דף הבית » תרופות סבתא » שימוש בתשתיות להפחתת לחץ דם גבוה: מה שאתה צריך לדעת

שימוש בתשתיות להפחתת לחץ דם גבוה: מה שאתה צריך לדעת

מהן משתנים?

תרופות משתנות הן תרופות שיכולות לעזור להפחית את לחץ הדם הגבוה על ידי הורדת גוף עודפי המים והמלח.הם פועלים על ידי גירוי הכליות כדי להגדיל את כמות המלח והמים המבטלים בשתן.משתנים מכונים לעיתים כדורי מים, והם משמשים לרוב לטיפול במצבים כמו לחץ דם גבוה, אי ספיקת לב ובצקת (נפיחות).

משתנים מגיעים בשלושה סוגים עיקריים: תרופות משתנות של תיעזיד, תרופות משתנות לולאה ומשתן משתן אשלגן.כל סוג של משתן עובד אחרת, והרופא שלך עשוי לרשום שילוב של סוגים בהתאם למצבך.

איך משתנים עובדים?

משתנים פועלים על ידי הגדלת כמות המלח והמים שמבטלים מהגוף בשתן.זה עוזר להפחית את כמות הנוזל בזרם הדם, מה שעלול להפחית את לחץ הדם.

משתנים תאיאזיים פועלים על ידי חסימת ספיגה מחודשת של מלח ומים בכליות.זה גורם ליותר מלח ומים להתעלף בשתן.משתנים לולאה עובדים על ידי חסימת ספיגת חוזרת של מלח ומים בלולאת הנל, חלק מהנפרון בכליה.זה גם גורם ליותר מלח ומים לעבור בשתן.משתנים משתנים אשלגן פועלים על ידי חסימת ספיגה חוזרת של מלח ומים בצינורות הדיסטליים של הנפרון.זה מוביל לחיסול מוגבר של מלח ומים בשתן.

טיפים לקיחת משתנים

ניתן ליטול תרופות משתנות ככדורים או נוזלים, והמינון והתזמון של כל סוג של משתן עשויים להיות שונים.חשוב לעקוב אחר הוראות הרופא שלך לקיחת משתנים.

חשוב גם לשתות הרבה נוזלים בעת נטילת משתנים, מכיוון שהם יכולים לגרום להתייבשות.בנוסף, חשוב לפקח על רמות האלקטרוליטים שלך, מכיוון שמשתנים מסוימים יכולים לגרום לחוסר איזון אלקטרוליטים.חשוב גם לקחת את המשתן שלך באותו זמן בכל יום כדי להבטיח שהוא עובד בצורה יעילה ככל האפשר.

מסקנה

משתנים הם תרופות שיכולות לעזור להפחית את לחץ הדם הגבוה על ידי ביטול עודפי מלח ומים מהגוף.ישנם שלושה סוגים עיקריים של משתנים: תרופות משתנות של תאייזיד, תרופות משתנות לולאה ותשתן משתן אשלגן.כל סוג עובד אחרת, והרופא שלך עשוי לרשום שילוב של סוגים בהתאם למצבך.חשוב לקחת תרופות משתנות כפי שהופנה על ידי הרופא שלך ולפקח על רמות האלקטרוליטים שלך.שתיית שפע נוזלים ולקיחת המשתן בו זמנית בכל יום יכולה לעזור גם להבטיח שהוא עובד ביעילות.

טיפ ייחודי ומועיל: בעת נטילת משתנים, חשוב לשתות שפע נוזלים כדי למנוע התייבשות ולפקח על רמות האלקטרוליטים שלך כדי להבטיח שהם יישארו מאוזנים.לחץ דם

לרוב נרשמים משתנים בלחץ דם גבוה כדי לסייע בהורדת לחץ הדם ולהפחית את הסיכון למחלות לב ושבץ מוחי.אמנם משתנים בדרך כלל בטוחים ויעילים, אך ישנם כמה יתרונות וחסרונות שיש לקחת בחשבון לפני נטילת תרופות מסוג זה.

המקצוענים

משתנים הם בדרך כלל בטוחים ויעילים להפחתת לחץ דם גבוה.הם בדרך כלל הטיפול בשורה הראשונה לאנשים עם יתר לחץ דם והם יכולים להפחית את הסיכון לשבץ מוחי והתקף לב.משתנים הם גם זולים יחסית וניתן לקחת אותם בצורה של גלולה, מה שמקל עליהם על בסיס קבוע.

ה- Cons

תרופות משתנות יכולות לגרום לתופעות לוואי מסוימות, כולל רמות אשלגן נמוכות, מתן שתן מוגבר, סחרחורת, כאבי ראש ועייפות.משתנים יכולים גם להוביל לחוסר איזון אלקטרוליטי, מה שעלול לגרום למקצבי לב לא סדירים.בנוסף, משתנים עשויים לקיים אינטראקציה עם תרופות אחרות ויכולות להיות מסוכנות עבור אנשים עם מחלות כליות או כבד.

שאלות נפוצות: האם משתנים היא האפשרות היחידה לטיפול בלחץ דם גבוה?

לא, משתנים אינם האפשרות היחידה לטיפול בלחץ דם גבוה.תרופות אחרות, כמו מעכבי אס או להיותניתן להשתמש בחוסמי TA, בשילוב עם משתנים או כאלטרנטיבה.שינויים באורח החיים, כמו הפחתת צריכת נתרן, אכילת תזונה בריאה, פעילות גופנית באופן קבוע והפחתת לחץ, יכולים גם לסייע בהורדת לחץ הדם.

סיכום

משתנים הם טיפול נפוץ בלחץ דם גבוה ובדרך כלל הם בטוחים ויעילים.עם זאת, הם יכולים לגרום לתופעות לוואי מסוימות ויכולים לקיים אינטראקציה עם תרופות אחרות.אנשים עם יתר לחץ דם צריכים לדבר עם הרופא שלהם על היתרונות והחסרונות של נטילת משתנים, כמו גם אפשרויות טיפול אחרות, על מנת לקבל החלטה מושכלת לגבי הטיפול שלהם.בנוסף לתרופות, שינויים באורח החיים יכולים גם לסייע בהפחתת לחץ הדם הגבוה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן