דף הבית » תרופות סבתא » חוכמת סבתא: תרופות פטריית נרתיק טבעיות עברו דרך הדורות

חוכמת סבתא: תרופות פטריית נרתיק טבעיות עברו דרך הדורות

פטריית נרתיק סבתות סבתות

מרבית הנשים חוות לפחות מקרה אחד של פטריה בנרתיק במהלך חייהן.זהו מצב לא נוח ולעתים קרובות מביך, אך הוא גם ניתן לטפל מאוד.למרבה המזל, ישנם מגוון של תרופות שהועברו מדור לדור סבתות שחוו את אותו הנושא.להלן כמה מהסעדים הסבתאיים הנרתיים הפופולריים ביותר ששימשו במשך מאות שנים כדי להקל על אי הנוחות ולהיפטר מהפטרייה המציקה.

תרופות טבעיות

תרופות סבתות נרתיקיות כוללות בדרך כלל מרכיבים טבעיים שניתן למצוא בחנות המכולת המקומית או בחנות מזון הבריאות שלך.ניתן להשתמש בתרופות אלה במגוון דרכים, תלוי בחומרת הזיהום שלך.להלן כמה מהתרופות הטבעיות הפופולריות ביותר:

  • יוגורט: יוגורט מלא בפרוביוטיקה שיכול לעזור להחזיר את מאזן החיידקים בנרתיק שלך.כל שעליך לעשות הוא למרוח את היוגורט ישירות על האזור הפגוע ואפשר לו לשבת 15 דקות לפני שטיפתו במים חמים.
  • חומץ תפוחים: חומץ תפוחים הוא תרופה אנטי -פטרייתית ואנטיבקטריאלית חזקה.כל שעליך לעשות הוא להוסיף 1 כף של חומץ תפוחים לכוס מים חמים ולהשתמש בספוגית כותנה כדי למרוח אותו על האזור הפגוע.השאירו אותו למשך 10 דקות ואז שטפו במים חמים.
  • שום: שום מכיל תכונות אנטי -פטרייתיות ואנטיבקטריאליות חזקות ומהווה תרופה נהדרת לפטריות הנרתיק.כל שעליך לעשות הוא לחתוך שן שום לחתיכות ולהכניס אותם לנרתיק למשך 10 דקות.חזור על תהליך זה פעמיים ביום למשך שבוע.
  • שמן עץ התה: שמן עץ התה הוא עוד חומר נגד פטריות חזק שיכול לעזור להיפטר מהזיהום.פשוט הוסף כמה טיפות שמן עץ התה לכוס מים חמים והשתמש בספוגית כותנה כדי למרוח אותו על האזור הנגוע.השאירו אותו למשך 10 דקות ואז שטפו במים חמים.

תרופות מרשם

אם התרופות הטבעיות אינן יעילות, הרופא שלך עשוי לרשום תרופה אקטואלית או דרך הפה כדי לעזור להיפטר מהזיהום.להלן כמה מתרופות המרשם הנפוצות ביותר המשמשות לטיפול בפטריות הנרתיק:

  • Clotrimazole: Clotrimazole הוא תרופה אנטי -פטרייתית אקטואלית המופעלת ישירות על האזור הפגוע.בדרך כלל זה מיושם פעם ביום למשך שבוע.
  • Miconazole: Miconazole הוא עוד תרופה אנטי -פטרייתית אקטואלית המופעלת ישירות על האזור הפגוע.בדרך כלל זה מיושם פעמיים ביום למשך שבוע.
  • פלוקונאזול: פלוקונאזול הוא תרופה נגד פטריות דרך הפה שנלקחת פעם ביום למשך שבוע.חשוב לעבור את כל מהלך התרופות, גם אם אתה מתחיל להרגיש טוב יותר לאחר מספר ימים.
  • Terbinafine: Terbinafine הוא תרופה נגד פטריות דרך הפה שנלקחת פעם ביום למשך שבוע.חשוב לעבור את כל מהלך התרופות, גם אם אתה מתחיל להרגיש טוב יותר לאחר מספר ימים.

טיפ

חשוב לזכור שתרופות סבתות נרתיקיות אינן מהוות תחליף לייעוץ או טיפול רפואי.אם הסימפטומים שלך נמשכים או מחמירים, חשוב לפנות לעזרה רפואית מייד.חשוב גם לתרגל היגיינה טובה וללבוש תחתוני כותנה כדי לסייע במניעת התפשטות הזיהום.

מגוון תרופות ביתיות לפטריית הנרתיק הועברו דרך דורות של סבתות.אמנם טיפולים טבעיים אלה אינם מוכחים כיעילים ויכולים אפילו להיות מסוכנים אם משתמשים בהם בצורה לא נכונה, אך הם עדיין נמצאים בשימוש נרחב בגלל העלות הנמוכה והזמינות שלהם.במאמר זה נחקור כמה מהסעדים הנפוצים ביותר של פטריית הנרתיק הנפוצה ונדון ביתרונות והסיכונים הפוטנציאליים שלהם.

שום

שום שימש כתרופה טבעית למצבים בריאותיים רבים, כולל פטריה בנרתיק.יש לו תכונות אנטי -פטרייתיות ואנטיבקטריאליות שעשויות להיות מסוגלות לעזור להילחם בזיהום.שום יכול להיותנצרך גולמי או מבושל, או שניתן להפוך אותו לעיסה ולהחיל ישירות על האזור המושפע.עם זאת, חשוב לציין כי שום עלול לגרום לגירוי ושריפה, ולכן יש להשתמש בו בזהירות.

שמן עץ התה

שמן עץ התה הוא תרופה ביתית פופולרית נוספת לפטריית הנרתיק.יש לו תכונות אנטי -פטרייתיות ואנטיבקטריאליות שעשויות להיות מסוגלות לעזור להילחם בזיהום.ניתן ליישם שמן עץ התה ישירות על האזור המושפע, או שניתן יהיה לדלל אותו ולהשתמש בו במתחם.עם זאת, חשוב לציין ששמן עץ התה יכול להיות מעצבן מאוד ויכול לגרום לשריפה, ולכן יש להשתמש בו בזהירות.

יוגורט

יוגורט הוא עוד תרופה ביתית פופולרית לפטריית הנרתיק.הוא מכיל חיידקים מועילים שעשויים להיות מסוגלים לעזור להילחם בזיהום.ניתן לצרוך את היוגורט דרך הפה או ליישם ישירות על האזור המושפע.עם זאת, חשוב לציין כי יוגורט יכול לגרום לגירוי ושריפה, ולכן יש להשתמש בו בזהירות.

היתרונות והסיכונים הפוטנציאליים של פטריית הנרתיק סבתות סבתות

היתרונות הפוטנציאליים של שימוש בסעדים של סבתא נרתיקית הם שהם זולים, קלים למצוא ובאופן כללי יש פחות תופעות לוואי מאשר תרופות מרשם.עם זאת, חשוב לציין כי תרופות אלה לא הוכחו מדעית כיעילות ויכולות אפילו להיות מסוכנות אם משתמשים בהן באופן שגוי.לכן חשוב להתייעץ עם איש מקצוע רפואי לפני שתשתמש בתרופות ביתיות כלשהן לפטריית הנרתיק.

שאלות נפוצות

  • האם תרופות סבתות נרתיקיות בטוחות?
    אמנם תרופות אלה לא הוכחו מדעית כיעילות ויכולות אפילו להיות מסוכנות אם משתמשים בהן בצורה לא נכונה, אך הם עדיין נמצאים בשימוש נרחב בגלל העלות הנמוכה והזמינות שלהם.חשוב להתייעץ עם איש מקצוע רפואי לפני שתשתמש בתרופות ביתיות כלשהן לפטריית הנרתיק.
  • מהי התרופה הביתית הטובה ביותר לפטריית הנרתיק?
    התרופה הביתית הטובה ביותר לפטריית הנרתיק תהיה תלויה באדם ובסוג הזיהום.חלק מהתרופות הפופולריות ביותר הביתיות כוללות שום, שמן עץ התה ויוגורט.עם זאת, חשוב להתייעץ עם איש מקצוע רפואי לפני שתשתמש בתרופות ביתיות כלשהן לפטריית הנרתיק.

פטריית הנרתיק סבתות סבתות יכולות להציע אפשרות בעלות נמוכה ונגישה למי שמחפש הקלה מהתסמינים של זיהום פטרייה בנרתיק.עם זאת, חשוב לציין כי תרופות אלה לא הוכחו מדעית כיעילות ויכולות אפילו להיות מסוכנות אם משתמשים בהן באופן שגוי.לפיכך, חשוב להתייעץ עם איש מקצוע רפואי לפני שתשתמש בתרופות ביתיות כלשהן לפטריית הנרתיק, כגון <a href="https://en.wikipedia.org/wiki/vaginal_yest_infection" מטעםפטריית נרתיק .

לסיכום, לסיכום, תרופות סבתות נרתיקיות יכולות להיות אפשרות מושכת עבור אלה המחפשים טיפול בעלות נמוכה ונגישה לזיהום הפטרייה הנרתיקית שלהם.עם זאת, חשוב לציין כי תרופות אלה לא הוכחו מדעית כיעילות ויכולות אפילו להיות מסוכנות אם משתמשים בהן באופן שגוי.לכן חשוב להתייעץ עם איש מקצוע רפואי לפני שתשתמש בתרופות ביתיות כלשהן לפטריית הנרתיק.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן