דף הבית » תרופות סבתא » הסעדים של סבתא לדלקת חניכיים חריפה: פתרונות טבעיים לבעיה כואבת

הסעדים של סבתא לדלקת חניכיים חריפה: פתרונות טבעיים לבעיה כואבת

חניכיים כואבות: הסעדים של סבתא לדלקת חניכיים חריפה

זה לא קל להתמודד עם חניכיים כואבות.דלקת חניכיים חריפה היא דלקת של החניכיים, שיכולה להיות די כואבת ולגרום לאי נוחות בעת האכילה והדיבור.אבל, ישנם כמה תרופות ביתיות המועברות מסבתותינו שיכולות לעזור להרגיע את הכאב ולשמור על בריא החניכיים.

מהי דלקת חניכיים חריפה?

דלקת חניכיים חריפה היא דלקת בחניכיים הנגרמות כתוצאה מזיהום או מגרה.זה בדרך כלל מסומן על ידי אדמומיות, נפיחות ורגישות של החניכיים, כמו גם דימום כאשר הוא מוברש או חוט דנטלי.דלקת חניכיים חריפה יכולה להיגרם כתוצאה מהיגיינת שיניים לקויה, תרופות מסוימות, מחסור בוויטמין או אפילו מצב רפואי בסיסי.

הסעדים של סבתא לדלקת חניכיים חריפה

לסבתא תמיד הייתה תרופה לכל מחלה, ודלקת חניכיים חריפה אינה יוצאת דופן.להלן כמה מהתרופות המנוסות והמאומצות שלה על הקלה על הכאב ואי הנוחות של חניכיים כואבות:

1.שטיפת מי מלח חמים

אחד התרופות הפשוטות והיעילות ביותר לדלקת חניכיים חריפה הוא לשטוף עם מי מלח חמים.מערבבים כפית מלח בכוס מים חמים והשתמשו בו כשוטפים בפה למשך 30 שניות עד דקה.זה יעזור להפחית נפיחות וכאב ויכול גם לעזור להפחית את החיידקים בפה.

2.משיכת שמן

משיכת נפט היא נוהג עתיק ששימש במשך מאות שנים לשיפור בריאות השיניים.קח כף שמן טבעי (כמו קוקוס, שומשום או שמן חמניות) ושטף אותו סביב הפה שלך למשך 10-15 דקות.לירוק את זה כשסיימו ושטפו את הפה במי מלח חמים.זה עוזר להפחתת הדלקת ויכול לעזור גם להפחית חיידקים בפה.

3.שמן עץ התה

שמן עץ התה הוא חיטוי טבעי שיכול לעזור להפחית דלקת וכאבים הקשורים לדלקת חניכיים חריפה.מדללים כמה טיפות שמן עץ התה בכוס מים חמים והשתמשו בו כששטיפה בפה למשך 30 שניות עד דקה.זה יכול לעזור להפחית נפיחות וכאב ויכול גם לעזור להפחית את החיידקים בפה.

4.כורכום

כורכום הוא אנטי דלקת חזק שיכול לעזור להפחית נפיחות וכאבים הקשורים לדלקת חניכיים חריפה.מערבבים כפית אבקת כורכום עם כמה טיפות מים ליצירת משחה, ואז מרחו אותה ישירות על החניכיים.השאירו אותו לכמה דקות, ואז שטפו במי מלח חמים.

5.אלוורה

אלוורה יש תכונות אנטי דלקתיות ואנטיספטיות שיכולות לעזור להפחית נפיחות וכאבים הקשורים לדלקת חניכיים חריפה.מרחו כמות קטנה של ג’ל אלוורה ישירות על החניכיים והשאירו אותו מספר דקות, ואז שטפו במי מלח חמים.

טיפ ייחודי ומועיל

חשוב לתרגל היגיינת שיניים טובה כדי לסייע במניעת דלקת חניכיים חריפה.צחצחו שיניים פעמיים ביום וחוט דנטלי לפחות פעם ביום להסרת רובד וחיידקים.אתה אמור לראות גם את רופא השיניים שלך באופן קבוע לבדיקות וניקוי.

חלק 2: תרופות של סבתא חנינה חריפה – חלופות לטיפול טבעי

סבתות משתמשות בתרופות טבעיות לדלקת חניכיים חריפה במשך מאות שנים.בעוד שהרפואה המודרנית התקדמה באופן משמעותי, עדיין ישנם כמה תרופות טבעיות שניתן להשתמש בהן כדי לעזור להקל על התסמינים ולהפחתת הדלקת.

תרופות צמחי מרפא

עשבי תיבול שימשו במשך מאות שנים לטיפול במגוון מחלות, כולל דלקת חניכיים.צמחי מרפא נפוצים לטיפול בדלקת חניכיים כוללים קמומיל, שורש ליקריץ, קלנדולה ושמן ציפורן.ניתן לחבר את קמומיל לתה ולהחיל ישירות על החניכיים.שורש ליקוריץ ניתן גם להתבגר לתה ולהחיל ישירות על החניכיים.ניתן להשתמש קלנדולה בתמצית או במלחה ולהחיל ישירות על החניכיים.ניתן ליישם שמן ציפורן ישירות על החניכיים.לכל אחד מעשבי התיבול הללו תכונות שונות שיכולות לעזור להפחית דלקת, להפחית את הכאב ולהרגיע את האזור המושפע.

שמנים אתרים

ניתן להשתמש בשמנים אתרים לטיפול בדלקת חניכיים.שמנים אתריים נפוצים לטיפול ב- GIדלקת נגיביות כוללת שמן עץ תה, שמן לבנדר ושמן מנטה.ניתן ליישם שמן עץ התה ישירות על החניכיים.שמן לבנדר יכול לשמש כשטיפת פה ושמן מנטה יכול לשמש כגרגר.לכל אחד מהשמנים האתריים הללו תכונות שונות שיכולות לעזור להפחית את הדלקת, להפחית את הכאב ולהרגיע את האזור המושפע.

שינויים תזונתיים

ביצוע שינויים תזונתיים יכול גם לעזור להקל על תסמיני דלקת חניכיים.אכילת מזונות עשירים בוויטמין C, כמו תפוזים, יכולה לעזור להפחית דלקת.אכילת מזונות עשירים בסידן, כמו מוצרי חלב, יכולה לעזור להפחית דלקת.הימנעות ממזונות עשירים בסוכר, כמו סוכריות וסודה, יכולה לעזור להפחית דלקת.

מסקנה

סבתות משתמשות בתרופות טבעיות לדלקת חניכיים חריפה במשך מאות שנים.ניתן להשתמש בתרופות צמחיות, שמנים אתריים ושינויים תזונתיים כדי לעזור להקל על תסמינים ולהפחתת דלקת.עם זאת, אם התסמינים נמשכים, חשוב להתייעץ עם רופא או רופא שיניים כדי להבטיח אבחנה וטיפול נאותים.

שאלות נפוצות

ש: מהם כמה תרופות טבעיות לדלקת חניכיים חריפה?

א: תרופות טבעיות נפוצות לטיפול בדלקת חניכיים כוללות קמומיל, שורש ליקריץ, קלנדולה, שמן ציפורן, שמן עץ התה, שמן לבנדר ושמן מנטה.שינויים תזונתיים כמו הגדלת ויטמין C וצריכת סידן והימנעות ממזונות עשירים בסוכר יכולים גם לסייע בהפחתת הדלקת.

לסיכום, סבתות משתמשות בתרופות טבעיות לדלקת חניכיים חריפה מזה מאות שנים.ניתן להשתמש בתרופות צמחיות, שמנים אתריים ושינויים תזונתיים כדי לעזור להקל על תסמינים ולהפחתת דלקת.עם זאת, אם התסמינים נמשכים, חשוב להתייעץ עם רופא או רופא שיניים כדי להבטיח אבחנה וטיפול נאותים.למידע נוסף, עיין ב הגדרת Wikipedia.org על תרופות של סבתא חניכיים חריפות.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן