דף הבית » תרופות סבתא » הסעדים של סבתא: תרופת הטבע לסבורה בקרקפת

הסעדים של סבתא: תרופת הטבע לסבורה בקרקפת

גירוד סבורה: הסעדים של סבתא לטיפול בקרקפת

Seborrhea הוא מצב המשפיע על העור, הקרקפת והשיער, והוא מאופיין בגירוד, קנה מידה ואדמומיות.לעתים קרובות זה נגרם על ידי ייצור יתר של חלב, או שמן, בקרקפת וניתן להחמיר אותו על ידי לחץ או שינויים הורמונליים.למרות שזה לא מדבק, זה יכול להיות לא נוח ומביך.למרבה המזל, ישנם מגוון טיפולים זמינים, כולל כמה תרופות מנוסות ונבדקות של סבתותינו.

מה גורם לסבוריאה?

Seborrhea נגרם לרוב על ידי ייצור יתר של סבום, החומר השומני המיוצר על ידי הקרקפת.זה יכול להיגרם על ידי מגוון גורמים, כמו גנטיקה, לחץ, שינויים הורמונליים או תרופות מסוימות.לאנשים עם סבורה יש לעתים קרובות צמיחת יתר של סוג מסוים של שמרים הנקראים Malassezia, שיכולים להאכיל את עודף החלב ולגרום לדלקת ולגרד.

הסעדים של סבתא לטיפול בקרקפת

למרות שאין תרופה לסבורה, ישנם מגוון טיפולים זמינים.להלן כמה מהתרופות של סבתותינו שעשויות לעזור להקל על הסימפטומים של סבורה:

חומץ תפוחים

חומץ תפוחים משמש זה מכבר כתרופה טבעית למגוון מחלות, כולל סבורה.זה יכול לעזור לאזן את רמות החומציות של הקרקפת ולהפחית גירוד ומדרגות.כדי להשתמש בו, מערבבים חלקים שווים חומץ תפוחים ומים ומורחים אותו על הקרקפת.השאירו אותו למשך 15 דקות ואז שטפו אותו.

אלוורה

אלוורה היא אנטי דלקתית טבעית ויכולה לעזור להפחית דלקת וגירוי.ניתן ליישם אותו ישירות על הקרקפת ולהשאיר אותו 10-15 דקות לפני שטיפתו.לחלופין, תוכלו גם להכין מסכת קרקפת אלוורה על ידי שילוב כוס אחת של ג’ל אלוורה, שלוש כפות דבש ושתי כפות שמן זית.החל את המסכה על הקרקפת והשאיר אותה במשך 15 דקות לפני שטיפתה.

שמן עץ התה

שמן עץ התה הוא חיטוי טבעי ובעל תכונות אנטי -פטרייתיות ואנטיבקטריאליות, שיכולות לעזור להפחית דלקת וגרד.מערבבים כמה טיפות שמן עץ התה עם שמן נשא, כמו קוקוס או שמן חוחובה, ומורחים אותו ישירות על הקרקפת.השאירו אותו למשך 10-15 דקות ואז שטפו אותו.

טיפ ייחודי ומועיל

חשוב לזכור שהקרקפת של כולם שונה, ולכן חשוב להתנסות בטיפולים שונים כדי למצוא את זה שהכי מתאים לך.בנוסף, חשוב להקדיש זמן להירגע ולהפחית את הלחץ, מכיוון שזה יכול לעזור להפחית את הסימפטומים של סבורה.

לסיכום, Seborrhea יכול להיות מצב לא נוח ומביך, אך ישנם מגוון טיפולים זמינים, כולל כמה תרופות מנוסות ונבדקות של סבתותינו.אם אתם חווים את הסימפטומים של סבורה, שקלו לנסות חומץ תפוחים, אלוורה או שמן עץ התה כדי לעזור להפחית דלקת וגרד.זכור להתנסות בטיפולים שונים כדי למצוא את זה שהכי מתאים לך, ולקח זמן להירגע ולהפחית לחץ כדי לעזור בניהול הסימפטומים.

תרופות צמחי מרפא לסבורה של הקרקפת

Seborrhea של הקרקפת הוא מצב שכיח העלול לגרום לגרד, אדמומיות והתקלפות של הקרקפת.אמנם אין תרופה לסבורה, אך ישנם מגוון של תרופות טבעיות שיכולות לעזור להפחית את הסימפטומים ולהרגיע את הקרקפת.חלק מהתרופות הללו כוללות תה צמחים, שמנים אתרים ועשבי תיבול שונים המשמשים בשילוב.

תה צמחי מרפא

תה צמחי מרפא שימשו במשך מאות שנים לטיפול במגוון מחלות, כולל סבורה.חלק מהתה המועיל ביותר לסבורה הם קמומיל, קלנדולה ותה שורש ברדוק.ניתן לצרוך תה אלה מדי יום כדי לעזור להרגיע את הקרקפת ולהפחית את הדלקת.

שמנים אתרים

ניתן להשתמש בשמנים אתרים לטיפול בסבורה של הקרקפת.חלק מהשמנים האתריים המועילים ביותר למצב זה כוללים שמן עץ התה, שמן לבנדר,ושמן רוזמרין.ניתן לערבב שמנים אלה עם שמן נשא, כמו שמן חוחובה, ולהחיל ישירות על הקרקפת לקבלת הקלה.

תרופות צמחי מרפא

בנוסף לתה צמחים ושמנים אתרים, ישנם מגוון עשבי תיבול שניתן להשתמש בהם לטיפול בסבורה של הקרקפת.כמה מעשבי התיבול הפופולריים ביותר למצב זה כוללים סרפד, שורש ברדוק ותלתן אדום.עשבי תיבול אלה יכולים להתבשל לתה או לקחת אותם כתוסף להפחתת תסמינים ולהרגיע את הקרקפת.

סיכום

Seborrhea של הקרקפת הוא מצב שכיח שיכול לגרום לאדמיות, לגרד ולהתקלף.אמנם אין תרופה לסבורה, אך ישנם מגוון של תרופות טבעיות שיכולות לעזור להפחית את הסימפטומים ולהרגיע את הקרקפת.תרופות אלה כוללות תה צמחי מרפא, שמנים אתריים ועשבי תיבול שונים.על ידי שימוש בתרופות טבעיות אלה, ניתן להפחית את הסימפטומים של סבורה ולשמור על בריא הקרקפת.

שאלות נפוצות

מה זה Seborrhea של הקרקפת?

Seborrhea של הקרקפת הוא מצב שכיח שיכול לגרום לאדמיות, לגרד ולהתקלף.לעתים קרובות זה נגרם כתוצאה מחוסר איזון בשמנים הטבעיים של הגוף, מה שעלול להוביל לייצור יתר של שמן בקרקפת.

מהן כמה תרופות טבעיות לסבורה של הקרקפת?

כמה תרופות טבעיות לסבורה של הקרקפת כוללות תה צמחים, שמנים אתרים ועשבי תיבול שונים.תרופות אלה יכולות לעזור להפחית תסמינים ולהרגיע את הקרקפת.בנוסף, wikipedia.org יש מידע נוסף על סבורה של הקרקפת והסבתות.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן