דף הבית » מידע מקצועי » 4 תרופות טבעיות בשימוש נפוץ לחוסר איזון הורמונלי

4 תרופות טבעיות בשימוש נפוץ לחוסר איזון הורמונלי

תרופות טבעיות לחוסר איזון הורמונלי

לאנשים רבים יש בעיה באיזון ההורמונלי שלהם. חלקם סובלים ממנופאוזה, אחרים סובלים מ-PCOS (תסמונת השחלות הפוליציסטיות) או חוסר איזון הורמונלי אחר. ישנן דרכים טבעיות רבות לרפא חוסר איזון הורמונלי ובחלקן ניתן להשתמש על ידי נשים ללא כל תופעות לוואי.

המערכת ההורמונלית האנושית היא מערכת מורכבת ודינמית המשתנה עם הזמן. זאת בשל העובדה שהגוף כל הזמן משתנה ומסתגל לסביבתו. המשמעות היא שהאיזון ההורמונלי יכול להיות מושפע מגורמים שונים כמו מתח, תזונה, אורח חיים וכו’.

המטרה העיקרית של סעיף זה היא לספק לך כמה עצות כלליות כיצד לרפא חוסר איזון הורמונלי באופן טבעי. . מחקרים היסטוריים רבים הראו שניתן לטפל ביעילות בסוגים השונים של חוסר איזון הורמונלי על ידי תזונה, פעילות גופנית ושינויים באורח החיים. להשגת תוצאות מיטביות, מומלץ להתמקד בתזונה ובשינה נכונה. זה יעזור לך: – עצור שחיקה – שפר את הביצועים הגופניים שלך – שפר את הבריאות הנפשית שלך בהתבסס על הנחיות אלה, אתה יכול לקחת את הבריאות שלך לידיים שלך. אתה יכול: – ללמוד כיצד להשתמש ביעילות בהורמונים כדי לרפא את הגוף – לרפא חוסר איזון הורמונלי באופן טבעי באמצעות תזונה, פעילות גופנית ושינויים באורח החיים – לשפר את התזונה שלך ולהגביר ירידה בשומן מבלי לחשוב על זה! אני מבין שלא ייתכן שאדם רגיל יחיה עם טיפול הורמונלי. אבל אני יכול להמליץ על אלה צעדים פשוטים שאתה יכול לנקוט כדי לרפא את הגוף שלך באופן טבעי:

1. קח תפוח ביום: הגדל את צריכת הקרוטן שלך וגם תאכל הרבה פירות וירקות. בכך תעזור לשלוט באיזון ההורמונים בגופך.

2. פעילות גופנית באופן קבוע: פעילות גופנית היא אחד התרגילים הטובים ביותר לאיזון רמות הורמונליות בשל הדרך בה היא עוזרת כדי להגדיל את מספר המיטוכונדריות בתאים שלך.

3. קח שמן דגים, או אומגה 3: יש הרבה מחקרים שמראה ששמן דגים יכול לעזור לאיזון ולווסת הורמונים מכיוון שהוא מכיל חומצות שומן חשובות מאוד – EPA ו-DHA – החיוניות לייצור הורמונים.

4. שתו יותר מים: זה עוזר לסלק רעלים מהגוף.

. חומצה α-Lipoic היא ויטמין טבעי. כאשר זה מתווסף על ידי דיאטה, זה יכול לעזור להעלות את רמות הורמון המין בנשים ולהעלות את רמות הטסטוסטרון אצל גברים. זה גם עוזר להפחית עודף אסטרוגן אצל נשים. עם זאת, כמה צורות חזקות יותר מאחרות, מה שמקשה על השימוש במצבים מסוימים או כמו הֵרָיוֹן. היתרון העיקרי של נטילת תוסף זה הוא שהוא יכול לעזור לשלוט ברמת האסטרוגן בנשים, מה שיכול להוות בעיה במצבים מסוימים כגון הריון או אם אתה בטיפול הורמונלי חלופי. החיסרון העיקרי הוא שזה לא יהיה יעיל אם נלקח לפני גיל המעבר ועשוי רק לסייע בהפחתת עודף אסטרוגן בנשים עם רמות נמוכות של ההורמון. ניתן למצוא תוספי חומצה α-Lipoic גם בתוספי מזון ואנשים רבים נוטלים אותם בצורת גלולות. המינון המקובל הוא בסביבות 1000 מ”ג ליום. זה יכול להילקח עם או בלי אוכל. עדיף לנסות את התוסף הזה לפני טיפול הורמונלי חלופי כדי שלא תחווה תופעות לוואי קשות מהתוסף.

חוסר איזון הורמונלי לאחר הפלה

במהלך ההריון, הגוף מייצר הורמונים לתמיכה בתינוק. לאחר הפלה, הורמונים אלו אינם מיוצרים יותר והגוף נותר עם חוסר איזון הורמונלי.

תזונה לאיזון הורמונלי

הדבר החשוב ביותר לאיזון הורמונלי הוא לאכול תזונה נכונה. עם זאת, מצד שני, ישנם אנשים שיש להם סיכון מוגבר לפתח חוסר איזון הורמונלי. זה נובע מאורח החיים וההרגלים שלהם וזה לא רק האוכל שהם אוכלים אלא גם הסביבה שבה הם חיים.

הורמונים טבעיים לגיל המעבר

גיל המעבר הוא תהליך טבעי שבו הגוף מפסיק לייצר אסטרוגן ופרוגסטרון. במהלך תקופה זו, ההורמונים של נשים משתנים ויכולים לגרום לתנודות במצב הרוח, גלי חום ותסמינים נוספים.

גיל המעבר הוא תקופה שבה נשים מתחילות לחוות את ההשפעות של עודף אסטרוגן. זוהי תקופה רגישה מאוד עבור נשים והן נוטות יותר לבעיות בריאות רבות.

עודף אסטרוגן יכול להוביל ל:

עודף אסטרוגן

עודף אסטרוגן הוא בעיה שכיחה מאוד אצל נשים. זה גם בעיה לגברים, אבל זה הרבה יותר נפוץ אצל נשים. להורמון האסטרוגן תפקיד חשוב בהתפתחות מאפיינים מיניים נשיים. אסטרוגן הכרחי להתפתחות רקמת השד במהלך ההתבגרות ולהריון. עודף אסטרוגן עלול לגרום לבעיות רבות כולל:

1) תסמונת קדם וסתית (PMS)

2) סרטן השד

3) אוסטאופורוזיס

4) סיכון מוגבר למחלות לב ושבץ מוחי

5) סיכון מוגבר לסרטן הערמונית וסרטן השד (בגברים ונשים כאחד).

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן