבי משאבת פרוטון (PPI) מצמצמים את הכמותשל חומצה המיוצרת על ידי הקיבה ומספקת הקלה עד 24 שעות.דוגמאות לכך כוללות אומפרזול (Prilosec OTC) ו- Lansoprazole (prevacid 24hr).

חשוב לקרוא ולעקוב אחר הוראות החבילה בעת נטילת תרופות OTC כלשהן.חשוב גם לדבר עם הרופא שלך אם יש לך שאלות או חששות לגבי תרופות אלה.

תרופות מרשם לצרבת

אם תרופות OTC אינן יעילות בטיפול בצרבת, הרופא שלך עשוי לרשום תרופות כמו מעכב משאבת פרוטון (PPI).PPIs פועלים על ידי הפחתת כמות החומצה המיוצרת על ידי הקיבה וזמינים בניסוחים לטווח הקצר וגם לטווח הארוך.דוגמאות לכך כוללות אומפרזול (Prilosec), Lansoprazole (Prevacid) ו- Pantoprazole (Protonix).

חשוב לדבר עם הרופא שלך לפני שאתה נוטל תרופה מרשם.הרופא שלך יכול לעזור לקבוע את התרופות והמינון הטובות ביותר למצבך.

טיפ מועיל

בעת התמודדות עם צרבת, חשוב לשמור על תזונה ואורח חיים בריא.הימנעות ממזון טריגר, אכילת ארוחות קטנות יותר בתדירות גבוהה יותר והימנעות מבגדים מתאימים יכולה לעזור להפחית את תסמיני הצרבת.בנוסף, ניתן להשתמש בתרופות כמו נוגדי חומצה, חוסמי H2 ומעכבי משאבת פרוטון כדי להקל על תסמיני צרבת.אם תרופות OTC אינן יעילות, הרופא שלך עשוי לרשום תרופות כמו מעכב משאבת פרוטון.

תרופות לצרבת

ניתן לטפל בצרבת בתרופות ללא מרשם, כמו נוגדי חומצה וחוסמי חומצות.נוגדי חומצה פועלים על ידי נטרול חומצות קיבה, ואילו חוסמי חומצות פועלים על ידי הפחתת ייצור חומצת הקיבה.

נוגדי חומצה

נוגדי חומצה הם בדרך כלל קו הטיפול הראשון בצרבת, מכיוון שהם זמינים ללא מרשם ויש להם מעט תופעות לוואי.נוגדי חומצה נפוצים כוללים הידרוקסיד אלומיניום, סידן פחמתי ומגנזיום הידרוקסיד.נוגדי חומצה נלקחים שעה עד שעתיים לאחר הארוחות ובשינה ויש לקחת אותם עם כוס מים מלאה.

חוסמי חומצות

חוסמי חומצות, המכונה גם חוסמי H2, זמינים ללא מרשם ובמרשם מרשם.תרופות אלה פועלות על ידי הפחתת כמות חומצת הקיבה המיוצרת, ומספקות הקלה מצרבת.חוסמי חומצות נפוצים כוללים Cimetidine, Famotidine ו- Ranitidine.יש ליטול חוסמי חומצות עם מזון או על בטן ריקה, ולרוב נלקחים פעמיים ביום.

שינויים באורח החיים לטיפול בצרבת

בנוסף לתרופות, שינויים באורח החיים יכולים להיות יעילים בטיפול בצרבת.ביצוע שינויים תזונתיים, כמו הימנעות ממזונות מסוימים המעוררים צרבת, הימנעות מארוחות גדולות ואכילת מספר ארוחות קטנות יותר לאורך היום יכולה לעזור להפחית את תסמיני הצרבת.

הפסקת עישון והפחתת רמות הלחץ יכולה גם לעזור במניעת צרבת.בנוסף, הימנעות מבגדים מתאימים והעלאת ראש המיטה יכולה לעזור להפחית את תסמיני הצרבת.

שאלות נפוצות

  • מהן התרופות הנפוצות ביותר המשמשות לטיפול בצרבת?
    התרופות הנפוצות ביותר המשמשות לטיפול בצרבת הן נוגדי חומצה וחוסמי חומצות.נוגדי חומצה פועלים על ידי נטרול חומצות קיבה, ואילו חוסמי חומצות פועלים על ידי הפחתת ייצור חומצת הקיבה.
  • אילו שינויים באורח החיים אוכל לבצע כדי להפחית את הסימפטומים של צרבת?
    ביצוע שינויים תזונתיים, כמו הימנעות ממזונות מסוימים המעוררים צרבת, הימנעות מארוחות גדולות ואכילת מספר ארוחות קטנות יותר לאורך היום יכולה לעזור להפחית את תסמיני הצרבת.הפסקת עישון והפחתת רמות הלחץ יכולה גם לעזור במניעת צרבת.בנוסף, הימנעות מבגדים הדוקים והעלאת ראש המיטה יכולה לעזור להפחית את תסמיני הצרבת.

ביצוע שינויים באורח החיים, כמו הימנעות ממזון טריגר מסוים, הפסקת עישון והפחתת רמות הלחץ, יכול לעזור להפחית את תסמיני הצרבת.בנוסף, ניתן להשתמש בתרופות ללא מרשם, כמו נוגדי חומצה וחוסמי חומצות, לטיפול בצרבת.חשוב לדון בכל תרופות או שינויים באורח החיים אצל רופא לפני שתתחיל בתוכנית טיפול כלשהי.

בשילוב ההגדרה של Wikipedia.org במאמר, צרבת היא סימפטום של מחלת ריפלוקס במערכת העיכול (GERD) ומאופיינת בתחושת צריבה בחזה או בגרון.בדרך כלל זה נגרם על ידי סוגר בוושט תחתון מוחלש, המאפשר לתכולת הקיבה לזרום חזרה לוושט.טיפול בצרבת דורש שילוב של שינויים באורח החיים, כמו הימנעות ממזון טריגר מסוים, הפסקת עישון והפחתת רמות הלחץ ותרופות, כמו נוגדי חומצה וחוסמי חומצות.

לסיכום, צרבת היא סימפטום שכיח של GERD ומאופיינת בתחושת שריפה בחזה או בגרון.שינויים באורח החיים, כמו הימנעות ממזון טריגר מסוים, הפסקת עישון והפחתת רמות הלחץ, יכולים לעזור להפחית את תסמיני צרבת.ניתן להשתמש בתרופות ללא מרשם, כמו נוגדי חומצה וחוסמי חומצות, לטיפול בצרבת.חשוב לדון בכל תרופות או שינויים באורח החיים אצל רופא לפני שתתחיל בתוכנית טיפול כלשהי.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן